در سال*های اخیر صنایع و بنگاه*های گوناگون، درصدد افزایش درآمد خود با استفاده از قابلیت*ها و مزایای تجارت الکترونیک، به این نوع تجارت سوق پیدا کرده*اند. از جمله این نوع کسب و کارها، می*توان به فرش اشاره داشت. از آنجایی که فرش دامنه تجارت وسیعی اعم از ماشینی و دستباف را شامل می*شود و هر یک دارای زمینه*هایی همانند مرمت، قالیشویی و فروش است، امکان بهره*برداری آن در تجارت الکترونیک وجود دارد. به عبارت دیگر ابزار و رسانه*های جدید بسترهای تازه*ای را پیش روی فرش گذارده است تا بخشی از روش*های سنتی تولید، تجارت، صادرات و نیز مسائل بازاریابی و سلیقه*یابی را ارتقاء و بهینه سازد. از آنجایی که این صنعت مشتقات و مراحل تولیدی و تکمیلی گوناگونی دارد، هر یک به تنهایی قابلیت ارائه در قالب تجارت الکترونیکی دارد. یکی از این حرفه*ها انجام دریافت و پذیرش شست*وشوی فرش به صورت الکترونیکی است. راه*اندازی قالی*شویی*های آنلاین که امروزه در مواردی شاهده آن هستیم دارای مزایای بسیار است که از آن جمله می*توان به ارائه اطلاعات دقیق خدمات نظیر اطلاعاتی پیرامون شست*وشوی فرش، مواد کاربردی و شیوه*های شست*وشو، در صورت امکان رفوی فرش و اطلاعات آموزنده اشاره داشت. علاوه بر موارد مذکور ارائه خدمات قالی*شویی می*توانند از طریق ثبت سفارش آنلاین و همچنین جوایز تشویقی امکان جذب مشتری و سفارش دهنده را دو تا سه برابر افزایش می*دهد.قالیشویی فارسی , قالیشویی در شریعتی وجود قالی*شویی*های آنلاین علاوه بر سودآوری برای بنگاه*ها عرضه خدمات، از مزایای بی*شماری برای مشتریان و متقاضیان این خدمت برخوردار است. افرادی که خواستار شست*وشوی فرش هستند با مراجعه به این سایت*ها می*توانند علاوه بر تسریع زمان سفارش، می*توانند به راحتی با خدمات، شیوه*های شست*وشو، اختلاف هر یک از روش*ها، مواد کاربردی در هر شیوه، مزایا و معایب هر نوع شست*وشو آشنا می*شود.افزون بر موارد مذکور، بسیاری از قالی*شویی*ها مطالب آموزشی نظیر شیوه*های نگهداری فرش، لکه*برداری و شناخت فنی فرش را در تارنما و وب*سایت*های فروشگاه*های خود قرار می*دهند که متقاضیان با مراجعه و مطالعه آنان می*توانند اقداماتی انجام دهند که منجر به افزایش طول عمر فرش آن*ها می*شود. بدین دلیل در حال حاضر که مقارن با عصر تکنولوژی و توسعه تجارت الکترونیک، راه اندازی قالی*شویی*های آنلاین یکی از نیازهای جامعه معاصر بوده و امری ضروری به شمار می*آید. وجود چنین سایت*هایی هم برای قالی*شویی*ها و هم برای درخواست کنندگان دارای مزیت*های بسیاری است که برخی از آن*ها شمرده شد. از دیگر نیازهای راه اندازی چنین تجارتی، ارتباط مشتری با عرضه کننده و در نتیجه ایجاد اعتماد طرفین است. در حالی که در تجارت سنتی ارتباط میان دو طرف بسیار کم بوده و این خود عاملی برای بی*اعتمادی و در مواردی درگیری می*شود.