کانال تلگرام فال و طالع بینی

در تمام بخش ها مدیر فعال ( با سابقه فعالیت در انجمن های دیگر ) می پذیریم ، با ما تماس بگیرید. انجمن پیچک

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: تست دیگ بخار

  1. #1
    کاربر سایت

    آخرین بازدید
    چهارشنبه ۱۴ آذر ۹۷ [ ۱۴:۰۳]
    نوشته ها
    38
    امتیاز
    1,742
    سطح
    1
    Points: 1,742, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 24.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassCreated Blog entry1000 Experience Points1 year registered
    نوشته های وبلاگ
    3
    سپاس ها
    1
    سپاس شده 0 در 0 پست

    تست دیگ بخار

    قابلیت اطمینان و استفاده و امنیت دیگ های بخار برای استفاده از آنها در نیروگاه های انرژی و صنایع حیاتی می باشد. برای تامین این ایمنی و اطمینان از کارکرد دیگ های بخار انجام تست دیگ بخار و بازرسی دوره ای دیگ های بخار الزامی می باشد. دیگ های بخار یا بویلر و لوازم جانبی آنها مانند لوله ها، سیلندر ، سوپاپ ها به دلیل کار در محیطی داغ طول عمر محدودی دارند بنابراین نظارت پیشگیرانه در تست دیگ بخار بسیار مهم است. زمانی که شما انتخاب درست را در زمان درست انجام دهید و بازرسی دیگ بخار به صورت دوره ای و منظم انجام دهید در واقع با بهینه سازی بویلر ها از نشتی، حوادث دیگ بخار، وفقه در کار و آپتایم پایین جلوگیری کرده اید. شناسایی خرابی های بلقوه و جایگزین کردن قطعات و یا تعمیرات و انجام تست های دیگ بخار کمک می کند تا بهره وری و کارکرد دیگ های بخار را افزایش دهد. مهمترین چالش دیگ های بخار فرسودگی و خستگی، ترک ها و خوردگی های آنها می باشد. علاوه بر این طریق عملکرد دیگ های بخار در طول عمر آنها اثر گذار است. دیگ های بخار در هنگام بهره وری انرژی درونی زیادی را تحکل می کنند و تست دیگ بخار عیوب و خوردگی، ترک ها، وخستگی آن را مشخص می کند تا از حوادث جلوگیری شود. پیدا کردن نقص های اولیه به روش های قابل اعتماد مثل آزمایشهای غیر مخرب NDT در تست دیگ بخار ضروری می باشد. تست دیگ بخار : مزایا به حداقل رساندن توقف و خرابی با واکنش به نقص فعالانه تشخیص مشکلات و عیب ها قیل از آسیب رساندن آنها جلوگیری از نشت و حوادث دیگ های بخار صرفه جویی در هزینه حفاظت از محیط زیست ترویج ایمنی در کار تست دیگ بخار : موارد باید دقت داشت که تست دیگ بخار و بازرسی دیگ بخار تنها محدود به زمان بهره وری نیست بلکه انجام انواع تست ها و ارزیابی ها قبل از ساخت دیگ بخار، حین ساخت دیگ بخار و حین بهره وری از آنها ضروری است به همین دلیل کالیبراسیون و نصب سنسورها باید به درستی انجام شود. سیستم کنترل DDC به منظور دستیابی به عملکرد سیستم مورد نظر ، متکی بر ورودی از سنسور های مختلف مانند دما، فشار، و جریان است بنابراین اگر سنسور به درستی قرار نگرفته باشد و یا مقدار اندازه گیری شده توسط هر سنسور اشتباه باشد الگوریتم کنترل درست عمل نخواهد کرد و سیستم پاسخ درست را به بازرس نمی دهد. مستند سازی تست دیگ بخار آبگرم در تست دیگ آبگرم باید از صحت نصب و کارکرد دریچه های انزوا اتوماتیک اطمینان حاصل شود (دریچه انزوا اتوماتیک معمولا زمانی نصب می شوند که دیگ های متعدد به یک سرصفحه تامین متصل می شوند).دیگ های بخار با پمپ های اختصاصی معمولا دریچه انزوا اتوماتیک ندارند. زمانی که یک دیگ بخار مجزا در حالت بهره وری نباشد. بهتر است شیر انزوا بسته شود تا از گردش آب در آن جلوگیری شود این تنظیمات پمپاژ انرژی را کم کرده و از افت درجه حرارت آب جلوگیری می کند. بررسی اینکه آیا دیگ بخار در تمامی مراحل فرآیند از جمله حالت خودکار، دستی، و شکست / اورژانس ، آب را در درجه حرارت مورد نظر نگه می دارد یا نه. موارد بسیاری در تست فنی دیگ بخار و بازرسی ایمنی دیگ بخار وجود دارد که جای بحث آن نیست البته این موارد تست دیگ بخار تخصص کارشناسان ما است. در تست و بازرسی دیگ بخار باید در هر بار بازدید از دیگ بخار داکیومنتی تهیه شود و تمام گزارشات تست و بازرسی و وضعیت سلامت دیگ بخار در آن مکتوب شود تا در مراحل بعدی تست ایمنی دیگ بخار بتوان با تکیه بر مندرجات در داکیومنت وضعیت دیگ را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار داد. منبع: [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]

