کانال تلگرام فال و طالع بینی

در تمام بخش ها مدیر فعال ( با سابقه فعالیت در انجمن های دیگر ) می پذیریم ، با ما تماس بگیرید. انجمن پیچک

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: راه*هایی برای افزایش وزن

  1. #1
    کاربرفعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه ۱۷ تیر ۹۲ [ ۱۸:۰۴]
    محل سکونت
    انجمنـ پیچکـ نتـ
    نوشته ها
    3,925
    امتیاز
    9,319
    سطح
    1
    Points: 9,319, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 56.0%
    دستاوردها:
    Created Blog entryTagger First ClassThree FriendsOverdriveYour first Group
    نوشته های وبلاگ
    1045
    سپاس ها
    1,278
    سپاس شده 4,668 در 2,306 پست
    حالت من
    Mehrabon

    New راه*هایی برای افزایش وزن

    راه*هایی برای افزایش وزن



    این ممکن است عجیب به نظر برسد که دنبال افزایش کالری دریافتی باشیم در حالی که بسیاری از افراد به دنبال راه*هایی جهت کاهش انرژی دریافتی هستند.


    افراد بسیار لاغر کمتر از افراد چاق به چشم می*آیند. شاید باورتان نشود بعضی افراد حتی برای دریافت حداقل انرژی مورد نیازشان، مشکل دارند. این مشکل ممکن است در اثر کمبود اشتها، عدم حس گرسنگی، و یا عادت به کم خوراکی افراطی به وجود آمده باشد.
    البته در اثر شرایط فیزیولوژیکی نیز می*تواند باشد.
    همچنین در بعضی افراد می*تواند در اثر افزایش سن هم باشد، چون بعضی با بالا رفتن سن ممکن است اشتهایشان کم شود، درست برخلاف آن*هایی که به علت کاهش برخی توانایی*هایشان، انرژی مصرفی*شان کمتر شده و اضافه وزن پیدا می*کنند.
    کافی غذا خوردن برای برآورده کردن نیازهای تغذیه ای بدن ضروری است تا به طور نرمال عملکردهای خود را انجام دهد؛ و از طرفی تأمین کالری کافی برای متابولیسم سالم و پر انرژی بودن لازم است.
    کم خوراکی مطلق، مسیرهای کاهش وزن را دچار اختلال کرده و صدمه می*زند. بسیاری از افراد دچار یک اشتباه می*شوند «خوراک کمتر، کاهش وزن بیشتر»
    رعایت نکات و غذاهای زیر می*تواند کمک کند. با اضافه کردن یک یا دو مورد از این موارد به طور روزانه و تدریجی، می*توانید دریافت انرژی سالمتان را کنترل کنید. در واقع با رعایت این نکات میزان کالری و پروتئین در واحد حجم افزایش می*یابد و اصطلاحاً دانسیته انرژی در واحد حجم بالا می*رود.

    نکاتی برای دریافت کالری مورد نیازمان

    * خوردن وعده های کوچک و مکرر ، روزانه 5 تا 6 وعده
    * نوشیدن مایعات فراوان و مغذی در شرایطی که میل به غذا خوردن ندارید.
    * همیشه میان وعده های آماده در دسترستان باشد تا در هنگام احساس گرسنگی از آن استفاده کنید. میان وعده*هایی که خوب و سریع آماده می*شوند شامل کراکرهای نمکی، آجیل، میوه های خشک شده (خشکبار)، نان و پنیر، ماست یخ زده و بستنی، پودینگ و مخلوط میوه میکس شده (تازه یا یخ زده)
    یک نکته*ی مهم این است که مبادا برای این که می خواهیم وزنمان را اضافه کنیم، ورزش را فراموش کنیم. ورزش مناسب، باعث افزایش توده عضلانی و در نتیجه افزایش توده بدنی می*شود


    * مطمئن باشیم نوشیدنی*هایی که می*خوریم، پرکالری و مغذی باشد. * با افزودن شیر خشک بدون چربی، محتوای پروتئین آن*را بالا ببریم؛ و همیشه آن*را خنک بنوشید.

