یین یوگا که تاریخچه آن به چین باز می گردد، یک سبک آرام با حالت های خاص یا آسانا می باشد و طی دوره های طولانی تر برگزار می شود که امکان دارد زمان آن برای مبتدیان از 45 ثانیه تا 2 دقیقه متغیر باشد. تمرین کنندگان پیشرفته ممکن است به مدت 5 دقیقه یا بیشتر در یک آسانا بمانند. آسانا به تمرینات اصلی یوگا گفته می شود که شامل حرکاتی کششی و بی خطر می باشد. این تمرین علاوه بر انعطاف پذیری و تمرکز در فکر، موجب زدودن خستگی از بدن افراد می گردد. تمام سبک های یوگا دارای فواید فیزیکی، احساسی و روحی می باشند، اما با این حال یین یوگا فشار متوسطی بر روی بافت های بدن شامل تاندون ها، نیام و رباط ها وارد می کند که موجب افزایش گردش خون در مفاصل و بهبود انعطاف پذیری می گردد. با رویکردی نزدیکتر به یوگا، هدف یین یوگا ارتقاء آگاهی از سکوت درونی است و سبب ایجاد یک کیفیت جهانی و ارتباطی می شود. مزایای یین یوگا شامل مبحث آناتومی، انرژی ، قلب و ذهن بدن می باشد. یین یوگا تقریبا برای تمام سطوح دانش آموزان مناسب بوده و مکملی ایده آل برای سبک های پویا و عضلانی یوگا است که بر گرمای داخلی، طول و انقباض عضلات افراد تاکید می کند. منبع:[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]