کانال تلگرام فال و طالع بینی

در تمام بخش ها مدیر فعال ( با سابقه فعالیت در انجمن های دیگر ) می پذیریم ، با ما تماس بگیرید. انجمن پیچک

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: آثار و مقاصد بعثت نبی اکرم (ص) از دیدگاه حضرت امام خمینی (س)

  1. #1
    کاربر سایت

    آخرین بازدید
    چهارشنبه ۰۸ دی ۹۵ [ ۱۵:۴۳]
    نوشته ها
    3
    امتیاز
    83
    سطح
    1
    Points: 83, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 26.0%
    دستاوردها:
    7 days registered
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست

    Post آثار و مقاصد بعثت نبی اکرم (ص) از دیدگاه حضرت امام خمینی (س)

    ما معتقدیم که محدوده نبوت و انگیزه بعثت را قرآن و روایات به زیبایی ترسیم کرده*اند. لکن از آنجا که قرآن بطنهایی دارد و عمق آن به ژرفای *اندیشه انسان کامل است فرهیختگان اسلام هر کس به فراخور غور، در اقیانوس آن کتاب غیر قابل تردید برداشتهای گوناگونی از مقاصد بعثت داشته*اند و در اینجا ما بر آنیم تا اثبات نمائیم که *اندیشه حضرت امام خمینی (ره) برخاسته از نظرات قرآن و نهج*البلاغه است و حضرتش مفتخر است که جامه پیروی از مکتب ولایت علوی و رسالت مصطفوی را بر قامت استوار *اندیشه نابش با حقانیت آن بر تن دارد. نظرات حضرت امام و انتخاب عناوین بر حسب گفتار *ایشان به هیچ وجه در رابطه عرضی با یکدیگر نیستند و نه تنها یکدیگر را تأئید می*نمایند بلکه همه عناوین در راستای مقاصد اصلی بعثت حضرت ختمی *محمد مصطفی صلّی الله علیه و آله و سلّم می*باشد. آنچه که باید بدان توجه ویژه مبذول داشت *این است که توحید به عنوان مقصد جامع انبیا عظام و نبی اکرم می*باشد و مقاصد دیگر همگی تشعشع هرم اصلی وجود و تجلی نام و مصداق اتم انسان می*باشد. حضرت امام خمینی بر این اعتقاد است که غایت نهایی تمام تشکیلاتی که از بدو خلقت تا کنون بوده و تمامی *انبیا از آغاز خلقت بدان مبعوث شده*اند معرفی خدا و عرفان اسلام و دعوت به توحید است و هیچ یک از کتب الهی و مذهبی مانند قرآن کریم حقایق معارف را به طور صریح بیان نکرده است گر چه باید به* این حقیقت اعتراف نمود که حتی ذات مقدس نبی ختمی *اقرب و اشرف موجودات، اعتراف به عجز فرماید و دست ما (انسانها) از آن کوتاه است. و ما خود بالضروره می*دانیم که اعمال ما و همه بشر عادی بلکه همه ملائکةالله در میزان مقایسه با اعمال رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم و ائمه هدی سلام الله علیهم قدر محسوسی ندارد و به هیچ وجه در حساب نیاید. آنگاه اعتراف به تقصیر و اظهار عجز از قیام با اصرار از آن بزرگواران تواتر بلکه فوق حد تواتر است.‏
    ویرایش توسط msadegh : یکشنبه ۲۱ آذر ۹۵ در ساعت ۱۴:۵۹
    انقلاب ، امام خمینی، صحیفه ، اسلام ، ایران

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •