برندها یکی از عناصر باارزش دارایی و سرمایه غیرمادی متعلق به شرکت ها هستند. در واقع ، این گونه علائم ، به طور غیر مستقیم ، ضمانتی هستند برای کیفیت ، چرا که مصرف کننده انتظار دارد از کالا و خدمات همراه با علامت تجاری ، کیفیت و استاندارد پویایی را دریافت کند. در حقیقت یک برند ، تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه ی مجموعه ای از ویژگی ها و مزایا و خدمات خاص به خریداران است که این از نظر مصرف کننده یعنی نشانه ی کیفیت ، هزینه ی پرس و جوی کمتر و ریسک کمتر. عمده ترین خصویت یک برند ، این است که به یک شرکت و یا مجموعه ای از شرکت های وابسته به یک موسسه مادر ، این امکان را می دهد که خود و محصول و یا خدمات خود را نسبت به محصولات و خدمات شرکت های دیگر متمایز سازد و هماهنگ با آن قدرت انتخاب مصرف کننده را افزایش دهد. بنابراین می توان گفت این نوع علائم ابزارهایی در خدمت مصرف کننده و رقبای تجاری و صنعتی هستند. مدیران و صاحب نظران ، نام تجاری و یا یک برند را با اهداف متعددی به ثبت می رسانند . از جمله مهم ترین این اهداف می توان به جلوگیری از سوء استفاده ی متقلبان با امکان تشخیص محصول شرکت از سایر محصولات مشابه نام برد . چرا که اگر رقیبان از علامت تجاری مشابه یا یکسان استفاده نمایند ، مشتریان را گمراه ساخته و با ارائه ی محصولی با کیفیت نازل و نامرغوب ،هم مصرف کنندگان را متضرر ساخته و هم به سود شرکت لطمه خواهند زد و هم اعتبار و وجهه ی شرکت رابه طور جبران ناپذیری به خطر می اندازند.چالشی که امروزه کسب و کارهای ما با آن رو به رو هستند.ثبت شرکت ایده - ideacompanyregister.com