غذاهایی که برای تغذیه کودک انتخاب می*کنید بر نحوه عملکرد تحصیلی او تاثیر مستقیم دارد. اگر خواهان تقویت حافظه کودک خود هستید و می*خواهید ذهن وی از رشد و عملکرد مناسبی برخوردار باشد از دادن غذاهای فرآوری شده، نوشابه*های گازدار و دیگر غذاهای ناسالم به کودک خودداری کنید چرا که این نوع غذاها حاوی مقادیر فراوانی قند و سدیم هستند که باعث کند و ضعیف شدن فعالیت*های مغزی وی می*شوند.

در اینجا چند غذای مفید برای حافظه کودک را به شما معرفی می*کنیم:
• غلات کامل، آنتی*اکسیدان*ها و چولاین
غلات کامل، آنتی*اکسیدان*ها و چولاین که یک ماده مغذی است که عمدتا در تخم*مرغ*ها یافت می*شود، برای رشد و تقویت مغز دارای اهمیت خاصی هستند. به این منظور می*توان از انواع نان گندم و ماکارونی و یا جوی شیرین نشده همراه با انواع توت*ها به عنوان صبحانه استفاده کرد.

آنتی*اکسیدان*ها را می*توان در انواع میوه و سبزی*جات خام پیدا کرد. بسیاری از انواع لوبیاها نیز سرشار از آنتی*اکسیدان*ها هستند.
• اسیدهای چرب امگا 3
اسیدهای چرب امگا 3 را می*توان در روغن زیتون، آجیل، آووکادو، سالمون و تن ماهی پیدا کرد. اسیدهای چرب عملکرد شناختی حافظه را تقویت می*کنند.

تخم کتان*ها نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و خوشبختانه بسیاری از کودکان این ماده غذایی را به راحتی در برنامه غذایی*شان می*پذیرند.
• کلسیم و آب
بدن کودک را همیشه به اندازه کافی مرطوب نگه دارید. هرگز برای مرطوب نگه داشتن بدن کودک به وی نوشیدنی*های قندی مانند نوشابه*های گازدار و آب میوه*های صنعتی ندهید.

سعی کنید همیشه در یخچال خود ماست، *شیر سویا، پنیر داشته باشید چرا که این مواد غذایی منبع خوبی از کلسیم محسوب می*شوند.
• آهن
مصرف آهن، سطح هوشیاری ذهنی و نیز انرژی بدن افزایش می*دهد. گوشت مرغ،* انواع گوشت قرمز، لوبیاها و میوه*جات خشک از منابع خوب آهن به شمار می*روند. منبع[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]