درباره هدایای تبلیغاتیهدایای تبلیغاتی یکی از بهترین عوامل جلب توجه مشتری است که اثر زیادی در بخاطر سپردن محصول یا خدمات می تواند داشته باشد بنابراین انتخاب صحیح نوع هدیه تبلیغاتی ، بکار گیری خلاقیت در طراحی آن و مرتبط بودن آن با محصول یا خدمات مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه موضوع که درصد بسیار بالایی از هدایای تبلیغاتی برای احترام و قدردانی از مشتریان یا همکاران بکار رفته و بسیاری از آنها از هدیه تبلیغاتی خود استفاده می کنند، ارائه هدیه ای خلاق که مخاطب را به هیجان آورد باعث خوشنودی مخاطب و پیدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبلیغ کننده در او می گردد؛ به عنوان مثال محصولاتی مانند فلش مموری تبلیغاتی ،جاکلیدی تبلیغاتی، پاور بانک تبلیغاتی و خودکار تبلیغاتی می تواند باشد.بر طبق بررسی هایی که به عمل آمده اكثر هداياي تجاري، به مشتريان عمده اهدا مي**شوند، سپس نوبت به كارفرمايان مي**رسد و آنگاه به مشتريان موفق. عوامل هديه دادن متفاوت است و طيفي از تشكر از مشتريان قديمي تا تشكر از يك كارمند را كه تعطيلات آخر هفته*اش را به مرخصي نرفته و كاركرده در بر مي**گيرد. البته براي هديه دادن یک دلیل ثابت وجود دارد: تقويت روابط شخصي بين هديه*دهنده و هديه*گيرنده.هدف ها و انگیزه ها در هديه دادن*ها متفاوت است به*خصوص از اين نظر كه آيا هيچ پيش*شرطي در هديه دادن نهفته است يا خير. اين امر به*خصوص بايد در نظر گرفته شود كه آيا هيچ نشانه*اي از تبليغ در آن هست يا نه. البته نبايد گمان كرد كه بحث الان در اين چارچوب است كه نبايد هيچ نفعي از هديه دادن حاصل شود. براي بعضی از شركت*ها هديه دادن قسمتی از استراتژي بازاريابي است.و در کل هديه دادن يكي از راه*هاي مقرون به*صرفه براي ايجاد حس مشاركت و ايجاد روابط ارزشمند است.اگرچه هيچ مدرك واضحی در اين زمينه وجود ندارد كه به شما اطمينان بدهد كه هداياي تبليغاتي قطعاً بازده*اي براي شما خواهند داشت، اما به هر حال تحقیقات و مطالعات انجمن بين*المللي محصولات تبليغاتي پژوهش*هاي مستمري را در زمينه روابط هديه*دهندگان و هديه*گيرندگان انجام مي**دهد كه يافته*هاي يكي از آن*ها حاكي از اين است كه آنان كه هديه مي**دهند در مقايسه با شركت*هايي كه هديه نمي**دهند دو برابر شانس تماس گرفتن از طرف هديه*گيرندگان را دارند.منبع : redirect.php?a=oscargift.ir/