در این مقاله به شما دستور غذایی جدیدی را یاد می دهیم. تهیه این غذا آسان و طعم آن بی نظیر است.




برای 4 نفر

زمان آماده کردن: 20 دقیقه

زمان پخت: 45 دقیقه

ارزش غذایی


    1. کالری 352
      پروتئین 39گرم
      کربوهیدرات 32گرم
      چربی 8گرم
      چربی اشباع*شده 2گرم
      فیبر 7گرم
      شکر 8گرم
      نمک


      0.6گرم



مواد لازم





    1. پیاز بزرگ 1 عدد، نصف شده و ورقه ورقه شده
      پنیر خامه*ای کم چرب 85 گرم
      برگ اسفناج یخ زده 200 گرم، یخ آن را آب کرده، خوب فشرده و خردکنید
      جوز سابیده شده مقداری
      سینه*ی مرغ بدون پوست 4 عدد
      گوجه*فرنگی ریز گیلاسی 4 خوشه (5 تا 6 گوجه در هر خوشه)
      سیب*زمینی متوسط 550 گرم، ورقه ورقه شده
      سیر 4 حبه، ورقه ورقه شده
      فلفل سیاه مقداری
      زیتون سیاه کالاماتا 8 عدد، بی هسته و خردشده
      روغن کلزا یا روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
      سالاد برای سرو به میزان دلخواه




طرز تهیه


1. فر را تا 220/200 درجه گرم*کنید و کف یک سینی پخت بزرگ کاغذ پوستی مخصوص پخت و پز پهن کنید. پیاز را در یک کاسه قرار دهید و سپس روی آب در حال جوش بریزید تا سطح آب را بپوشاند. بگذارید پیاز برای 15 دقیقه بماند تا نرم شود. در این فاصله، پنیر، اسفناج و جوز را با مقدار زیادی فلفل سیاه ترکیب کنید. آن*ها را روی سینه*ی مرغ پخش کرده و سپس گوجه*فرنگی*ها را روی آن بگذارید.

2. آب ورقه*های پیاز را کشیده، سپس با سیب*زمینی، سیر، زیتون، روغن و فلفل سیاه ترکیب کنید. ترکیب سیب*زمینی را در
4 بخش جداگانه روی کاغذ پوستی قرار دهید، سپس سطح آن را صاف کنید. این مواد را برای 25 دقیقه بپزید تا زمانی که تقریباً ترد شده و شروع به تغییر رنگ کنند.

3. مواد را از فر خارج کنید. روی هر توده*ی سیب*زمینی یک سینه*ی مرغ گذاشته و آن*ها را برای 20 دقیقه بپزید تا زمانی که مرغ و سیب*زمینی ترد شده و کاملاً بپزند. گوجه*ها نیز باید کبابی شده باشند. در انتها این غذا را با مقدار زیادی سالاد سرو کنید.

منبع:
wiki.5040.ir/%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%DB%8C%D B%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D9%86%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%A7%D8%AC.html