لیموشیرین ( Sweet lemon ) میوه*ای از دسته مرکبات و سرشار از ویتامین*ها و مواد مغذی است. ما توضیحی از انواع ویتامین های موجود در این میوه را برای شما گردآوری کرده ایم.

برخی از نام*های دیگر لیموشیرین به انگلیسی عبارت*اند از Mediterranean sweet lemon، sweet limetta و Limu Shirin . در ایران لیموشیرین به خاطر خواص التیام*بخشی*اش درمان رایج سرماخوردگی و آنفلوانزا است. پوست لیموشیرین حاوی ویتامین*های بیشتری نسبت به خود میوه است. با آب گیری لیموشیرین و نیز مصرف پوست آن می*توانید ویتامین*های بیشتری از آن دریافت کنید.
ویتامین آ

لیموشیرین حاوی بیست واحد بین*المللی (IU) ویتامین آ در هر 100 گرم بخش خوردنی میوه است. مقدار ویتامین آ موجود در لیموشیرین در میوه تازه، پوست گرفته*شده، فریز شده یا کنسانتره تفاوتی نمی*کند . پوست لیموشیرین 50 واحد ویتامین آ دارد اما بیشتر مردم پوست آن را نمی*خورند. کارشناسان توصیه می*کنند مردان 3000 واحد بین*المللی و زنان 2310 واحد ویتامین آ در روز دریافت کنند. زنان بزرگ*سال با مصرف آب لیموشیرین همراه با پوست می*توانند ده درصد از مقدار ویتامین آ مورد نیاز روزانه خود را دریافت کنند. ویتامین ث

یک لیموشیرین تازه حاوی 53 میلی*گرم اسید اسکوربیک است که ویتامین ث نیز خوانده می*شود. اگر آب لیموشیرین تازه را می*نوشید 46 میلی*گرم ویتامین ث دریافت می*کنید. آب لیموشیرین تغلیظ شده حاوی 30 میلی*گرم ویتامین ث است. اگر بتوانید پوست آن را نیز بخورید 129 میلی*گرم ویتامین ث دریافت می*کنید. تحقیقات، مصرف 40 میلی*گرم ویتامین ث در روز برای نوزادان، تا 120 میلی*گرم برای بزرگ*سالان سیگاری که نیاز به ویتامین ث بیشتری نسبت به افراد معمولی دارند، را توصیه می*کند. این نشان می*دهد در هر سنی که باشید، یک وعده لیموشیرین بیش از 100% نیاز روزانه به ویتامین ث را تأمین می*کند. ویتامین ب 3

لیموشیرین حاوی نیاسن (که به عنوان ویتامین ب 3 نیز شناخته می*شود) است. چه آن را به صورت تازه مصرف کنید یا آب آن را بنوشید، 0.1 میلی*گرم ویتامین ب 3 در آن وجود دارد. پوست خام لیموشیرین حاوی 0.4 میلی*گرم ویتامین ب 3 است. اگر می*خواهید آب لیموشیرین را بگیرید، در صورتی که از پوست و آب آن استفاده کنید 0.5 میلی*گرم ویتامین ب 3 دریافت می*کنید که تقریباً کمتر از 3% مقدار توصیه*شده روزانه برای زنان و مردان بزرگ*سال است. ویتامین ب 1

یک وعده لیموشیرین (یک لیموشیرین متوسط) حاوی 0.04 میلی*گرم تیامین است که به عنوان ویتامین ب 1 شناخته می*شود و این مقدار 100% مقدار توصیه*شده روزانه ویتامین ب 1 برای کودکان 1 تا 3 سال را تأمین می*کند. آب لیموشیرین حاوی 0.03 میلی*گرم ویتامین ب 1 است اما پوست آن حاوی 0.06 میلی*گرم از این ویتامین است. زنان اگر پوست و آب لیموشیرین را مصرف کنند 100% مقدار ویتامین ب 1 مورد نیاز روزانه خود و مردان با این مقدار حدود 83% از مقدار مورد نیاز خود را دریافت می*کنند.


منبع:ویتامین*های لیموشیرین