کانال تلگرام فال و طالع بینی

در تمام بخش ها مدیر فعال ( با سابقه فعالیت در انجمن های دیگر ) می پذیریم ، با ما تماس بگیرید. انجمن پیچک

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: برترین غذاهای ضدالتهاب

  1. #1
    کاربر سایت

    آخرین بازدید
    چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۳ [ ۲۱:۳۰]
    نوشته ها
    71
    امتیاز
    681
    سطح
    1
    Points: 681, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 2.0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    سپاس ها
    4
    سپاس شده 9 در 7 پست

    برترین غذاهای ضدالتهاب

    مقدمه

    برخی از داروهای ضدالتهاب در فروشگاه*ها و داروخانه*ها به شما وعده می*دهند دردتان را کاهش داده و آلرژی*تان را آرام می*کنند. اگرچه ممکن است این داروها سریع وضعیت شما را بهبود دهند اما استفاده بلندمدت از برخی از داروهای ضدالتهاب مانند داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی ممکن است سیستم ایمنی شما را تضعیف کند یا عوارض نامطلوبی برای شما در پی داشته باشد. در طبیعت، غذاهای ضدالتهابی برای ما قرار داده شده است که علاوه بر اینکه عوارض نامطلوبی ندارند، بسیار خوشمزه و دلپذیر نیز هستند. این مواد علاوه بر اینکه التهاب را کاهش می*دهند مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی ضروری در اختیار بدن ما قرار می*دهند که سلامت سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می*کند. در اینجا ده مورد از بهترین مواد غذایی ضدالتهاب را به شما معرفی می*کنیم: کتانجک

    عامل ضدالتهاب: کتانجک همانند کومبو، حاوی فوکوئیدان (fucoidan) است که نوعی کربوهیدرات پیچیده است که خاصیت ضدالتهابی، ضد توموری و ضد اکسایشی دارد. چند مطالعه که بر روی این کربوهیدرات در سالهای اخیر انجام*شده است، نتایج امیدوار کننده*ای را برای استفاده از عصاره جلبک قهوه*ای برای کنترل سرطان کبد و ریه و افزایش سنتز کلاژن نشان داده است. مقدار زیاد فیبر در کتانجک، باعث ایجاد احساس سیری شده و جذب چربی*ها را آهسته می*کند و کاهش وزن را تسریع می*کند. در صورت امکان از کتانجک ارگانیک که از دریاهای بدون آلودگی برداشت*شده استفاده کنید. مواد مشابه: اگر نیاز به دلیل خوبی برای مراجعه دوباره به رستوران ژاپنی موردعلاقه خوددارید باید بدانید علاوه بر کومبو، واکامه (wakame) (کتانجک ژاپنی) و آرامه (Arame) نیز منابع خوبی برای فوکوئیدان هستند. گیاه دریایی لیمو مویی (limu moui) که بومی جزایر تونگا است نیز یک منبع غنی از فوکوئیدان است. دشمن بزرگ: میان وعده جلبک دریایی. میان وعده جلبک دریایی زیاد مصرف نکنید چون کاملاً شور بوده و از لایه ضخیمی از روغن گیاهی پوشیده شده*اند. مواد تشکیل*دهنده آن را پیش از خرید و مصرف بخوانید. زردچوبه

    عامل ضدالتهاب: این ادویه آسیایی معمولاً در ادویه کاری موجود بوده و حاوی ترکیب غیر سمی و قدرتمندی به نام کورکومن (curcumin) است. مطالعات نشان داده*اند که خواص ضدالتهابی زردچوبه، همتراز با داروهای قوی مانند هیدروکورتیزون و مورتین است، با این حال هیچ*یک از عوارض جانبی آن*ها را ندارد. مواد مشابه: زنجبیل. این خویشاوند زردچوبه در سرتاسر دنیا به خاطر خواص ضدالتهابی اش بسیار ارزشمند است و برای رفع سرما خوردگی و آرام کردن استفراغ و حالت تهوع ناشی از حرکت استفاده می*شود. دشمن بزرگ: شکر. به سختی می*توان نام ادویه را بر آن گذاشت، اما استفاده گسترده از شکر با تمام ادویه*های دیگر برابری کرده و منجر به شیوع انواع بیماری*های مرتبط با این افزودنی شده است. رژیم غذایی پرشکر مسلماً باعث افزایش التهاب می*شود و باید کنترل شود. سالمون تازه

    عامل ضدالتهاب: سالمون منبع عالی برای EPA (اسید ایکوزا پنتانوییک) و DHA (اسید دوکوزا هگزانوییک) است که دو اسید چرب امگا 3 با خاصیت ضدالتهابی هستند. فواید امگا 3 در مطالعات متعدد تأییدشده و در بسیاری از موارد از پیشگیری از بیماری*های قلبی و برخی سرطان*ها گرفته تا کاهش علائم بیماری*های خود ایمن و اختلالات روانشناسی، مؤثر است. سعی کنید در رژیم غذایی خود، دو مرتبه در هفته مقداری ماهی* چرب همانند سالمون بگنجانید. یک راه دیگر این است که اسیدهای چرب امگا 3 خود را از مکمل*های روغن ماهی باکیفیت تأمین کنید. موارد مشابه: ماهی آنچوی، ماکرل و ساردین نیز منابع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. بذر کتان و گردو نیز حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 به نام LAL (اسید الفا لینولنیک) هستند که در داخل بدن می*تواند به اسیدهای چرب EPA و DHA تبدیل شود اما مقدار این تبدیل کم است و از این رو ممکن است منابع قابل اتکایی برای این دو اسید امینه به شمار نیاید. دشمن بزرگ: روغن*های گیاهی اشباع نشده چند گانه. شاید از دیدن روغن*های اشباع نشده چندگانه* (مثل روغن*های به دست آمده از تخمه آفتابگردان، سویا، ذرت و گلرنگ) در این قسمت تعجب کرده باشید، اما مشخص شده است که چربی*های اشباع نشده چند گانه ناپایدار هستند و به*سادگی توسط اکسیژن تخریب می*شوند. علاوه بر این، مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 6 که به مقدار زیادی در این روغن*ها وجود دارد، با واکنش التهابی در بدن که منجر به بیماری قلبی و سرطان می*شود ارتباط داده شده است. درحالی*که امگا 6 برای سلامتی مهم است، اما تعادل مصرف امگا 3 و امگا 6 بسیار اهمیت دارد تا بدنتان را با ترکیبات ایجادکننده التهاب، تضعیف نکنید. قارچ شیتاکه

    عامل ضدالتهاب: قارچ شیتاکه که از گذشته مورد مصرف مردم ژاپن و چین بوده است، به خاطر خواص تقویت کننده سیستم ایمنی و طعم دودی ملایمش مورداحترام است. مواد مشابه: قارچ صدفی، میتاکی، انوکی. هیچ راهی بهتر از صرف یک بشقاب قارچ تفت داده شده برای مبارزه با سرطان و افزایش سلامتی وجود ندارد. دشمن بزرگ: سبزیجات و قارچ خیلی سرخ شده. با ریختن قارچها و سبزیجات تازه در یک ظرف بزرگ روغن در حال جوش، نه*تنها غذا را غرق در ترکیبات سرطان زایی که به خاطر حرارت بیش از حد روغن تشکیل شده است می*کنید، بلکه قدرت التیام بخشی غذا را نیز در این دمای بالا تا حد زیادی از بین می*برید. چای سبز

    عامل ضدالتهاب: فلاونوئیدهای موجود در چای سبز، ترکیبات ضدالتهابی قوی و طبیعی هستند که مطالعات متعدد نشان داده است خطر بیماری*های قلبی و سرطان را کاهش می*دهند. مواد مشابه: آب. چه ماده*ای بیشتر از آب بدون آلودگی، می*تواند برای بدن پاک*کننده*تر باشد؟ دشمن بزرگ: شیر گاو فراوری شده. شیر فراوری شده گاو. شیر غیر ارگانیک حاوی آنتی بیوتیک و باقیمانده های هورمون رشد است که این در صورتی که در بلندمدت مصرف شوند، می*توانند دستگاه ایمنی را تحریک کنند. بسیاری از مردم به*خصوص در شرق نمی*توانند شیر را به درستی هضم کنند و این موجب اختلال در دستگاه گوارش می*شود. منبع: برترین غذاهای ضدالتهاب

  2. کاربر روبرو از پست مفید mehdi-gh سپاس کرده است .

    تورج (پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۳)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •