رقیب فیس* بوک کیست؟ لاین که از ابتدا به عنوان اپلیکیشنی برای سیستم عامل*های اندروید و iOS عرضه شده*بود، در گوشی*های بلک*بری، نوکیا آشا و گوشی*های ویندوزی نیز مورد استفاده قرار گرفته و حتی برروی مدل*هایی از لپ*تاپ*ها و رایانه*ها نیز دیده می*شود.
مشهورترین اپلیکیشن پیغام*رسان ژاپنی*ها با نام لاین (Line) قصد دارد با سبقت گرفتن از توئیتر،*فیس*بوک و گوگل به اولین سرویس خدمات ارتباطاتی آنلاین در جهان تبدیل شود.

فاکس نیوز گزارش داد،* رئیس اجرایی شرکت لاین در مصاحبه*ای با نیویورک*تایمز گفت می*خواهد این شرکت را به برترین شرکت اینترنتی جهانی در آسیا و اپلیکیشن لاین را به زبانی مشترک در جهان تبدیل کند.

اپلیکیشن لاین که درحال حاضر 230 میلیون نفر کاربر ماهانه دارد به کاربران امکان می*دهد تا پیامک، برچسب*های تصویری و فایل*های صوتی و تصویری با یکدیگر رد*و*بدل کنند و تماس*های رایگان VoIP (صدا روی IP) داشته باشند.

لاین که از ابتدا به عنوان اپلیکیشنی برای سیستم عامل*های اندروید و iOS عرضه شده*بود، در گوشی*های بلک*بری، نوکیا آشا و گوشی*های ویندوزی نیز مورد استفاده قرار گرفته و حتی برروی مدل*هایی از لپ*تاپ*ها و رایانه*ها نیز دیده می*شود.

موریکاوا مدیر اجرایی شرکت لاین معتقد است این اپلیکیشن نسبت به فیس*بوک و توئیتر از مزایایی برخوردار است، برای مثال از ابتدا ویژه اسمارت*فون*ها ساخته شده و از این رو شرکت نیازی به ساخت نرم*افزاری که هم با اسمارت*فون*ها و هم با لپ*تاپ*ها همخوانی داشته باشد نخواهد داشت.

برچسب*ها یا استیکرهای این اپلیکیشن یکی از محبوب*ترین ویژگی*های آن به شمار می*روند و شامل تصاویری از شخصیت*های حقیقی و انیمیشنی هستند. کاربران می*توانند این برچسب*ها را به عنوان هدیه خریداری کننداما بسیاری از آنها نیز به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می*گیرد. این برچسب*ها به حساب کاربری کاربر متصل بوده و می*توان از آنها در دیگر سکو های اجتماعی استفاده کرد. به گفته لاین،*کاربران روزانه بیش از یک میلیارد برچسب را ردوبدل می*کنند.

با این*همه بخش اصلی درآمد این شرکت از بخش بازی*های آنلاینی مانند لاین*پاپ و لاین بابل است که به تازگی در دسته 10 بازی برتر در فروشگاه*های اپلیکیشن گوگل و اپل قرار گرفته*اند./تابناک