*های روی کالاها و لباس*ها باشد. تصویرگری" /> تصویرسازی چیست ؟
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: تصویرسازی چیست ؟

  1. #1
    کاربرفعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۴ [ ۲۰:۱۰]
    نوشته ها
    3,967
    امتیاز
    113,580
    سطح
    1
    Points: 113,580, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 8.0%
    دستاوردها:
    Created Blog entryThree FriendsYour first GroupCreated Album picturesTagger First Class
    نوشته های وبلاگ
    168
    سپاس ها
    32
    سپاس شده 342 در 299 پست
    حالت من
    Sepasgozar

    تصویرسازی چیست ؟

    انجمن فرهنگی هنری تصویرگران ایرانی

    Asemooni.com

    تصویرسازی یا تصویرگری یکی از زیرشاخه*های هنرهای تجسمی است و به نوعی از اثر خلاقانه*ی تصویری گفته می*شود که القاکننده*ی تجسمی یک مفهوم یا روایت با فرم بصری است. این مفهوم و روایت می*تواند داستان، شعر، مقاله*ای در روزنامه و کتاب و حتی تبلیغات تجاری، سرگرمی*ها و اشکال و فرم*های روی کالاها و لباس*ها باشد.


    تصویرگری



    تصویرگری، نقاشی روایی است. راوی مجسّمِ متن؛ همراه یا بدون متن کار برد دارد، و می*تواند دنباله*دار، یا تک فریم باشد. تفاوت اصلی تصویرگری با نقاشی، هدفمند بودن آن برای کاربرد مشخص، درنظر گرفتن مخاطب و سفارش*دهنده است و از این نظر مشابهات بسیاری با طراحی گرافیک دارد.


    از انواع تصویرگری می*توان :


    نقاشی*های داخل کتاب*های کودک و روی جلد کتاب*های بزرگسال (و گاه داخلی برای متن- که در ایران، تصویرگری برای متن بزرگسال کمتر رایج است)، نقاشی*های روی پوسترهای تبلیغاتی و اقلام تجاری، داستان*های مصور (کمیک استریپ)، و طراحی*ها و نقاشی*های داخل مجلات و روزنامه*ها را نام برد.

    واگیره دراصل یک قسمت ازیک طرح بزرگ است نمونه این تکرارهادرنقوش سفالهای دوره*های اولیه آشکاراست. در دوره هخامنشی به نقش برجسته*های تخت جمشید بانقش سربازها باشمایلی یکسان که درواقع تکراریک نقش است برخورد می*کنیم.

    این نقوش می*تواند انسان حیوان گیاه ویا عنصر سمبولیک باشد. درتصویرسازی*های ایرانی بخصوص تذهیب تکرار نقش مایه بسیار استفاده شده اگر این تکرار مستقیم باشد واگیره انتقالی واگربه صورت قرینه باشد واگیره متقارن نامیده می*شود.

    نقش مایه نقش مایه یا موتیف*های ایرانی اساس طراحی ونقش نگارهادر نگارگری ایرانی است که درآنها از گلها غنچه برگهای درختان حیوانات الهام گرفته شده است. در دوره هخامنشی ما نوعی ترکیب نمادهای متفاوت ازحیوانات متفاوت دریک موجود هستیم.
    پیگمنت یا رنگدانه



    پودرهای رنگی که درطبیعت یافت میشودوبه شکل رنگ*های جسمیاستفاده می*شود. رنگهای روحی (جوهرهای رنگی) که بیشترمنشاگیاهی دارندمانند پودرهای رنگی نیازبه چسب یا صمغ ندارند مانند رنگ پوست گردو رنگهای مورداستفاده درقدیم دودسته رنگهای جسمی وروحی تقسیم می*شوند.

    رنگهای جسمی منشا رسوبی دارندوحالتی تخت وپوشاننده دارند مثل لاجورداخرا رنگهای روحی بیشتر منشاگیاهی دارندوحالت شفاف دارندمثل رنگ قهوه*ای ازپوست گردو. درنگارگری ایرانی اغلب رنگهای جسمی به عنوان ته رنگ وزمینه استفاده میشوددرحالی که رنگهای روحی برای قلم گیری وساخت وساز استفاده می*شود.


    تذهیب



    تذهیب رامیتوان مجموعه*ای از نقش*های بدیع ازختایی واسلیمی دانست که نقاشان برای زیبایی کتابهای مذهبی علمی تاریخی …. به کارمیروند. بنیاد تذهیب*ها خطوط منحنی خصوصا اسپیرال هاست. گلهای اسلیمی یا ختایی برروی این محورهای منحنی قرارمیگیرد

    تشعیر به طراحی حیوانات درحالت گرفت وگیر که*درحاشیه کتاب همراه با مناظر گل وبرگ سنگ طراحی میشده اطلاق میشودتشعیر گاهی به صورت سیاه قلم همراه باکمی پرداز ویابرروی رنگ*های تیره با رنگ طلایی انجام می*شود. تکنیک انگ زمانی که ابتدا طراحی تشعیر راانجام دهند داخل طرح انجام شده رارنگی کم مایه می*زنند وبعد اطراف آن را قلم گیری طلایی می*کنند.

    تصویرگری ادبیات کودکان


    به تصویر*دار کردن متن*های ادبیات کودکان یا بزرگسالان (همراه متن یا بدون متن) تصویرسازی ادبیات کودکان یا بزرگسالان گفته می*شود.

    کتاب*های کودکان بدون تصویرگری فاقد ارزش*اند. که به تخیل نویسنده متن حالتی تجسمی بدهند و کودک بتواند بهتر و عمیق تر و با لذت بیش تری با متن ارتباط برقرار کند. گاهی تصویرگران روایت*هایی را تصویر می*کنند که متن آن*ها پشت تصویرها پنهان است و در حقیقت نوشته*ای تصویر را همراهی نمی*کند، اما کودکان می*توانند با دنبال کردن تصویرها روند پیشرفت داستان را درک کنند و معنای آن را بفهمند و از آن لذت ببرند.


    تصویرگران ادبیات کودکان می*توانند خود نویسنده متن باشند یا متن دیگران را تصویر کنند. تصویرگری ادبیات کودکان از سبک*ها و شیوه*های گوناگون برای بازنمایی روایت*های پنهان یا آشکار استفاده می*کنند. این سبک*ها یا برگرفته از سبک*های برجسته در تاریخ نقاشی است یا این که آفریده کوشش*های خود تصویرگران است.


    سبک*های آبرنگ با برجسته نمایی فیگورهای شخصیتی و استفاده از رنگ*های تندو گرم یکی از روش*های رایج در تصویرگری کتاب*های کودکان است که آن*ها را جذب می*کند. همچمنین کلاژ تکنیک دیگری است که تصویرگران به فراوانی از آن بهره می*برند.
    سونات
    دانوب آبی

  2. کاربر روبرو از پست مفید sonat سپاس کرده است .

    Dorhato (شنبه ۰۵ مرداد ۹۸)

  3. #2
    کاربر سایت

    آخرین بازدید
    شنبه ۲۶ مرداد ۹۸ [ ۱۷:۴۵]
    نوشته ها
    116
    امتیاز
    457
    سطح
    1
    Points: 457, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    250 Experience Points31 days registered
    سپاس ها
    173
    سپاس شده 0 در 0 پست

    تاریخچه تصویر سازی

    از نظر تاریخی، هنر تصویر سازی به طور نزدیکی در ارتباط با پیدایش صنعت چاپ و نشر است. تصویرسازی های کتاب مصاحف صحابه مربوط به قرون وسطی، با نام "illumination" اغلب به صورت دستی کشیده می شدند. با اختراع صنعت چاپ در قرن 15 و گسترش کتاب ها، تصویر سازی اغلب با گراور سازی انجام می شد.///////////////////////////در اوایل قرن 18 مجلات فروش انبوه و کتاب های تصویر سازی شده تبدیل به رسانه ی غلاب در اروپا و جهان شدند. در قرن 19 در تکنولوژی چاپ به تصویر گران اجازه ی تجربه های جدید با رنگ را داد. در آمریکا عصر طلایی تصویرسازی از 1880 تا قرن 20 ام ادامه یافت. گروه اندکی از تصویر گران با تصویر سازی هایی شامل چهره ی آرمانی آمریکایی آن زمان بسیار موفق شدند.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •