کانال تلگرام فال و طالع بینی

در تمام بخش ها مدیر فعال ( با سابقه فعالیت در انجمن های دیگر ) می پذیریم ، با ما تماس بگیرید. انجمن پیچک

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: مدیریت هیجان

  1. #1
    کاربر سایت

    آخرین بازدید
    سه شنبه ۲۱ آذر ۹۶ [ ۰۷:۳۹]
    محل سکونت
    تهران
    سن
    31
    نوشته ها
    28
    امتیاز
    700
    سطح
    1
    Points: 700, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class3 months registered500 Experience Points
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 2 در 2 پست

    مدیریت هیجان

    مدیریت هیجان

    مهارت مدیریت هیجان ، فرد را قادر میسازد تا هیجان ها را در خود و دیگران تشخیص دهد. بداند که هریک از هیجانات، چه تاثیری بر رفتار میگذارند. بتواند واکنش مناسب به هیجان های مختلف، از جمله خوشحالی، غم، خشم و ... نشان دهد.در آموزش رایگان " *سه تکنیک طلایی برای کنترل همیشگی خشم "، به تفصیل نحوه کنترل و مدیریت خشم، به عنوان یکی از هیجانات، توضیح داده شده است.افرادی که بتوانند هیجانات خود را به این شکل، بشناسند و مدیریت کنند، دارای هوش هیجانی خوبی هستند.چگونه مهارت مدیریت هیجان را در خود رشد دهیم؟
    1. اطلاعات کاملی از احساسات و هیجانات خود، پیدا کنید.
    2. هیجان های خود را بپذیریم.
    3. رفتارهای هیجانی مطلوب را با تمرین و تکرار در خود، تقویت کنیم. مانند : مثبت نگری.
    4. در ارتباط با دیگران به خاطر بروز برخی احساسات در افراد به آنها برچسب نزنیم. عصبی.. ، دیوانه... ، ترسو... .
    5. برای شناخت دیگران کافیست به آنها گوش دهید. دستور، تنبیه، قضاوت، سخنرانی و ... کارساز نیست.

    چرا باید به رشد مهارت های هیجانی اهمیت دهیم؟

    • داشتن توانایی برای برخورد با موقعیت های تهدیدکننده و خطرناک.

      کودک سه ساله ای را در نظر بگیرید که در معرض خطر دزدیده شدن است. کودک از راه هیجانات خود، متوجه خطرناک بودن موقعیت میشود. و شروع به داد و فریاد میکند که می تواند موجب نجاتش شود.
    • داشتن یک زندگی شاد.

      هر چه مدیریت هیجانی بالاتر باشد، شهروندانی خوب و انسانهای مسئولیت پذیری خواهیم شد. که نتیجه آن، احساس نشاط در زندگی است.
    • کمک به دیگران.

      با شناخت هیجانات خود و دیگران، می توانیم نیازهای دیگران را درک کنیم. و با ایجاد همدلی به آنان کمک کنیم.
    • ایجاد حس مسئولیت پذیری.

      مسئولیت احساسات و هیجانات خود را بپذیریم. به جای اینکه بگوییم او مرا عصبانی کرده، بگوییم " من عصبانی هستم ".

    مقالات مرتبط :همدلی مهارتی برای درک بهتر دیگراناسترس و نحوه مقابله با آن
    ویرایش توسط fateme16 : دوشنبه ۲۲ خرداد ۹۶ در ساعت ۱۸:۰۰
    اولین وبسایت تخصصی هوش هیجانی کودکانMahersaz.Com

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •