ارائه خلاقیت از سوی کارمندان باعث پیشرفت یک شرکت خواهد شد این مقاله به شما نشان می*دهد که چه چیز می تواند ابتکار و خلاقیت یک کارمند را نابود کند.
مقدمه

تخریب ابتکار و نوآوری کارمندان، می*تواند به شکل منفی منافع شرکت را تحت تاثیر قرار دهد. زیرا کارمندان می توانند با ایده ها و پیشنهاد های خود، سیستم ها و فرآیندهای جدیدی را برای شرکت ایجاد کنند. با گذر زمان، ممکن است نیاز باشد تا مدل شرکت، با توجه به بازار هدف تغییر کرده و با تمایلات روز دنیا پیش برود. مدیران باید از فرونشاندن روحیه*ی خلاق و نوآورانه*ی کارمندان خودداری کنند. در ادامه لیستی از مواردی که معمولاً باعث بی علاقگی کارمندان از ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده می شود آورده شده است: انتقاد

اگر مدیریت به طور پیوسته از ایده*های جدید انتقاد کند، کارمندان تمایلی به مطرح کردن ایده*هایشان نخواهند داشت. کم کردن نظرات کارمندان برای یک محصول، سرویس*، و یا یک فرآیند خاص تولید، ممکن است کارمند را به سمت کار برای رقیب و ارائه*ی پیشنهاد*ها به او ترغیب کند. ترجیحاً به جای تمرکز بر روی فکرهای خلاقانه*ای که نیازمند تحقیق بیشتر و یا اطلاعات قبلی برای اجرا هستند، کارمندان باید با کمک و راهنمایی مدیریت تشویق به ارائه*ی پیشنهادات کامل شوند. توضیح دهید قبل از آنکه ایده ها در سیستم مدیریت بالا برود کدام جرئیات باید مورد بررسی قرار بگیرد، ولی از نظرهای منفی خودداری کنید. ترس

شرمسار کردن یک کارمند با تمسخر ایده*ی او در یک جلسه با کارمندان دیگر، پیغامی را به دیگر کارمندان می*رساند که خلاقیت ارزشی نداشته و ممکن است به مسیر شغلی آن*ها با شرکت آسیب برساند. کارمندان ممکن است بترسند که ایده*های نوآورانه*ی آن*ها ممکن است موفق آمیز نبوده و آن*ها سرزنش شوند. برای مثال کارمندان ممکن است از مطرح کردن ایده سیستم اجرایی جدید بترسند، زیرا اگر درست اجرا نشود ممکن است مشتریان را تحت الشعاع قرار داده و شرکت سرمایه*ای را از دست بدهد. ساختار پیچیده

در یک محیط کاری بسیار ساختار یافته، کارمندان ممکن است نوآوری و خلاقیت در طول ساعت کاری را دشوار بدانند. اگر مدیریت اجازه*ی جلساتی برای فکر کردن و یا زمان برای تنظیم کردن ایده*ها را ندهد، ممکن است از فکر خلاقانه*ی کارمندان برای حل مشکلات و پیشرفت در کار جلوگیری شود. شرکتی که برنامه*ی کاری و روش*های اجرایی بسیار سفت و سختی دارد، کارمندان را از داشتن زمان و انرژی برای اشتراک راه*هایی برای بهبود تجارت و بهبود کارایی منع می*کند. مقاومت

حتی زمانی که یک ایده مطرح، قبول و پیاده*سازی شده است، مقاومت مدیران و کارمندان دیگر می*تواند ایده ها و نوآوری های خلاقانه*ی مورد نیاز شرکت را خراب کند. به علاوه، اگر یک پیشنهاد نیازمند تحقیق و نوشته شدن در یک گزارش باشد، ممکن است کارمندان دیگر نخواهند که تلاش کرده و زمان خود را هدر دهند. برای جلوگیری از این مقاومت*ها، مدیریت باید هفته ها قبل از اجرای طرح جدید، کارکنان را آماده کرده و پشتیبانی و برخورد مشتاقانه*ی خود برای تغییرات جدید را نشان دهد.


منبع:redirect.php?a=forums.pichak.net/1400.html