چند کار بدیهی وجود دارد که می*توانید برای بالا بردن احتمال پذیرفته شدن و استخدام خود انجام دهید. ما شما را با این نکات آشنا می کنیم.



از جمله ایجاد یک رزومه کاری بسیار عالی، تمرین مهارت*های مصاحبه، و یا ثبت*نام در آژانس*های استخدامی و همچنین سایت*های کار آنلاین. اگر شما همه این موارد را بدون موفقیت امتحان کرده*اید، الآن ممکن است زمان خوبی برای در نظر گرفتن یک رویکرد جدید باشد:

ابتکار عمل را در دست بگیرید.


منتظر نمانید که آگهی شغلی منتشر شود! برآوردها نشان می*دهند که حدود 80٪ موقعیت*های شغلی، هیچ*گاه منتشر نمی*شوند، و مواردی که در رسانه*ها منتشر می*شوند، ممکن است چند صد فرد جویای کار را به خود جلب کند، پس شما باید به دنبال راهی برای پرش کردن از این رقابت باشید. لیستی از شرکت*هایی که ممکن است موقعیت*های کاری مربوط به شما را داشته باشند ایجاد کرده و رزومه خود را به همراه یک نامه معرفی، مستقیماً به مدیر منابع انسانی و یا دیگر افراد برجسته دیگر شرکت فرستاده و تجربیات و مهارت*های خود را به این وسیله شرح دهید.


این تنها گام اول است، بنابراین در صورتی که هیچ پاسخ دریافت نکردید و یا پیامی به این مضمون به شما فرستاده شد که "اطلاعات شما نگهداری شده و در صورت نیاز با شما تماس گرفته خواهد شد"، دلسرد نشوید. بررسی کنید که آیا این شرکت یک وبلاگ، پروفایل تویتر، صفحه فیس بوک، یا یک مرکز رسانه ای در وب سایت خود دارد که در آن شما بتوانید منتظر خبرهای خوب (همانند نتایج مالی و یا مشتریان و شراکت*های جدید) که ممکن است نشان*دهنده استخدام جدید توسط شرکت باشد بمانید یا خیر- از این اطلاعیه به عنوان فرصتی برای برقراری تماس مجدد استفاده کرده و نشان دهید که واقعاً به آن سازمان علاقه*مند هستند.

متفاوت باشید


به این فکر باشید که در زمان تماس با شرکت*ها، از دیگران برجسته*تر به نظر برسید. از حوادث موضعی به نفع خودتان استفاده کنید: به عنوان مثال، در زمان عید نوروز، رزومه و نامه معرفی خود را به همراه یک هدیه کوچک و زیبا برای آن*ها ارسال کنید. آن*ها ممکن است در آن زمان هیچ شغلی برای شما نداشته باشند، اما این کار مطمئناً توجه آن*ها را به شما جلب کرده و در صورتی که یک فرصت شغلی باز شد، نام شما را به یاد آن*ها خواهد انداخت. هدف این است که پای خود را به شرکت بازکرده و برای یک مصاحبه دعوت شوید که اغلب سخت*ترین بخش است. در آن مرحله، شما فرصت استفاده از تجربیات آن همه مصاحبه آزمایشی را پیدا خواهید کرد.


شبکه، شبکه، شبکه

این کلمه*ای است که می*تواند لرزه به اندام حتی مطمئن*ترین افراد جویای کار بیندازد، اما اگر شما به دنبال شکار آن موقعیت گریزان هستید، هیچ شکی در مورد ارزش ایجاد شبکه ارتباطی وجود ندارد. این به این معنا نیست که شما باید در تمام رویدادهای کسب*وکار شهر حضورداشته باشید و یا به شکلی غیرعاقلانه خود را با رؤسای احتمالی آینده رودررو کنید. با این حال کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که تمام افراد مربوطه، بدانند که شما در دسترس هستید و با نقاط قوت شما آشنا باشند - این افراد ممکن است شامل همکاران و یا مشتریان سابق ، اعضای باشگاه و انجمن*ها، افراد فامیل ، دوستان و معلمان سابق، و افراد دیگری باشند.

