در این مقاله شما خواهید آموخت که چگونه هزینه های مصرفی خود را پایین آورده، وعده های غذایی ارزانتر مصرف کرده و اقتصادی تر فکر کنید




مقدمه


اگر در طول ماه هزینه زیادی را صرف غذا می کنید، با تغییر برنامه*ی غذایی*تان می*توانید پول زیادی را ذخیره کنید. لازم نیست ارزش غذایی وعده های خود را کم کنید، زیرا بسیاری از غذاهای سالم مانند لوبیاها تقریباً ارزان هستند. با تنظیم عادت*های خرید خواربار، آشپزی، و عادت های غذایی خود، می*توانید هزینه وعده*های غذایی را به میزان قابل*توجهی کاهش دهید.

گوشت کمتر مصرف کنید

گوشت گران*ترین جز بسیاری از غذاهاست. غذاهایی که با سبزی*ها هستند و یا گوشت در آن*ها خیلی کم استفاده می شود بپزید. برای مثال بسیاری از سوپ*ها و تاس کباب با سبزی*ها هستند یا فقط به مقدار کمی گوشت دارند. جایگزینی لوبیا، قارچ و تخم*مرغ با گوشت موجب کاهش هزینه*های غذایی شما می*شود. برنج با سبزی سرخ*شده و ماکارونی با سس گوجه و پنیر غذاهایی بدون گوشت، ساده و ارزان هستند.

به مقدار زیاد خرید کنید و بپزید

در بسیاری از موارد، با خرید مقدار بیشتر، پول کمتری می*پردازید. بنابراین، در صورت امکان در حجم زیاد خریداری کنید. هنگام آشپزی مقداری برای وعده*ی دیگر آماده کرده و یا آن را برای مصرف در یک روز دیگر در فریزر بگذارید و یا برای مصرف روز بعدتان آن را خنک نگه*دارید. این کار زمانی که فرصت ندارید، از پرداخت پول برای رستوران و غذاهای بسته*بندی*شده ی گران جلوگیری می*کند.

حراج فروشگاه*ها

خواربار را هنگامی که در ارزان*ترین قیمت هستند خریداری نموده و چیزهایی را استفاده کنید که خرید آن*ها ارزان باشد. حراجی های خواربار فروشی مورد علاقه*تان را دنبال کرده و برنامه*ی غذایی خود را بر اساس حراجی*ها تنظیم کنید. اگر چیزی فاسد نشدنی را در حراج می*بینید، برای آنکه بعداً مجبور نشوید پول بیشتری برای آن بپردازید، آنرا بخرید. محصولات فصلی را خریداری کرده و در فصل*هایی که چیزی موجود نیست به محصولات یخ زده و میوه و سبزی*های کنسرو شده رجوع کنید.


منبع: wiki.5040.ir