کانال تلگرام فال و طالع بینی

در تمام بخش ها مدیر فعال ( با سابقه فعالیت در انجمن های دیگر ) می پذیریم ، با ما تماس بگیرید. انجمن پیچک

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: چگونه از فرسودگی شغلی جلوگیری کنیم

  1. #1
    کاربرفعال

    آخرین بازدید
    جمعه ۱۴ آذر ۹۳ [ ۰۹:۳۸]
    نوشته ها
    329
    امتیاز
    2,195
    سطح
    1
    Points: 2,195, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points3 months registered
    سپاس ها
    24
    سپاس شده 47 در 43 پست

    چگونه از فرسودگی شغلی جلوگیری کنیم

    فرسودگی شغلی واکنشی است که در طول کار زیاد برای تطابق با موقعیت*های پر استرس ایجاد می*شود. در این مقاله راه های جلوگیری از فرسودگی شغلی توضیح داده شده است.





    مقدمه



    فرسودگی شغلی با فرسودگی جسمی و روحی همراه با کاهش علاقه به کار یا کلاً زندگی نمایان می*شود.دکتر شما اولین نفر باید باشد که برای فرسودگی شغلی با او صحبت می*کنید. اما شما قبل از اتفاق افتادن این فرسودگی، می*توانید از آن جلوگیری کنید. طی تحقیقات انجام<a href="redirect.php?a=www.forums.pichak.net/">*</a>شده، کلید این کار تنظیم و رسیدن به اهداف منطقی است. به این ترتیب، شما از نظر عاطفی با کار کنار آمده و دچار فرسودگی شغلی نمی*شوید.



    دستورالعمل*ها:

    1. برنامه*ی خواب منظمی داشته باشید. خوابیدن حدود 7.5 تا 9 ساعت در شب مهم است. لازم است که هرروز در یک ساعت مشخصی از خواب بیدار شده و شب نیز در ساعت خاصی بخوابید. این عادت*های سالم خواب سبب می*شود تا ذهن و بدن شما استراحت کرده تا بتوانند با موقعیت*های پراسترس مقابله کنند.2. برای تأمین انرژی کافی غذاهای سالم بخورید. غذای شما باید شامل 7 تا 10 وعده میوه و سبزیجات، 6 تا 8 وعده حبوبات، دو وعده لبنیات و 2 یا 3 وعده گوشت (یا مواد پروتئین دار جایگزین) در روز باشد (که البته با هم می توان مصرف کرد).3. هرروز ورزش کنید تا انرژی جسمی و روحی شما تأمین شود. بزرگ*سالان هر هفته نیاز به 2.5 ساعت ورزش ایروبیک با شدت متوسط دارند. هم چنین باید دو روز در هفته را صرف ورزش*هایی کنند که هدف آن*ها قوی کردن هر گروه از ماهیچه*هاست.4. ببینید در چه چیزی خوب هستید و از آن لذت می*برید. به دنبال فرصت*هایی بگردید تا این مهارت*ها را تقویت کنید. برای مثال اگر یک ورزشکار هستید، برای مربی*گری کودکان در رشته*ای که مهارت دارید ثبت*نام کنید یا مقالات ورزشی برای روزنامه*ی محلی خود بنویسید. این فعالیت*ها توانایی شما را بیشتر کرده و عزت نفس شما، که اغلب در افراد مبتلا به فرسودگی شغلی کم است، را بالا می*برد.5. برای خود در محیط کار و خانه اهداف قابل مدیریتی قرار داده و آن*ها را دنبال کنید. این اهداف را نوشته و آن*ها را بک*گراند رایانه*ی خود در کار یا خانه قرار دهید تا به عنوان یک یادآوری ثابت برای شما باشند.6. در مورد اولویت*های خود در زندگی فکر کرده و از آن*ها برای قرار دادن مرز در زندگی*تان استفاده کنید. اگر شما خانواده دارید، صرف زمان برای آن*ها مسلماً یک اولویت بزرگ برای شما خواهد بود. قرار دادن مرز می*تواند میزان کاری که شما در خانه انجام می*دهید را محدود کند.7. زمانتان در خانه و محل کار را سازمان*دهی کنید. از یک لیست استفاده کرده و کلیه*ی مسئولیت*های خود در هر ساعت از هفته را در آن بنویسید. همیشه مطمئن باشید که برای شما زمانی برای استراحت و گذراندن وقت با خانواده تان وجود دارد. لیست خود را برای آماده شدن برای کارهای آینده بررسی کنید.8. روزی 15 الی 20 دقیقه را صرف فکر کردن کنید. توصیه می شود که فکر کردن مثبت، و آگاهی از هر چیزی که در ذهن شما در حال جریان است، بهترین کمک برای جلوگیری از فرسودگی شغلی است.9. در زمان*هایی که با کاری پراسترس مواجه هستید، از خانواده و دوستان خود درخواست حمایت کنید. به اشتراک گذاشتن تجربه*هایتان می*تواند بسیاری از بارها را از دوش شما کم کند.


    نکات و هشدارها:


    اگر فرسودگی شغلی*تان روی کار و زندگی شما تأثیر منفی دارد، به پزشک مراجعه کنید.


    منبع :ویکی 5040

  2. کاربر روبرو از پست مفید elya29 سپاس کرده است .

    tina joon (شنبه ۰۳ آبان ۹۳)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •