سلامت سیستم هاضمه یکی از جنبه*های مهم سلامت کلی بدن است. اما متأسفانه به*واسطه مواد غذایی تصفیه*شده و عاری از مواد مغذی، همچنین سموم مختلف و اضطراب در معرض خطر جدی است.

فهرستی از غذاهایی که مصرف آن*ها می*تواند به فرایند هضم غذا کمک کند.

سرکه سیب: این سرکه که از سیب تخمیر شده ساخته*شده است می*تواند جایگزین سرکه سفید در بسیاری از غذاها مانند سس سالاد شود. مصرف این سرکه آنزیم*ها، پروبیوتیک*ها و آمینو اسیدهای مفیدی به غذا وارد می*کند که هضم را بهتر کرده، سوزش معده را آرام کرده، سیستم لنفاوی را تحریک کرده، مانع رشد قارچ شده و به تقویت سیستم ایمنی کمک می*کند.
[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]
تخم شربتی: خاصیت التیام بخشی این دانه وقتی زیاد می*شود که در آب خیسانده شود (تخم شربتی ده برابر وزن خود آب جذب می*کند). در این صورت مثل سیم ظرفشویی بدون آنکه مایع مفید معده را تخلیه کند، معده را از نشانه*های بد برای روده و معده پاک می*کند.

سبزی*های تخمیری: این سبزی*ها باکتری بد و مخمر را مهار کرده خاصیت اسیدی امعاء را تغییر داده و از رشد بیش*ازاندازه باکتری*های بد، کپک*ها و قارچ جلوگیری می*کند. یکی از رایج*ترین این سبزی*ها کلم ترش است.
[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]
آلوئه ورا: التیام زخم معده، سندروم روده تحریک*پذیر، بیماری کرون، ورم مخاط روده بزرگ و دیگر اختلالات هاضمه، درمان و پیشگیری از عفونت*های قارچی و انگلی، تخفیف یبوست و کاهش و برگرداندن رفلاکس معده از جمله فواید آلوئه ورا برای هضم است. بهترین روش استفاده مصرف خام بدون هیچ نگهدارنده ترکیبی است.
[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]
سیر: به دلیل خواص ضد باکتری، ضدویروس و ضد قارچی خود تغییردهنده خوبی برای اکولوژی داخلی بدن است و تمامی موجودات زنده کوچکی که سیستم هضم ما را دچار مشکل می*کنند از بین می*برد.

منبع:salamaneh.com