کانال تلگرام فال و طالع بینی

در تمام بخش ها مدیر فعال ( با سابقه فعالیت در انجمن های دیگر ) می پذیریم ، با ما تماس بگیرید. انجمن پیچک

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: چگونه گذشته تلخ را فراموش کنیم ؟" سونات "

  1. #1
    کاربرفعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۴ [ ۱۹:۱۰]
    نوشته ها
    3,967
    امتیاز
    113,580
    سطح
    1
    Points: 113,580, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 8.0%
    دستاوردها:
    Created Blog entryThree FriendsYour first GroupCreated Album picturesTagger First Class
    نوشته های وبلاگ
    168
    سپاس ها
    32
    سپاس شده 311 در 271 پست
    حالت من
    Sepasgozar

    چگونه گذشته تلخ را فراموش کنیم ؟" سونات "



    قبل از هرچیز باید با خودتان شفاف باشید و در مورد این موضوع به نتیجه*ای روشن برسید كه فكر كردن در مورد گذشته و مرور تجربه*های تلخ برای*تان آزار*دهنده است و مثل یك سم كشنده در دراز مدت شما را از پا خواهد انداخت.

    با جرات می*شود گفت در همه جای دنیا كسی وجود ندارد كه تا به حال اتفاق و خاطره*ای بد را تجربه نكرده باشد. همه ما تجربه*های ناخوشایندی داشته*ایم كه در گوشه*ای از ذهن ما ثبت شده و هر ازگاهی مرور آن برای*مان عذاب آور است.عده*ای آن را به سرنوشت نسبت می*دهند و عده*ای همه اتفاقات را بازتاب رفتار خود انسان*ها می*دانند اما چیزی كه مهم است نحوه نگرش و برخورد ما با خاطره*های تلخ است. یادآوری و تفكر در مورد خاطرات ناگوار گاهی تا آنجا پیش می*رود كه انرژی و توانایی ادامه زندگی را از انسان سلب می*كند و اینجاست كه بالاخره همه مان با این سوال روبه*رو می*شویم كه با این خاطرات تلخ چه باید كرد؟ اما ما راه رویارویی با خاطرات ناخوشایندتان را برای*تان می*گوییم.

    با خودت روراست باش
    قبل از هرچیز باید با خودتان شفاف باشید و در مورد این موضوع به نتیجه*ای روشن برسید كه فكر كردن در مورد گذشته و مرور تجربه*های تلخ برای*تان آزار*دهنده است و مثل یك سم كشنده در دراز مدت شما را از پا خواهد انداخت. باید از این وضعیت خسته شوید، خسته از غصه خوردن و فكر كردن و مرور تجربه*های گذشته، خسته از احساس افسردگی و حسرت در مورد گذشته و بعد از این خستگی سودمند و به موقع، باید همه توانت را برای مقابله با این حس یك جا جمع كنی. تنها به این فكر كن كه همین الان درست همین الان دیگر نمی*خواهی حسرت گذشته را بخوری و از داشتن حس افسردگی و ناراحتی به اندازه كافی خسته شده*ای.
    یك راهكار عملی و موثر
    یك مكان دنج و راحتی را درنظر بگیرید و آنجا بنشینید. چشم*های*تان را ببندید و چند نفس عمیق بكشید. به تاریكی پشت پلك*تان توجه كنید و سعی كنید فضای تاریك را در مقیاسی بزرگ*تر تصور كنید آنقدر كه سیاهی همه اطراف شما را احاطه كند. حالا یك تلویزیون را تصور كنید كه در مقابلتان قرار گرفته است و حتی*الامكان این تلویزیون را قدیمی در نظرتان تجسم كنید چون شما در حال بازسازی اتفاقات گذشته*تان هستید. بعد از این كار حادثه*ای كه باعث دلخوری شما شده است را در صفحه تلویزیون خلق كنید و با دقت به آن نگاه كنید. شخصیت*هایی كه هنگام به*وجود آمدن آن حادثه تلخ وجود داشته*اند را با جزئیات تصویرسازی كنید. صداها، رنگ*ها و حتی بویی كه در آن لحظه حس كرده*اید را از قلم نیندازید. بعد از این كار نوبت شماست.
    فراموش کردن
    سعی كنید با دكمه*ای كه روی بدنه تلویزیون است (یادتان باشد كه تلویزیون شما از نوع قدیمی است و كنترل ندارد) صداها را كم و زیاد كنید. صداهایی كه باعث رنجش*تان شده را كم و آن*هایی كه حس خوبی به شما می*دهد را زیاد كنید. می*توانید رنگ صورت یا لباس شخصیت*هایی كه در این فیلم سینمایی خودساخته، باعث آزارتان شده است را كمرنگ تصویرسازی كنید. به*تدریج شخصیت*ها را حذف كنید و حتی می*توانید نوع جملات آن*ها را با سلیقه خود تغییر دهید.
    بعد از این*كه تصاویر كمرنگ و كمرنگ*تر شد دست*تان را روی دكمه خاموش تلویزیون بگذارید و تمام صحنه مربوط به آن تجربه تلخ را برای همیشه محو كنید. انجام این تمرین را اگر برای چند بار انجام دهید، می*تواند كمك زیادی به فراموشی اتفاق تلخ گذشته تان كند.
    تغییر خاطرات آن*طور كه دوست دارید
    وقتی از یك خاطره تلخ صحبت می*كنید و سعی دارید آن را با كسی به اشتراك بگذارید تقریبا همه آدم*ها یك جواب مشتركی را به شما می*دهند و آن این جمله است« از خاطره بد بگذر و فراموشش كن» اما در دنیای واقعیت وقتی صحبت از عمل وسط می*آید اینكار كمی مشكل به*نظر می*رسد. فراموش كردن اتفاق تلخ كار خیلی سختی است اما حداقل می*توانید نوع احساسی كه نسبت به آن تجربه بد را دارید تغییر بدهید. وقتی خاطره*ای تلخ را مرور می*كنید قبل از هرچیز به این فكر كن كه این اتفاق می*تواند جنبه مثبتی هم برای شما داشته باشد. به*دنبال آن جنبه مثبت و خوب، تجربه ناخوشایند هم داشته باش تا حسی جدید را جایگزین حس آزاردهنده سابقت كنی.
    خودت را از قلم نینداز
    هنگام مرور و تصویرسازی یك حادثه تلخ، آیا خودت را در تصاویری كه دوباره بازسازی كرده*ای می*بینی یا خیر؟ اگر خودت را در صحنه نمی*بینی این نشان می*دهد كه شما هنوز غرق در احساسات باقی مانده از خاطرات گذشته*ات هستی. اما وقتی در تصویرسازی تجربه*های تلخ گذشته*ات خودت را هم تجسم می*كنی این نشانه خوبی است چون شما به*عنوان یك تماشاچی به آن اتفاق نگاه می*كنید و خودتان را جدا كرده*اید و آن صحنه تلخ را در زمان حال و جایی كه هم*اكنون هستی نگاه می*كنی. یادت باشد گذشته تنها یك خاطره است و این ما هستیم كه آن*ها را زنده می*كنیم. در این تصویر*سازی* و احیای دوباره زمان حال را از دست نده.

    آرزومند سلامتی روح و جسم عزیزان " سونات "
    دانوب آبی

  2. کاربر روبرو از پست مفید sonat سپاس کرده است .

    محمد طاها (دوشنبه ۱۰ شهریور ۹۳)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. نظر سنجی"◘...مسابقه نویسندگی و شعر سرایی با موضوع پاییز ..."◘
    توسط دنیای خاموش من در انجمن مسابقات نویسندگی و شعر سرایی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: یکشنبه ۲۹ تیر ۹۳, ۱۸:۰۱
  2. كد آهنگ پيشواز ايرانسل از هومن سودمند+آلبوم مهره "هومن سودمند" 1390
    توسط DayaN در انجمن کد آهنگ پیشواز ایرانسل و همراه اول
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: پنجشنبه ۱۰ مرداد ۹۲, ۱۹:۱۹
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: پنجشنبه ۲۲ فروردین ۹۲, ۰۰:۵۶
  4. نقاشی های زیبای کودکان از "Richard Ramsey"
    توسط saman در انجمن نقاشی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه ۱۱ دی ۹۱, ۲۱:۴۶
  5. معرفي رشته دانشگاهي " آموزش ابتدايي " مقطع كارداني
    توسط مینا در انجمن انتخاب رشته و دانشگاه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه ۱۹ شهریور ۹۱, ۱۳:۵۶

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •