چرا کسب و کارهای آنلاین، بهترین سرمایه*گذاری ممکن برای شما هستند : ۴ دلیل

منبع : برای فردا



کارآفرینان را می*توان گونه*ای نادر و کم یاب از انسان*ها دانست که به طور مداوم در حال بررسی فرصت*های تجاری و سرمایه*گذاری جدید هستند. برخی به تنهایی به دنبال فرصت*های جدید می*گردند و برخی از آن*ها نیز پیوسته در حال تولید و بهره*برداری از ایده*های جدید هستند.

اکثر فرصت*ها، صرف نظر از اینکه چقدر خوب به نظر می*رسند، در نهایت به دلیل هزینه*های بالا، مقیاس*پذیری کند و حاشیه سود کم تبدیل به کابوس*هایی می*شوند که تنها پول و سرمایه شما را می*مکند و آن را به سمت نابودی سوق می*دهند. با این حال، از آنجا که در کسب و کارهای آنلاین خبری از موانع سنتی که بر سر راه اکثر سرمایه*گذاری*های موجود هستند نیست، این کسب و کارها در بازار رقابتی امروزی بسیار جذاب و محبوب شده اند. در ادامه*ی این مقاله با ارائه*ی چهار دلیل منطقی به این پرسش پاسخ خواهیم داد که چرا کسب و کارهای آنلاین بهترین سرمایه*گذاری موجود برای کارآفرینان و افراد علاقه*مند به دنیای کارآفرینی ست :
۱-مقیاس*پذیری کسب و کارهای آنلاین بی*نظیر است

باید به این نکته توجه کرد که هیچ کسب و کار آنلاینی به طور خودکار و بدون تلاش و زحمت به موفقیتی بزرگ که از رشدی سریع برخوردار است تبدیل نخواهد شد. اکثر کارآفرینان فکر می*کنند که چون کسب و کارشان ردپایی کوچک در فضای مجازی دارد، مشتری*ها به صورت خودکار آن را پیدا می*کنند و خریدها یکی پس از دیگری از راه می*رسند؛ اما باید بدانید که این طرز فکر اشتباه است. متأسفانه اغلب کارآفرینان نیز تجارت آنلاین خود را با همین دیدگاه اشتباه شروع می*کنند. آن*ها فکر می*کنند که چند تا توییت و چند تا پست در فیس بوک تمام کاری ست که باید برای تبدیل کسب و کار آنلاین خود به یک دستگاه خودپرداز مجازی انجام دهند.

مقیاس*گذاری هیچ کسب و کاری ساده نیست، خواه یک مکان آجر و ملاتی باشد یا یک تجارت آنلاین، اما کسب و کارهای آنلاین مزایای منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال، یک فروشگاه خرده فروشی که مکانی ثابت دارد که از آجر و ملات ساخته شده، دارای مخاطبانی محدود و تعریف شده است که به طور معمول در شعاع چند کیلومتری از محل فروشگاه زندگی می*کنند. چنین محدودیتی در کسب و کارهای آنلاین وجود ندارد و به همین دلیل کارآفرینان می*توانند با استفاده از تجارت آنلاین به طیف وسیعی از مشتریان در سطح کشور و یا حتی جهان دسترسی داشته باشند و با ارائه*ی خدماتشان در سطحی وسیع*تر ، هم سود بیشتری به دست آورند و هم نیازهای انسان*های بیشتری را برطرف کنند.

وقتی موفق شوید استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی متناسب با کسب و کار آنلاین خود را شناسایی کنید، به راحتی می*توانید بازار هدف خود را گسترش داده و با اختصاص بودجه*ی لازم رشد سریع*تری را در مدتی کوتاه تجربه کنید.
۲-کسب و کارهای آنلاین آزادی بی حد و حصری در اختیار شما می*گذارند

بسیاری از کارآفرینان تنها به خاطر آزادی بی حد و حصر و بی*نظیری که کسب و کارهای آنلاین برای مالکان خود فراهم می*کنند به این نوع کسب و کارها روی آورده*اند. تکنولوژی*های مدرن، لپ تاپ، تبلت، نرم*افزارهای کسب و کار و سیستم*های ارتباطی VOIP تنها برخی از ابزارهایی هستند که به شما اجازه می*دهند در هر زمان و مکانی تجارت خود را مدیریت و رهبری کنید. این بار که به فرودگاه و یا یک نمایشگاه رفتید به اطراف خود نگاه کنید … حتماً افرادی را مشاهده خواهید کرد که در حالی که با وای فای به اینترنت متصل*اند و مشغول نوشیدن قهوه و یا چای هستند، کسب و کار و یا استارتاپ آنلاین خود را نیز مدیریت می*کنند و شرایط کسب و کار خود را در هر لحظه زیر نظر دارند.

این که از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر محدود به یک مکان و میز خاص نباشید بسیار هیجان*انگیز و لذت*بخش است. بعضی از کارآفرینان نمی*دانند که چطور این آزادی را متعادل کنند و به بدترین شکل ممکن شکست می*خورند، در حالی که دیگران از این آزادی به عنوان انگیزه*ای مضاعف برای سخت*کوشی بیشتر استفاده می*کنند. این آزادی به دست آمده را به استراحت طلبی و کارهای بیهوده و بی هدف اختصاص ندهید. کارآفرینان واقعی به این آزادی احترام می*گذارند و برای سخت*کوشی ارزش قائل*اند. این کارآفرینان باهوش بخشی از زمان آزاد شده را به خانواده*ی خود اختصاص می*دهند و در فعالیت*هایی که به دلیل شرایط کاری گذشته از دست داده بودند سهیم می*شوند.
۳-هزینه*ی کسب و کارهای آنلاین کم و حاشیه*ی سود آن ها بالاست

کسب وکارهای آنلاین غالباً به شما اجازه می*دهند برخی از هزینه*های بزرگ مرتبط با تجارت*های آفلاین را حذف کنید. نه تنها می*توانید هزینه*هایی از قبیل خرید یا نگهداری دفاتر گران و فضاهای خرده فروشی و هم چنین تعهدات ناشی از اجاره*نامه*های بلندمدت را حذف کنید بلکه با استفاده از کسب و کارهای آنلاین می*توانید هزینه*های دیگری از قبیل نگهداری محصولات در انبار و … را نیز تا حد زیادی کم کنید. می*توانید از طریق قراردادهای drop-shipping بدون اینکه مجبور باشید هزینه*های از قبیل تولید و نگهداری محصولات، حمل و نقل و غیره را پرداخت کنید با فروش محصولات تولید کننده*های دیگر سود فراوانی به دست آورید. با استفاده از این قبیل قراردادها هم ریسک مالی کسب و کار آنلاینتان کاهش می*یابد و هم می*توانید در مقایسه با کسب و کارهای آفلاین با هزینه*هایی به مراتب پایین تر سود بیشتری به دست آورید.

تصور کنید که شما مالک کسب و کاری هستید که کلاه می*فروشد و برای فروش، پنج نوع کلاه متفاوت به مشتری ارائه می*کنید : قرمز، آبی، سبز، زرد و نارنجی. در یک مکان فیزیکی که از آجر و ملات ساخته شده است شما مجبورید هر ۵ نوع کلاه را در انبار نگه*داری کنید چون دقیقاً نمی*دانید مشتری که برای خرید کلاه به شما مراجعه می*کند کدام کلاه را خواهد خرید. اگر کلاه زرد به فروش نرسد مجبور خواهید شد برای کاهش هزینه*های نگهداری در انبار و باز گرداندن هزینه*های تولید، تخفیف بدهید و مقداری از سود احتمالی و یا شاید سرمایه*ی اولیه*ی خود را از دست بدهید؛ اما با فروش همین کلاه از طریق قراردادهای drop-shipping دیگر مجبور به نگهداری از کلاه*های زردی که به فروش نرفته*اند نیستید و همین موضوع هزینه*های شما را کاهش و حاشیه سود شما را افزایش می*دهد.
۴-کسب و کارهای آنلاین فرصت دسترسی به بازارهای جهانی را در اختیار شما قرار می*دهند

زیباترین نکته در مورد کسب و کارهای آنلاین، فعال بودن بدون حد و مرز این کسب و کارها در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته است. هیچ مرز جغرافیایی و هیچ ساعت و زمان خاصی برای فعال بودن کسب و کارهای آنلاین وجود ندارد. یک کسب و کار آنلاین می*تواند ۲۴ ساعته برای مالک خود تولید درآمد کند، حتی در زمان خواب او.

با یک برنامه دقیق بازاریابی در شبکه*های اجتماعی، بهینه*سازی وب*سایت برای موتورهای جست و جو یا سئو و اختصاص بودجه*ی کافی برای تبلیغات در رسانه*های گروهی، یک کسب و کار آنلاین می*تواند در مدت کوتاهی به موفقیت*های بزرگی دست یابد و سود زیادی برای مالکان خود تولید کند. تمام بازار جهانی زیر دستتان است. یکی از مزیت*های بی*نظیر کسب و کارهای آنلاین نسبت به تجارت*های آفلاین این است که می*توانید به سادگی و با هزینه*ی بسیار کم استان، منطقه و یا کشور خاصی را هدف*گذاری کنید و محصولات خود را در ناحیه*ی دلخواه به فروش برسانید.

آیا قبلاً در یک کسب و کار آنلاین سرمایه*گذاری کرده*اید و یا برنامه*ای برای سرمایه*گذاری در این قبیل کسب و کارها در آینده دارید؟ نظرات خود را با من و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.
سونات