    نکاتی برای افزایش کالری

    * اضافه کردن پودر شیرخشک به پوره گوجه فرنگی، پوره گوشت، سوپ*ها
    * افزودن تخم مرغ به انواع غذاها
    * افزودن پنیر به سبزیجات، سیب زمینی، ساندویچ*ها
    * استفاده از شیر به جای آب در تهیه سوپ*ها، نوشیدنی*ها
    * استفاده از کره بادام زمینی با غلات، میوه های خشک، ساندویچ*ها
    * افزودن عسل و شکر به انواع نوشیدنی*ها و غلات و نان*ها
    * افزودن کره، روغن زیتون به سالاد و یا افزودن مایونز به غذاها از جمله سالادها، ساندویچ، سیب زمینی، سبزیجات، نان*ها، پاستا و ماکارونی
    * افزودن خامه به سیب زمینی، پاستا و ماکارونی و انواع غلات
    * مخلوط آجیل و دانه*ها به سالادها، سبزیجات و غلات و شیر و مخلوط شیر با بستنی
    * افزودن حبوبات به سالادها و خوراک*ها
    چیزهای خوب در وعده های کوچک

    این غذاها حجم کمی دارند ولی پُرکالری و مواد مغذی بسیاری دارند. با افزودن آن*ها به رژیم غذایی*مان، می*توانیم میزان کالری دریافتی*مان را افزایش دهیم حتی در مواقعی که اشتهای خوبی نداریم.
    تخم مرغ: سفت شده یا عسلی، مخلوط سفیده و زرده یا یکی از آن*ها
    آجیل: آجیل مخلوط یا هر کدام آن*ها مانند پسته، بادام، بادام زمینی، گردو، نارگیل پودر شده، دانه*ها
    لبنیات: ماست، انواع پنیر، بستنی، ماست فریز شده و خامه
    دانه*های غلات: مانند غلات صبحانه، برنجک، گندمک، همراه شیر یا خامه
    میوه: افزودن میوه به وعده*ها و میان*وعده*ها

    نوشیدنی*ها

    * در مورد نوشیدنی*ها آن*هایی را بیشتر استفاده کنید که محتوای پروتئینی و کالری بیشتری دارند.
    * در مصرف نوشیدنی*های صنعتی بهتر است کمی دقت کنید و تا جای ممکن از نوشیدنی*های طبیعی استفاده کنید.
    * نوشیدنی*ها را با افزودن خامه، بستنی، پودر شیر خشک، ماست و نشاسته غنی کنید.
    * نوشیدنی*های را در صورت امکان خنک مصرف کنید.


    *** یک نکته*ی مهم این است که مبادا برای این که می خواهیم وزنمان را اضافه کنیم، ورزش را فراموش کنیم. ورزش مناسب، باعث افزایش توده عضلانی و در نتیجه افزایش توده بدنی می*شود. برای ورزش مناسب حتماً باید با یک کارشناس با تجربه مشورت کنید تا به خوبی با تمرینات منظم و مداوم، به نقش مهم ورزش در افزایش توده عضلانی و وزن گیری مناسب پی ببرید.

    *** فراموش نکنید به داروهای افزایش دهنده وزن چندان اعتماد نکنید. علاوه بر اثرات جانبی این داروها و جدا از نامطمئن بودن بسیاری از آن*ها، اثر این داروها بسیار کوتاه مدت است و با قطع مصرف، کم*کم اثرات آن از بین می*رود. همچنین برای ماهیچه سازی رو به مکمل*های موجود در بازار نیاورید. اثرات جانبی آن*ها به مراتب بالاتر از اثر مطلوبشان است. پولتان را هدر ندهید!
    ویرایش توسط دنیای خاموش من : جمعه ۱۳ اردیبهشت ۹۲ در ساعت ۲۰:۴۷
    تلــــــــــــخ تـــــرين قسمت زندگی اونجاست که آدم به خودش میگه :

    چی فکر میکردیم وچـــــي شــــــــد...!!


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •