ناهاری کاملا سبک با خوراك ميگو و سويا

مجله اینترنتی ایران
این*بار براي شما يك غذاي دريايي سريع درنظر گرفته*ايم؛ غذايي كه علاوه بر سريع حاضر شدن، طعمی عالي، ظاهري خوب و زيبا دارد و براي *مهماني*ها يك گزينه ايده*آل است.
برترین مجله اینترنتی ایران
مجله سیب سبز: این*بار براي شما يك غذاي دريايي سريع درنظر گرفته*ايم؛ غذايي كه علاوه بر سريع حاضر شدن، طعمی عالي، ظاهري خوب و زيبا دارد و براي *مهماني*ها يك گزينه ايده*آل است. بسياري از افراد عاشق عطر و بوي غذاهاي دريايي هستند اما بعضي افراد هم به دلیل بوي زهم ماهي و ميگو از خوردن آن سر باز مي*زنند.

پيشنهاد ما براي رفع اين مشكل، تركيب گشنيز، پياز، سير و ليمو براي ماهي است. تركيب پودر سير، پياز، آبليمو، رزماري و زنجبيل هم براي ميگو بسيار عالي و مناسب به*نظر مي*رسد. حتي مي*توانيد از سويا سس يا فلفل دلمه*اي به*عنوان طعم*دهنده براي غذاهاي دريايي استفاده كنيد كه طعم منحصربه*فردي به آن مي*دهند. البته فقط بعد از استفاده از سويا سس ميزان نمك غذا را كنترل كنيد، چون سويا سس شور است.
موادلازم براي 4 نفر

ميگو: 500 گرم
فلفل دلمه*اي قرمز، زرد، سبز: از هر كدام يك عدد كوچك
پياز: يك عدد بزرگ
كلم بروكلي: يك و نيم پيمانه، خرد شده
پودر سير: يك دوم قاشق چاي*خوري
سويا سس: دو قاشق غذاخوري
فلفل قرمز، زردچوبه و ادويه كاري: به ميزان لازم
روغن*زيتون: چهار قاشق غذاخوري
جعفري براي تزیين: به*مقدار کافی


روش تهیه:

1. ميگو*ها را تميز كنيد. پياز و فلفل*هاي دلمه*ای را به*صورت خلال برش بزنيد و كنار بگذاريد. حالا پياز را در روغن*زيتون سرخ كنيد تا طلايي رنگ شود، سپس زردچوبه، فلفل قرمز و ادويه كاري را اضافه كنيد، كمي تفت دهيد تا بوي ادويه به مشام برسد.

2. ميگو*ها را به ادويه*ها اضافه كنيد و به مدت دو دقيقه ديگر تفت دهيد تا رنگ ميگو*ها تغيير كند. حالا فلفل*هاي دلمه*ای، كلم بروكلي، سويا سس و پودر سير را اضافه كنيد و به مدت چهار دقيقه ديگر تفت دهيد تا سبزيجات نرم شده، ولي رنگ خود را ازدست ندهند.

3. خوراك را در ظرف سرو ريخته و با جعفري تازه روي آن را تزیين كنيد. از آنجا كه سويا سس شور است، در اضافه كردن نمك به غذا دقت كنيد.

سونات