امروزه موز بخشی از برنامه غذایی روزانه ما شده است و آن را ممکن است در صبحانه ، دسر و... استفاده کنیم ولی آیا تاکنون به خواصی که موز برای ما به ارمغان می*آورد فکر کرده*اید؟

پیشنهاد می*کنیم مطلب جالب زیر را بخوانید تا بدانید در هنگام خوردن موز چه منفعتی حاصل شما می*شود:



1. موز دارای قندهای میوه نظیر گلوکز، ساکاروز و فروکتوز است که باعث تولید انرژی می*شود. برای دیابتی*ها ایده آل محسوب می*شود.


2. موز سرشار از فیبر است و به فعال بودن روده*ها کمک می*کند. در نتیجه اگر شما دچار یبوست همیشگی هستید پیشنهاد می*شود موز را به طور مرتب در برنامه غذایی خود داشته باشید.

3. علاوه بر منبع غنی فیبر ، موز حاوی پتاسیم بوده و بسیار برای درمان بیرون روی و اسهال حائز اهمیت و مفید است
.

4. موز سرشار از آهن بوده و قادر است به خوبی با کم خونی مقابله کند.



5. یکی از راه*های کاهش افسردگی و بهتر کردن روحیه است چرا که ترشح هورمون سروتونین را افزایش می*دهد. سروتونین یک هورمون موثر برای بهبود روحیه است که می*تواند با کمک تریپتوفان (نوعی اسید آمینه) موجود در موز ترشح شود. در نتیجه موز به افرادی که دچار افسردگی هستند توصیه می*شود.



6. همان طور که پیش*تر ذکر شد ، موز منبع پتاسیم است . در نتیجه می*تواند برای افرادی که دارای فشار خون بالا و در معرض سکته قلبی هستند مفید باشد چرا که موز می*تواند سطح فشار خون را کنترل کند.
7. این میوه برای خانم*های باردار بسیار ایده آل است. چرا که سوزش معده و تهوع*های صبح گاهی را رفع می*کند.



8. علاوه بر افسردگی ، موز برای استرس بسیار نافع است. استرس سطح پتاسیم در بدن را کاهش داده و منجر به عدم تعادل سطح آب در بدن و تپش قلب می*شود. سطح پتاسیم را کنترل کرده و از مشکلات بعدی جلوگیری می*کند.



9. موز نوعی بی اثر کننده اسید معده طبیعی است و همچنین جلوگیری کننده باکتری در سیستم گوارشی است و می*تواند از زخم معده جلوگیری کرده و حتی درمان کند.



10. موز به دلیل ارزش غذایی بالا می*تواند در سلامتی استخوان*ها و کلیه مفید باشد. در نتیجه موز به عنوان یکی از میوه*هایی که از سرطان کلیه در زنان جلوگیری می*کند شناخته شده

است.


11. موز حاوی مقادیر زیادی ویتامین ب6 ، ب 12 ، منیزیم و پتاسیم است که می*تواند با نیکوتین مقابله کرده و سرانجامبه ترک سیگار کمک کند.