پپروناتا، غذای اصلی گیاهخواران

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ مجله سیب سبز بازدید: ۱۰۲
پپروناتا غذای گیاهخواران کد l186370

روش تهیه این غذا هم سریع است و هم سلامت. به علاوه این امکان وجود دارد که به سلیقه خودتان با ترکیبات آن بازی کرده و مواد اولیه را کم و زیاد یا جایگزین کنید، اما یادتان باشد در این حالت این غذا دیگر پپروناتا نیست.

روش تهیه این غذا هم سریع است و هم سلامت. به علاوه این امکان وجود دارد که به سلیقه خودتان با ترکیبات آن بازی کرده و مواد اولیه را کم و زیاد یا جایگزین کنید، اما یادتان باشد در این حالت این غذا دیگر پپروناتا نیست. پپروناتا این ویژگی را دارد که علاوه بر سرو به عنوان یک غذای اصلی گیاه*خواری، در قالب دورچین هم سر میز بیاید. این غذای لذیذ را تهیه کرده و با نان یا برنج میل کنید.

موادلازم*برای چهار نفر

روغن مایع: یک*چهارم پیمانه

فلفل دلمه*ای قرمز، خلالی: دو عدد

فلفل دلمه*ای زرد، خلالی: دو عدد

فلفل دلمه*ای سبز، خلالی: دو عدد

پیاز بزرگ، خلالی: یک عدد

سیر خرد شده: سه حبه

پودر آویشن: نصف قاشق غذاخوری

گوجه*فرنگی درشت نگینی: چهار عدد

ریحان تازه: ۵-۶ ساقه

آبلیمو: یک*چهارم پیمانه

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم


روش تهیه:


۱. روغن را در یک تابه روی شعله متوسط داغ کرده و پیاز را یک دقیقه در آن تفت دهید تا نرم شود.

۲. فلفل*ها را اضافه کرده وپنج الی شش دقیقه تفت دهید تا کمی نرم شود، اما مواظب باشید خیلی نپزد چون کمی تلخ می*شود.

۳. سیر را اضافه کرده و مواد را دو دقیقه دیگر تفت دهید. کمی نمک و آویشن افزوده و گوجه را داخل تابه بریزید. شعله را زیاد کرده و پنج دقیقه همه مواد را تفت دهید.

۴. تابه را از روی شعله *بردارید و نمک و فلفل را به غذا اضافه کنید. برگ*های ریحان را جدا کرده و بعد از اضافه کردن آبلیمو، غذا را سرو کنید.
سونات