بیشتر ورزش
پروتئین اثرات ورزش را بیشتر می*کند و به افزایش قدرت و توده*ی عضلانی این افراد کمک می*کند.


کاران بعد از ورزش مکمل*های غذایی پروتئین مصرف می*کنند. در واقع پروتئین اثرات ورزش را بیشتر می*کند و به افزایش قدرت و توده*ی عضلانی این افراد کمک می*کند.
مدت زمان زیادی است که مکمل*های غذایی پروتئینی بین اهالی ورزش باب شده است. این محصولات که در داروخانه ها به فروش می*رسد معمولاً از مشتقات شیر و گاهی از سفیده*ی تخم مرغ و یا سویا هستند. البته همیشه حرف و حدیث*های زیادی در خصوص فواید آن*ها بوده است برای همین محققان هلندی مصمم شدند تا در خصوص تأثیر این مکمل*ها روی عملکرد ورزشکاران بررسی*های بیشتری انجام دهند.
محققان نتایج ۲۲ پژوهش را مورد بررسی قرار دادند. در مجموع ۶۸۰ ورزشکار بعد از جلسات ورزشی مکمل پروتئین یا دارونما دریافت کردند.
محققان بعد از بررسی*ها مشاهده کردند توده*ی عضلانی افرادی که بعد از جلسات ورزشی پروتئین مصرف کرده*اند ۰٫۶۹ کیلوگرم بوده و قدرت بدنی آن*ها ۱۳٫۵ کیلوگرم افزایش یافته است.
به عقیده*ی این محققان این تأثیر در ورزشکاران جوان بیشتر از مسن*ترهاست. دز این مکمل*ها بنا به جثه*ی ورزشکاران بهتر است بین ۲۰ تا ۴۰ گرم باشد.
به عقیده*ی بیشتر متخصصان اگر این امکان باشد بعد از جلسه*ی ورزش، این ورزشکاران بتوانند بلافاصله یک وعده*ی غذایی کامل و سرشار از پروتئین بخورند استفاده از مکمل*های غذایی برتری چندانی نخواهد داشت
با این حال ژولین ونیسون نویسنده*ی کتاب «قدرت تغذیه» بر این عقیده است که نیازی به مکمل*ها و در واقع پودر پروتئین نیست.
برتری اصلی پودرهای پروتئین در این است که مصرف آن*ها بسیار ساده است. ورزشکاران می*توانند به سادگی و بلافاصله بعد از ورزش میزان زیادی پروتئین دریافت کنند یعنی این که نیازی نیست صبر کنند به خانه برسند تا غذا بخورند.
به عقیده*ی بیشتر متخصصان اگر این امکان باشد بعد از جلسه*ی ورزش، این ورزشکاران بتوانند بلافاصله یک وعده*ی غذایی کامل و سرشار از پروتئین بخورند استفاده از مکمل*های غذایی برتری چندانی نخواهد داشت. در هر حال ورزشکاران باید توجه داشته باشند برای افزایش توده*ی عضلانی و همچنین بالا بردن قدرت بدنی خود نیاز به مصرف پروتئین ( البته به میزان مورد نیاز نه بیشتر) دارند.
منبع:پرقو