*هاي زير براي افراد چاق عادي طراحي شده است . کودکان ، خانم*هاي باردار ، شيرده و افراد چاق یا با وزن مناسب که مبتلا به ديابت ، بيماري*هاي قلبي- عروقي ، ناراحتی معده، فشارخون بالا و تري گليسيريد و کلسترول خون بالا هستند، نیاز به رژيم*هاي غذايي متفاوتی دارند. 2- نوع غذاهای رژيم*هاي زير یکسان است . تفاوت تنها در مقدار كالري آنهاست . 3- رژيم*ها با توجه به ميزان دريافت غذاي روزانه تعيين شده است لذا در انتخاب رژيم مناسب دقت نماييد . 4-" /> رژيم دسته جمعي
کانال تلگرام فال و طالع بینی

در تمام بخش ها مدیر فعال ( با سابقه فعالیت در انجمن های دیگر ) می پذیریم ، با ما تماس بگیرید. انجمن پیچک

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: رژيم دسته جمعي

  1. #1
    کاربرفعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه ۱۷ تیر ۹۲ [ ۱۹:۰۴]
    محل سکونت
    انجمنـ پیچکـ نتـ
    نوشته ها
    3,925
    امتیاز
    9,319
    سطح
    1
    Points: 9,319, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 56.0%
    دستاوردها:
    Created Blog entryTagger First ClassThree FriendsOverdriveYour first Group
    نوشته های وبلاگ
    1045
    سپاس ها
    1,278
    سپاس شده 4,668 در 2,306 پست
    حالت من
    Mehrabon

    Icon16 رژيم دسته جمعي

    قبل از اجرای رژیم ، حتما به موارد زیر توجه فرمایید:
    1- رژيم*هاي زير براي افراد چاق عادي طراحي شده است .
    کودکان ، خانم*هاي باردار ، شيرده و افراد چاق یا با وزن مناسب که مبتلا به ديابت ، بيماري*هاي قلبي- عروقي ، ناراحتی معده، فشارخون بالا و تري گليسيريد و کلسترول خون بالا هستند، نیاز به رژيم*هاي غذايي متفاوتی دارند.
    2- نوع غذاهای رژيم*هاي زير یکسان است . تفاوت تنها در مقدار كالري آنهاست .
    3- رژيم*ها با توجه به ميزان دريافت غذاي روزانه تعيين شده است لذا در انتخاب رژيم مناسب دقت نماييد .
    4- اين رژيم*ها براي رژيم گيرندگاني با فعاليت بدني متوسط است . بنابراين چنانچه فعاليت بدني شما از حد متوسط كمتر است از حجم غذاي خود كم كنيد و چنانچه فعاليت بدني بيشتري داريد به حجم غذاي خود قدری بيافزاييد .
    نكته : مقدار غذای رژیم انتخابی باید از مقدار غذایی که در حال حاضر مصرف می کنید کمتر باشد!
    نكته : اگر با رژیم انتخابی خود کاهش وزن کافی نداشته باشید انتخاب شما اشتباه بوده و باید رژیم کم کالری تری را اجرا کنید .
    رژيم متناسب با وضعيت شما آن است كه در هفته اول كاهش وزني معادل يك تا سه كيلوگرم ( و نه بیشتر! ) بدهد .
    نكته : کاهش وزن سریع وسوسه کننده اما خطرناک است .
    نكته : ميزان كاهش وزن در افراد مختلف متفاوت است . این تفاوت ناشي از موارد زير است :
    الف- كساني كه قبلا رژيم داشته يا در حال حاضر از رژيم ديگري پيروي مي*كنند كاهش وزن كمتري خواهند داشت .
    ب- افرادي كه اضافه وزن چنداني ندارند ،كم تحرك و يا كم خوراك هستند كاهش وزن آنها كمتر است .
    ج- افراد پرخوراك ، پرتحرك ، كساني كه براي اولين بار رژيم مي*گيرند كاهش وزن بيشتري دارند .
    د- مبتلايان به كم كاري تيروئيد و بعضي بيماري*هاي هورموني و كساني كه از داروهاي مستعد كننده چاقي نظير داروهاي كورتوني ، بعضي داروهاي هورموني و اعصاب و مسكن*ها استفاده می كنند معمولاآهسته تر وزن كم مي*كنند .
    5- كساني كه رژيم*هاي كم كالري و یا كالري متوسط می گیرند لازم است بطور همزمان مكمل*هاي ويتامين دار هم مصرف كنند. اگرچه اين رژيم*ها غني از مواد مغذي است اما در مجموع توصیه می شود رژيم گيرندگان از داروهاي حاوي ويتامين و املاح معدني هم استفاده نمايند .
    نكته : مصرف مولتی ویتامین- مینرال و ب- کمپلکس به کاهش وزن کمک کرده و از ضعف احتمالی در دوران رژیم جلوگیری می کند .
    نكته : مصرف مولتی ویتامین های خارجی اغلب اوقات اشتها را زیاد کرده و کاهش وزن را کند می کند.
    6- بروز احتمالي گرسنگي ( 20 درصد موارد ) در آغاز رژيم طبيعي است كه بتدريج از بين مي*رود .
    7- ميوه روزانه را حتما در دو ميان وعده صبح و عصر تقسیم کرده و میل کنید .
    نكته : جدول واحد ميوه براي ميوه جات مختلف و جدول معادل های غذایی در پيوست های پایان كتاب آورده شده است .
    8- لبنیات مصرفی ( شیر، ماست، پنیر و ... ) ترجیحا کم چرب باشد .
    8- رژيم غذايي خود را بدون تغيير انجام دهيد و از جدول معادل*هاي غذايي فقط در مواقع ضروري استفاده كنيد .
    نكته : يك كفگير برنج معادل هفت قاشق غذاخوري معمولي برنج پخته آبكش است .كالري برنج دم پخت بيشتر است و بنابراين بايد مقدار آن یکی دو قاشق كمتر از برنج آبكش باشد .
    نكته : يك كف دست نان تقریبا معادل يك مربع به ابعاد 10×10 سانتي متر است. يك چهارم نان تقريبا معادل 2 الی 5/2 کف دست نان و نصف نان معادل 4 الی 5 كف دست نان مي*باشد .
    نكته : منظور از نان در رژیم شما، نان های نازک مانند نان لواش است.
    چنانچه بخواهید از نان های ضخیم مانند نان سنگک یا نان سبوس دار استفاده کنید باید نصف یا کمتر از نصف مقدار تعیین شده میل کنید. ( بسته به ضخامت نان! )
    9- توصيه مي*كنم همه روزه نیم ساعت قبل از ناهار و شام یک الی سه قاشق غذاخوری پودر سبوس گندم به همراه آب میل كنيد و در طول روز آب زيادي بنوشيد. ( مگر آنكه منع پزشكي داشته باشيد. ) اين كار به كاهش وزن كمك مي*كند .
    10- غذاها را حتي الامكان كم چرب و كم شيرين درست كنيد و چربی غذاها را بگیرید .
    تلــــــــــــخ تـــــرين قسمت زندگی اونجاست که آدم به خودش میگه :

    چی فکر میکردیم وچـــــي شــــــــد...!!


  2. کاربر روبرو از پست مفید saman سپاس کرده است .

    tanhaei (چهارشنبه ۰۲ اسفند ۹۱)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •