افسرده ها از چه رژیمی پیروی کنند؟

شبکه آفتاب
تغذیه رژیم غذایی افسرده ها کد L186447

رژیم غذایی سرشار از چربی های ترانس یکی از علل ایجاد کننده افسردگی است.

محققان امریکایی ارتباط بین رژیم غذایی و افسردگی را مورد بررسی قرار دادند. نتایج آنها حاکی از این بود که افسردگی در بسیاری از جنبه ها مشابه بیماری قلبی است. هر دو این بیماری ها با التهاب، اختلال در عملکرد اندوتلیال (سلول های پوشاننده دیواره عروق) و عدم تعادل چربی های بدن همراهند.

همچنین رژیم غذایی سرشار از چربی های ترانس یکی از علل ایجاد کننده این بیماری ها به شمار می رود. محققان اظهار داشتند که فست فودها خطر افسردگی را افزایش داده در حالی که رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از سبزیجات، میوه ها، ماهی و روغن زیتون است، احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

به طور قطع نمی توان رژیم غذایی را مسئول بروز افسردگی دانست اما از آن جایی که اغلب بیماران افسرده رژیم غذایی مناسبی ندارند، اصلاح عادات غذایی می تواند به بهبود علایم افسردگی کمک کند.
تخمه کدو بخورید، افسرده نشوید!
روزنامه جام جم بازدید:

[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت][برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]کد L165068
یکی از روش*های بسیار مفید برای حفظ سلامت بدن، مصرف دانه*های طبیعی است.
سایت اینترنتی مدگورو در مقاله جدیدی نوشته است: مصرف دانه*های خوراکی یکی از ضروریات رژیم غذایی انسان …

یکی از روش*های بسیار مفید برای حفظ سلامت بدن، مصرف دانه*های طبیعی است.
سایت اینترنتی مدگورو در مقاله جدیدی نوشته است: مصرف دانه*های خوراکی یکی از ضروریات رژیم غذایی انسان است و نباید آنها را از برنامه*های تغذیه*ای حذف کرد. دانه*ها، منبع غنی از آنتی*اکسیدان*ها و ویتامین*ها هستند که مصرف انواع آنها برای سلامت بدن و ذهن حیاتی است.
تخمه آفتابگردان، دانه کتان، تخمه کدو و کنجد همگی خوراکی*های طبیعی، خوشمزه و حاوی چربی*های مفید اشباع نشده هستند. تخمه*های آفتابگردان غنی از ویتامین E هستند.
این ویتامین می*تواند به بهبود فعالیت دستگاه گردش خون کمک کند. همچنین تخمه آفتابگردان تاثیر آرام بخش روی مغز دارد، چون منبع غنی از تریپتوفان است که موجب ایجاد آرامش می*شود.
تخمه کدو نیز می*تواند بدون عوارض جانبی التهاب را برطرف کند. تخمه کدو در برطرف کردن افسردگی بدون عوارض جانبی داروها، موثر است.
تخمه هندوانه نیز که اغلب همراه میوه آن خورده نمی*شود، معمولا پس از خشک کردن در آفتاب به عنوان یک خوردنی جداگانه مصرف می*شود.
تخمه هندوانه منبع غنی از آهن، پتاسیم، ویتامین*ها، چربی*ها و کالری*هایی است که برای تغذیه روزانه ضروری هستند. برای بهره*مند شدن از خواص تخمه هندوانه حتما باید آنها را پیش از قورت دادن خوب بجوید.
کنجد هم به*عنوان غنی*ترین منبع غذایی املاح معدنی در جهان شناخته شده است. دانه کنجد سرشار از کلسیم، منگنز، مس، آهن، منیزیم، روی، ویتامین*ها و فیبر خوراکی است. همچنین یک ماده قوی ضد سرطانی موسوم به «لیگنین» به وفور در دانه کنجد یافت می*شود.

سونات