پروفایل آنلاین خود را زیبا کنید.


بسته به نوع کاری که شما به دنبال آن هستید، احتمال زیادی وجود دارد که یک کارفرمای بالقوه، از اینترنت برای ارزیابی اینکه آیا شما یک نامزد مناسب هستید و یا خیر استفاده کند. به همین دلیل، خوب است که نام خود را جستجو کنید تا ببینید که چه نتایجی نشان داده می*شوند. ممکن است کمی عجیب باشد که نام خود را در گوگل جستجو کنید ، اما در این عصر دیجیتال، چشم*پوشی از تأثیری که شهرت آنلاین شما (و یا عدم وجود آن) می*تواند بر روی کارفرماهای احتمالی داشته باشد، کاری اشتباه است.
نتایج جستجوی شخصی در گوگل گاهی اوقات می*تواند تعجب*آور باشد و ممکن است شامل مواردی از سایت*های اجتماعی همانند تویتر باشد که ممکن است بسیاری از عادت*ها و خصوصیت*های اخلاقی شما را آشکار کند. به شکلی معکوس، شما ممکن است به اندازه کافی قابل رویت نباشید، که در این صورت ممکن است از شما به نفع کاندیداهای فعال تر چشم*پوشی شود.

طبق نظر آنتونی میفیلد، نویسنده کتاب "من و سایه اینترنتی من: چطور شهرت خود را در اینترنت مدیریت کنید"، باید "سعی کنید که اولین و بهترین منبع اطلاعاتی در مورد خودتان باشید." لازم است که یک پروفایل کامل در فیس بوک و LinkedIn داشته باشید، همچنین یک وب سایت شخصی یا وبلاگ ایجاد کرده و بهترین استفاده را از کار قبلی خود انجام دهید." این نوع فعالیت*ها باعث می*شود که شما با دلایلی بسیار خوب در صدر رتبه*بندی نتایج جستجوی گوگل در مورد خودتان قرار بگیرید . علاوه بر این، این کار فرصت گسترش دادن لیست آشنایان اینترنتی شما را در اختیارتان قرار می*دهد. " اگر در شبکه*های حرفه*ای خودتان در اینترنت مفید و فعال باشید، این کار توانایی*های شما را به کارفرمایان بالقوه نشان می*دهد ".

با استفاده از یک مدرک فنی و حرفه*ای، ارزش خود را اثبات کنید.


گاهی اوقات همه تجربیات و ارتباطات در جهان، برای سنگین کردن ترازو به نفع شما کافی نیست. اگر سوابق شغلی شما در قسمت صلاحیت*ها کمی ضعیف است، پس بهتر است با گذراندن یک دوره تخصصی فنی مناسب، رشته دیگری به کمان خود اضافه کنید.
در حقیقت، در یک بررسی که اخیراً توسط یک سایت اینترنتی کاریابی معروف انجام شد، مشخص شد که طبق گفته 35 درصد از بزرگ*سالان بریتانیا، آن*ها برای گرفتن شغل کنونی خود، به یک مدرک فنی و حرفه*ای نیاز داشتند.از آنجا که این دوره*های فنی و شغلی، بر روی مهارت*های عملی مورد علاقه واقعی کارفرمایان تمرکز می*کنند، ایده آل و مناسب هستند. انجام هر نوع مطالعه در زمان بزرگ*سالی، نشان*دهنده این است که به توسعه شخصی خود علاقه*مند هستید که این مسئله همیشه یک کیفیت جذاب در چشم کارفرمایان است. لازم است که دوره*ای که انتخاب کنید، دارای مدرک حرفه*ای معتبر بوده و توسط اساتید آموزشیِ شناخته*شده ارائه شود تا یک ارزش واقعی به CV شما اضافه کند.



منبع :
xe-mg42.mail.yahoo.com/neo/launch?.rand=5r6u36ivvcpug#6452141419