کانال تلگرام فال و طالع بینی

در تمام بخش ها مدیر فعال ( با سابقه فعالیت در انجمن های دیگر ) می پذیریم ، با ما تماس بگیرید. انجمن پیچک

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: شیر کنترل با سیستم جبران ساز فشار بالابر و آسانسور هیدرولیکی

  1. #1
    کاربر سایت

    آخرین بازدید
    سه شنبه ۳۰ آذر ۹۵ [ ۱۷:۴۹]
    سن
    28
    نوشته ها
    9
    امتیاز
    126
    سطح
    1
    Points: 126, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 26.0%
    دستاوردها:
    7 days registered100 Experience Points
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 2 در 2 پست

    شیر کنترل با سیستم جبران ساز فشار بالابر و آسانسور هیدرولیکی

    تاثیر سیستم جبران فشار در کارایی انواع بالابر و آسانسور هیدرولیکیشتاب گیری رو به بالا:در هنگام شروع حرکت آسانسورها و بالابرهای هیدرولیکی فشار خروجی پمپ و فشار خروجی شیر کنترل (باز) صفر است، در نتیجه مسیر جبران ساز تحت تاثیر نیروی فنر کاملا باز است.با گردش پمپ و بالا رفتن فشار روغن در داخل شیر کنترل بالابر، سیستم جبران ساز به جریان می افتد. در این مرحله سلنوئید شیر پایلوت تحریک نشده و کاملا باز است اما شیر یک طرفه بسته است. مسیر جبران ساز تحت تاثیر فشار خروجی پمپ شروع به بسته شدن می کند تا جایی که در موقعیت تعادل ثابت می شود و افت فشار را در حد مطلوب نگه می دارد. سپس سلنوئید شیر پایلوت تحریک می شود و شیر کنترل اصلی شروع به بسته شدن می کند. با بسته شدن شیر، جریان حجمی دبی در داخل شیر و سیستم جبران ساز کاهش می یابد. این امر به معنی کاهش فشار خروجی شیر و افزایش فشار خروجی پمپ به صورت همزمان است. در این صورت شیر سیستم جبران ساز کمی بسته می شود تا افت فشار در بالابر و آسانسور را ثابت نگه دارد.بدون توجه به عملکرد شیر کنترل، شیر یکطرفه زمانی باز می شود که فشار خروجی پمپ با فشار داخل جک برابر شود. هنگامی که کابین سبک باشد و فشار داخل جک پایین باشد نسبت به حالت بار کامل فشار زودتر به حد مورد نظر می رسد. از این رو باز هم موقعیت سوپاپ شیر کنترل در زمان باز شدن شیر یک طرفه به فشار داخل جک بستگی دارد و سیستم جبران ساز در بالابر هیدرولیکی دخالتی در آن ندارد. برای بهبود دادن عملکرد حرکت رو به بالا باید نگاه دقیق تری به شیر کنترل حرکت رو به بالا داشته باشیم. اگر بتوانیم افت فشار داخل شیر کنترل بالابر هیدرولیکی را ثابت نگه داریم، کارایی آن در حد ثابتی باقی می ماند و می توانیم جریان ورودی به جک آسانسور هیدرولیکی را مستقیما کنترل نماییم.شیر کنترل آسانسور و بالابر با سامانه جبران ساز داخلیشیر کنترل پایلوت شبیه شیر کنترل حرکت رو به پایین بوده و در بین فشار خروجی پمپ و شیر یک طرفه منتهی به جک قرار دارد. در ابتدا شیر کنترل و شیر یک طرفه بسته هستند. فشار خروجی پمپ، اسپول را به سمت فنر فشار داده و راه ورود روغن را به مخزن باز نگه داشته می دارد. در بالابر و آسانسور هیدرولیکی با تحریک شدن سلنوئید شیر پایلوت، روغن موجود در محفظه بالای سوپاپ به سمت ورودی جک تخلیه می گردد و شیر کنترل پایلوت باز می گردد. این امر باعث می گردد تا فشار در سمت خروجی به جک بالا برود. در این حالت فشار خروجی پمپ بالابر به سمت راست اسپول جبران ساز نیز وارد می شود. اسپول به سمت راست حرکت می نماید و خروجی شیر به مخزن را می بندد. در این صورت فشار داخل شیر به سرعت بالا می رود.