ایران بانو , بیتوته


کوکو سبزی را با گردو و زرشک طعم*دار کنید
اما این سوال مطرح است اگر از سبزی*های منجمد و خشک برای تهیه کوکو و سبزی پلو استفاده کنیم تا چه میزان از خواص مغذی این غذاها کاسته می*شود و چه ترکیباتی سبب خوش*طعم*تر شدن کوکو سبزی می*شود؟
سبزی بر اثر خرد شدن و مجاورت با هوا بلافاصله اکسید و از ارزش آن کاسته می*شود. حال اگر این سبزی همچون برخی مراکز تره*بار خرد و کیسه شود و مدتی طول بکشد تا به فروش رسد بدون شک بخش زیادی از ویتامین*هایش را از دست می*دهد، اما اگر سبزی پس از خرد شدن بلافاصله منجمد شود در مقایسه با روش قبلی، تخریب مواد مغذی سبزی به کمترین میزان می*رسد. البته لازم است بدانید اگر سبزی را به صورت تازه بخرید و بلافاصله پس از خرد کردن طبخ کنید باارزش*ترین سبزی محسوب می*شودرباره سبزی خشک نیز باید بگوییم این سبزی چون برای خشک شدن در مجاورت حرارت یا نور خورشید قرار می*گیرد و ماندگاری بالای آن سبب می*شود با تاخیر مورد استفاده قرار گیرد کمترین ارزش غذایی را دارد. بخصوص انواعی که به صورت فله*ای و غیربهداشتی عرضه می*شود و تاریخ مصرف آن معلوم نیست.
این را هم بدانید کوکوسبزی یکی از کوکوهایی است که معمولا میزان زیادی روغن به خود جذب می*کند بنابراین بهتر است سبزی آن را قبلا نیم*پز کنید تا جذب روغن به حداقل برسد. برای ایجاد طعم خوشایند و افزایش ارزش تغذیه*ای کوکو سبزی بویژه برای کودک و نوجوان می*توانید از مغز گردو و زرشک استفاده کنید. مصرف سبزی پلو و کوکو در ایام عید که مصرف تنقلات یبوست*آور زیاد است از خشکی مزاج جلوگیری می*کند.
redirect.php?a=redirect.php?a=redirect.php?a=redirect.php?a=**

رشته پلو، باب میل قدیمی*ها

رشته*پلو یکی از غذاهایی است که شب عید خورده می*شود و معمولا باب میل نسل قدیم است. رشته، فرآورده*ای خمیری است که از آرد گندم، آب و نمک تهیه می*شود و ارزش و کالری آن همانند نان و غلات است. در نتیجه مثل پلو چاق می*کند و برای مبتلایان به دیابت و سیلیاک باید با نظر پزشک مصرف شود. برخلاف تصور عامه، رشته پلویی با رشته آشی ترکیبات یکسانی دارد با این تفاوت که آرد به کار رفته در رشته پلویی سبوس بیشتری دارد و آن را کمی تفت می*دهند تا قهوه*ای روشن شود، اما رشته آشی خام و سفید رنگ است. رشته آشی به دلیل آن که از آرد ستاره بدون سبوس تهیه می*شود نسبت به رشته پلویی ویتامین*های گروه b کمتری دارد و برخی املاح معدنی را ندارد.
در ایام عید، روزی یک وعده آش بخورید


از آنجا که در ایام عید مصرف آجیل و تنقلات با طبع گرم زیاد است برخی گرم و سرد چشیدگان روزگار بر این باورند که مصرف انواع آش با طبع سرد همچون آش آلو، آش گوجه، آش انار، آش تمر هندی، آش قره قروت، آش جو، آش ماش و آش دوغ می*تواند علاوه بر ارزش غذایی بالا با لینت مزاج و رفع یبوست، دستگاه گوارش را جلا دهد و با دفع سموم و زواید، کبد را پاک و از تنبلی نجات دهد. در نتیجه بهتر است از همین روزهای پایانی سال که آجیل*خوری شروع و تا سیزده بدر ادامه پیدا می*کند یک وعده در روز آش بخورید.
سونات