دکترها ممکن است به شما بگویند که میزان مصرف روغن و چربی خود را کاهش دهید، ولی همه چربی*ها بد نیستند. اسیدهای چرب امگا 3، دارای مزایای زیادی برای سلامتی انسان هستند. طبق مطالعات انجام*شده، آن*ها خطر ابتلا به بیماری*های قلبی، که یکی از بزرگ*ترین عوامل مرگ*ومیر در این دوره محسوب می*شوند، را کاهش می*دهند. آن*ها همچنین از انسان در برابر افسردگی، جنون، سرطان و آرتروز محافظت می*کنند. شما می*توانید امگا 3 را در ماهی قزل*آلا، گردو، اسفناج و بسیاری از مواد غذایی دیگر پیدا کنید، ولی مزایای آن برای سلامتی شما، بر حسب غذاهای مختلف بسیار متفاوت خواهد بود. الفبای امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 بیشتر از یک نوع هستند. نوعی که در روغن ماهی یافت می*شود، با نام DHA (دی اِچ اِی) و EPA (ای پی اِی)، بیشتر از بقیه انواع مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و طبق ظواهر موجود، قوی*ترین تأثیر را بر روی سلامتی دارد. نوع دیگری که به نام ALA (اِی اِل اِی) شناخته می شود، در روغن غلات، گردوها، و گیاه*های به رنگ سبز تیره همانند اسفناج یافت می*شود. بدن انسان، مقدار کمی از ALA را به EPA و DHA تبدیل می*کند. ALA ممکن است به خودی خود نیز مزایایی برای سلامتی انسان داشته باشد. امگا 3 چطور با بیماری مبارزه می*کند؟

اسیدهای چرب امگا 3، با کاهش دادن تورم عروق قلبی، مفصل*ها و بقیه قسمت*های بدن، با بیماری*ها مبارزه می*کنند. در دوزهای بالا، آن*ها خطر ایجاد ضربان غیرطبیعی قلب را کاهش داده و چربی*های مضر در جریان خون که با نام تری گلیسیرید شناخته می*شوند را کاهش می*دهند. در نهایت، آن*ها می*توانند جلوی تشکیل پلاک*ها در عروق خونی را بگیرند.منبع:
redirect.php?a=forums.pichak.net/1056.html