  2. #2
    کاربر سایت

    آخرین بازدید
    دوشنبه ۲۳ مهر ۹۷ [ ۰۲:۳۲]
    محل سکونت
    قزوین
    نوشته ها
    5
    امتیاز
    137
    سطح
    1
    Points: 137, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registered100 Experience Points
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 0 در 0 پست
    لوله آتشخوار دیگ بخار لوله آتشخوار چیست لوله آتشخوار به لوله هایی گفته می شود که به دلیل جنس خاص آلیاژ آنها ، توانایی تحمل حرارت و فشار بالا برای عبور مایعات و گازهای حرارت بالا را دارند. این لوله ها بایستی تحمل حرارت حداقل ۴۵۰ درجه سانتی گراد را داشته باشند. لوله های آتشخوار دسته ایی از لوله های صنعتی هستند که بدلیل آلیاژ عنصر کربن و منگنز مقاومت بسیار بالایی در تحمل حرارت را دارند. آلیاژ لوله ههای آتشخوار معمولا دارای 17/0 تا 19 /0 درصد کربن بوده که وجود کربن باعث سختی فولاد شده و دارای 55/0 تا 8/0 درصد منگنز می باشند که آلیاژ ترکیبی حاصله تحمل حرارت های بالای 450 درجه سانتی گراد را دارا می باشند. اینکه آهن معمولی به فولادی با ویژگی های خاص و مدنظر تبدیل شود بستگی به ساختار شیمیایی و ترکیب عناصر دیگر با آهن دارد بطوریکه با کم و زیاد کردن ترکیبات عناصر ویژگی خاصی را در فولاد موردنظر تقویت می کنند که در لوله های آتشخوار با ترکیب درصد کم کربن علاوه بر ایجاد سختی موردنظر فولاد خاصیت نرم و شکل پذیری خوبی در این دسته از لوله ها دارد. بیشترین کاربرد لوله های آتشخوار در ساخت دیگ های بخار یا همان بویلرهای صنعتی و سیستم های مبدل حرارتی بوده و بطورکلی هرجا که نیاز به تحمل فشار و حرارت بالا در سیستم انتقال حرارتی در صنایع هست پای لوله های آتشخوار به میان می آید. حداقل میزان تحمل فشار در لوله های آتشخوار برای قطر های 64 میل به بالا 32 اتمسفر بوده و حداقل میزان تحمل فشار برای قطر های کمتر ، بدلیل قطر کمتر و مقاومت بالاتر برابر با 80 اتمسفر می باشد.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •