[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]

[COLOR=#3D3D3D !important]
[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]



سیستم ایمنی بدن مهمترین سد در مقابل ابتلا به بیماری در بدن است، اما با داشتن عادات ناسالم در زندگی، سیستم ایمنی تضعیف شده و توانایی بدن برای مبارزه با بیماری ها کاهش می یابد*یک کارشناس تغذیه ضمن اشاره به افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی قرار دارند، گفت: مصرف مکمل*های ویتامین C تاثیر چندانی در پیشگیری از سرماخوردگی ندارد.لیلا رضازاده با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و احتمال افزایش موارد سرماخوردگی، اظهار کرد: برخی مواد غذایی می*توانند به تحریک و تقویت سیستم ایمنی کمک کنند.وی ویتامین E را از جمله عوامل موثر در تقویت سیستم ایمنی دانست و گفت: این ویتامین در انواع مغزها و غلات سبوس*دار وجود دارد. ویتامین C هم از دیگر موادی است که می*تواند در تقویت سیستم ایمنی موثر باشد که در مرکبات، کیوی، گوجه و … یافت می*شود.رضازاده با اشاره به اینکه بسیاری از افراد در فصل سرد برای پیشگیری از سرماخوردگی به مصرف مکمل*های ویتامین C روی می*آورند، ادامه داد: این مکمل* نقش موثری در پیشگیری از سرماخوردگی ندارد، اما می*تواند دوران بیماری را کوتاه کند.وی از «روی» نیز به عنوان دیگر ماده تقویت کننده سیستم ایمنی یاد کرد که به بهبود سریع سرماخوردگی هم کمک می*کند و در گوشت، غلات و تخم مرغ وجود دارد.این کارشناس تغذیه با تاکید بر اینکه نباید مصرف روی نیز خودسرانه و زیاد باشد، یادآوری کرد: مصرف بیش از حد روی نیز نتیجه عکس خواهد داد و به سیستم ایمنی آسیب می*رساند.رضازاده گفت: سلنیوم نیز که در موادی مانند مغزها و غلات وجود دارد برای تقویت سیستم ایمنی مفید است.وی معتقد است، افرادی که کم خونی فقرآهن دارند بیشتر در معرض سرماخوردگی و آن هم سرماخوردگی*های طولانی مدت هستند و می*توان این کمبود آهن را از طریق گوشت، حبوبات و سبزیجات برگ سبز تامین کرد.رضازاده افزود: بهتر است همه این مواد از منابع طبیعی تامین شوند و تا حد امکان از مکمل*ها استفاده نشود.


منبع : [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]
[/COLOR]