دنبال کردن رژیمهای غذایی گاهی اوقات خسته کننده میشود برای تنوع هم که شده به سراغ مصرف نانهای رژیمی که ما برایتان درنظر گرفتهایم بروید




مجله آشپزی ایده آل:

این نان با آرد سبوسدار گندم وآرد جو پخته شده و میتوان گفت یکی ازرژیمی ترین نانهایی است که میتوانید آن را به شکلها واندازههای مناسب در وعدههای غذایی مختلف داشته باشید. دنبال کردن رژیمهای غذایی گاهی اوقات خسته کننده میشود برای تنوع هم که شده به سراغ مصرف نانهای رژیمی که ما برایتان درنظر گرفتهایم بروید.اگر قرار بود تمام نان با آرد جو پخته شود بسیار بدمزه میشد به همین دلیل از آرد گندم استفاده می شود. مزیت این نان این است که سرشار از فیبر وسبوس است ونمک وشکر آن کنترل شده است.


نان جو رژیمی

مواد لازم


  • آرد سبوس دارگندم: 300 گرم
  • آرد جو: 200 گرم
  • بهبود دهنده: یک قاشق چایخوری
  • نمک: یک قاشق چایخوری
  • خمیرمایه فوری: 2 قاشق چایخوری یا 10 گرم
  • آب: 300 میلی لیتر
  • روغن زیتون یا مایع: 6 قاشق سوپخوری
  • شوید خشک، زیره و جو پرک: برای تزیین


پیشنهاد من :
اگر از طعم و عطر زیره خوشتان میآید روی خمیر نان، زیره بریزید. زیره ادویه پرخاصیتی است. زیره به رفع سوء هاضمه وبهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک میکند.

نکته: برای اینکه بفهمیم خمیر آماده است یانه، با انگشت خیس روی خمیر فشار می دهیم اگر جای دست روی خمیر ماند و تغییر نکرد خمیر آماده پخت است.