در آسانسور هیدرولیکی اسپول سیستم جبران ساز به کمک فنر و فشار در دو سمت خود افت فشار داخل شیر را تعدیل مینماید. تا زمانی که شیر یک طرفه باز نشده باشد فشاری که در سمت راست اسپول جبران ساز وجود دارد مسیر تخلیه به مخزن را کاملا بسته نگه می دارد و فشار پمپ به سرعت بالا می رود. پس از باز شدن شیر یک طرفه نیروی وارده به جک که وزن کابین و بار می باشد به عنوان تنظیم کننده فشار عمل کرده و فشار پمپ را به حد لازم نگه می دارد. در بالابر هیدرولیکی شیر جبران ساز نیز فشار پمپ را به اندازه ای که بر روی آن تنظیم شده است بالاتر از فشار پمپ نگه می دارد به طوری که افت فشار داخل شیر باقی بماند. جریان ورودی به جک در آسانسور هیدرولیکی از طریق سلنوئید شیر کنترل در حد لازم تنظیم می شود. مزیت این طرح در این است که فشار خروجی پمپ به محض باز شدن شیر کنترل به یک محفظه بسته که بین شیر یک طرفه و شیر کنترل قرار دارد، وارد می گردد. این امر موجب می شود فشار پمپ بالابر به سرعت به فشار داخل جک برسد و شتاب گیری کابین بالابر به محض باز شدن شیر شروع شده و تا بسته شدن آن ادامه یابد. همانطور که در بحث شیر کنترل حرکت رو به پایین مطرح شد مجموعه را میتوان برای اختلاف فشار 3-8 بار برای شیر تنظیم کرد. در بالابر هیدرولیکی یکی از اشکالات عمده این است که برای کنترل حرکت به جریان دائمی در سیستم جبران ساز نیاز داریم که منجر به افت انرژی می شود. مشکلات دیگری نیز ممکن است رخ دهد که به رفتار شیر در محفظه میانی بستگی دارد. با تحریک سلنوئید و باز شدن شیر، روغن موجود در محفظه بالای سوپاپ اصلی به سادگی به مخزن تخلیه می شود. به هر حال در شیر مورد نظر ما پس از تحریک سلنوئید، روغن از محفظه بالای سوپاپ به محفظه میانی تخلیه می گردد. این محفظه حجم کمی دارد. در همین زمان سوپاپ به سمت بالا حرکت کرده، مسیر را باز می کند تا فشار داخل محفظه میانی افزایش پیدا کند. در صورتی که حجم محفظه ها کوچک و جریان های داخلی کم باشد، فشارهای وارد شده به مجموعه باعث حرکت نوسانی سوپاپ اصلی و اسپول جبران ساز شده و ارتعاش غیر قابل قبولی به سیستم وارد می نماید. این مطلب در مورد شیر کنترل حرکت رو به پایین نیز که با فشار پایلوت به محفظه مشابهی بین شیر یک طرفه و سیستم جبران ساز بالابر و آسانسور هیدرولیکی وارد می شود نیز صدق می کند.[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]
    بالابر آسیابرج - www.asiabalabar.com

  2. #2
    کاربر سایت

    آخرین بازدید
    پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۷ [ ۱۹:۵۸]
    نوشته ها
    79
    امتیاز
    1,408
    سطح
    1
    Points: 1,408, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 10 در 9 پست

    Icon16 پیشنهاد

    سلام مرسی بابت مطلب خوبتون در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد شیر کنترل با سیستم جبران فشار و صنعت به دیوار صنعت برید خیلی خوبه من نتیجه گرفتم [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •