کانال تلگرام فال و طالع بینی

در تمام بخش ها مدیر فعال ( با سابقه فعالیت در انجمن های دیگر ) می پذیریم ، با ما تماس بگیرید. انجمن پیچک

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: راهنمای انتقال سایت : راهبرد سئو، فرایند و چک لیست

  1. #1
    کاربر سایت

    آخرین بازدید
    شنبه ۳۱ فروردین ۹۸ [ ۱۷:۲۱]
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    669
    سطح
    1
    Points: 669, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 57.0%
    دستاوردها:
    Created Blog entryTagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    6
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 1 در 1 پست

    Icon2007 راهنمای انتقال سایت : راهبرد سئو، فرایند و چک لیست

    انتقال یک سایت چیست؟انتقال سایت عبارتی است که به طور گسترده توسط متخصصان سئو استفاده می*شود تا هر رویدادی را که در آن سایت تحت تغییرات اساسی قرار می*گیرد را توصیف کند. تغییرات حوزه*هایی که می*توانند تاثیرات معناداری بر پدیدار شدن در موتور جست*وجو داشته باشند. تغییراتی عمدتا در محل، پلت*فرم، ساختار، محتوا، طراحی یا تجربه کاربری سایت.بخش مستندات گوگل انتقال*های سایت*ها را به طور عمیق پوشش نداده و این حقیقت را که آن*ها معمولا منجر به کاهش معنادار درآمد و ترافیک می*شوند، کم اهمیت*تر جلوه می*دهد. کاهشی که می*تواند از چند هفته تا چندین ماه دوام داشته باشد و به میزان تاثیرپذیری سیگنال*های رتبه*بندی موتور جست*وجو و زمان لازم برای کسب*وکار ضرر دیده جهت اجرای یک برنامه بهبودی موفق دارد.مثال*های انتقال یک سایتبخش آتی در خصوص چگونگی انتقال*های موفق و ناموفق خواهد بود و توضیح می*دهد که خروج از انتقال یک سایت بدون متحمل شدن ضرر جدی چگونه به طور ۱۰۰ درصد امکان*پذیر است.اشتباه بودن افسانه ترافیک از دست رفته مورد انتظار هر کسی که با انتقال یک سایت مشغول بوده، نظریه شایعی که می*گوید این امر در واقع منجر به از دست رفتن ترافیک و درآمد می*شود را شنیده است. با وجود این که این ادعا در خصوص مواردی بسیار خاص صحت دارد (برای مثال جابه*جایی از یک دامنه تثبیت شده به یک دامنه کاملا جدید)، نباید مقدس و بدون استثنا لحاظ شود. این امکان وجود دارد که انتقال را انجام داده و هیچ درآمد یا ترافیکی از دست ندهید. شما حتی می*توانید بلافاصله پس از اجرای یک سایت اصلاح شده رشد مشخصی داشته باشید. اما این موضوع تنها زمانی صادق است که تمام گام*ها به خوبی برنامه*ریزی و اجرا شوند.مثال*هایی از انتقال*های ناموفقگرافی که در ادامه آمده یک انتقال یک سایت ناموفق را از یک خرده*فروشی بریتانیایی نشان می*دهد. این وبسایت دو هفته پس از انتقال از HTTP به HTTPS ، ۳۵ درصد مشاهدات خود را از دست داده است. حدود شش ماه زمان برد تا آن*ها به طور کامل به حالت قبلی برگردند که احتمالا تاثیر معناداری بر درآمدشان از جست*وجوی واقعی داشته است. این مثالی از انتقال ضعیف در سایت است که احتمالا نتیجه برنامه*ریزی یا اجرای ضعیف بوده است.اما ریکاوری همیشه امکان*پذیر نیست. گراف مشاهدات زیر از یک خرده*فروش بزرگ بریتانیایی دیگر است که در آن انتقال از HTTP به HTTPS منجر به کاهش دائمی ۲۰ درصدی مشاهده می*شود. در واقع کاملا امکان*پذیر است که از HTTP به HTTPS منتقل شد و برای چنین مدت طولانی، این مقدار ترافیک از دست نداد. به جز چند هفته اول که به دلیل پیدا کردن آدرس سایت جدید توسط گوگل و به*روز رسانی نتایج جست*وجو، نوسانات بالایی وجود دارد.مثال*هایی از انتقال*های موفقیک انتقال موفق چگونه است؟ این به طور عمده به نوع انتقال، اهداف و KPIها (در آینده بیشتر توضیح خواهیم داد) بستگی دارد. اما در غالب موارد، یک انتقال موفق در سایت، حداقل یکی از ویژگی*های زیر را دارد:۱-حداقل کاهش آمار مشاهده در هفته*های اول (هدف کوتاه مدت).۲- افزایش مشاهده پس از آن، که به نوع انتقال بستگی دارد (هدف بلندمدت).گزارش مشاهده زیر در خصوص انتقال از یک HTTP به HTTPS است که همچنین با بهبود مشخص در سرعت بارگذاری صفحات سایت همراه بوده است.گزارش آمار مشاهدات زیر از یک تعمیرات اساسی در وبسایت است که من شانس حضور در آن چند ماه پیش از تعمیرات و مشارکت در حمایت از راهبرد، برنامه*ریزی و مراحل آزمون را داشتم که همگی به یک میزان مهم بودند.به مانند آن چه در دیگر پروژه*های انتقال متداول است، تاریخ راه*اندازی به دلیل ریسک*های پیش از موعد راه*اندازی سایت و عدم رفع کامل موانع اساسی فنی، چند بار عقب افتاد. اما همان*طور که گراف مشاهدات زیر می*بینید، این صبر ارزشش را کاملا داشت.رشد آمار مشاهدهمشاهدات ناشی از جست*وجوی واقعی نه تنها کاهش نیافتند، بلکه از هفته اول شروع به رشد کردند.رشد آمار مشاهده یک ماه پس از انتقال به ۶۰ درصد رسید در حالی که رشد ترافیک جست*وجوی واقعی دو ماه پس از راه*اندازی ۸۰ درصد را پشت سر گذاشت.از جایی که وبسایت جدید طراحی مجدد شده بود، از صفر روی یک پلت*فرم جدید در یک طبقه*بندی اصلاح شده که شامل صفحات فرود جدید می*شد ساخته شده بود، ساختار آدرس آن به*روز رسانی شده بود، بسیاری از تغییر مسیرها تعبیه شده تا ارزش لینک حفظ شود و همچنینتغییر از HTTP به HTTPS صورت گرفته بود، این انتقال نسبتا پیچیده به شمار می*آمد.به طور کلی اعمال تغییرات بسیار در یک زمان می*تواند سخت باشد چون اگر اشتباهی رخ دهد، زمان خواهد برد تا متوجه شوید اشکال از کجا بوده است. اما در عین حال به تعویق انداختن تغییرات عمده برای آینده نیز ایده*آل نیست چرا که به منابع بیشتری نیاز خواهد داشت. اگر شما بدانید چه می*کنید، اعمال چندین تغییر مثبت به طور هم*زمان می*تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.قبل از پرداختن به اصل موضوع چگونگی موفق شدن در یک پروژه انتقال پیچیده، مهم است که انواع انتقال*ها را بشناسیم و همچنین دلایل اصلی شکست غالب انتقال*ها را بدانیم. انواع انتقال*های سایتانواع مختلفی از انتقال یک سایت وجود دارد. دسته*ها به ذات تغییرات اعمال شده بستگی دارند.دسته*های بسیار مختلف انتقال یک سایت تغییرات محل سایت: تغییر دامنه، برندسازی مجدد- جابه*جایی یا ادغام بخش*هایی از سایت- انتقال از HTTP به HTTPS یا HTTP2- جابه*جایی سایت*های بین*المللی- تغییر تنظیمات موبایلی (AMP، PWA)تغییرات پلت*فرم: انتقال به یک پلت*فرم جدید- به*روز رسانی نسخه پلت*فرم- معرفی ویژگی*های جدید پلت*فرم- ادغام پلت*فرم*های مختلفتغییرات محتوا: اضافه یا حذف کردن صفحات- اضافه کردن، حذف کردن یا پنهان کردن محتواها- تثبیت محتوا یا صفحات- معرفی زبان*های جدیدتغییرات ساختاری: تغییرات سلسله*مراتبی در سایت- تغییرات مسیریابی- تغییرات لینک*های داخلی- تغییرات نقشه سفر کاربرتغییرات طراحی و تجربه کاربری: تغییرات تجربه کاربر محور در دستگاه*های مختلف- تغییرات ظاهری و حسی- تغییرات رسانه*ای- تغییرات عملکرد سایتتمام ترکیب*های ممکن بخش مستندات گوگل اکثرا انتقال*هایی با تغییرات محل سایت را پوشش می*دهد که در دسته*های زیر قرار می*گیرند:جابه*جایی سایت با تغییر آدرس (URL)جابه*جایی سایت بدون تغییر آدرس (URL) انتقال*های جابه*جایی سایتاین زمانی رخ می*دهد که سایت به خاطر هر یک از دلایل زیر به آدرسی متفاوت منتقل می*شود:تغییرات پروتکلی:یک مثال کلاسیک زمان انتقال از HTTP به HTTPS است. تغییرات زیردامنه*ای و زیرپوشه*ای:در سئوی بین*المللی بسیار رایج است. جایی که کسب*وکاری تصمیم می*گیرد یک یا چند دامنه سطح بالای کد کشوری را به زیردامنه*ها یا زیرپوشه*ها منتقل کند. یک مثال رایج دیگر جایی است که یک وبسایت موبایلی که زیرپوشه یا زیردامنه*ای متفاوت دارد، به حالت واکنش*گر در آمده و آدرس*های موبایل و دسکتاپ یکسان شوند. تغییر نام دامنه:به طور متداول زمانی رخ می*دهد که یک کسب*وکار به دنبال برندسازی مجدد بوده و باید از یک دامنه به دامنه دیگری منتقل شود. تغییر دامنه سطح بالا:این زمانی متداول است که یک کسب*وکار تصمیم به راه*اندازی وبسایت*های بین*المللی گرفته و باید از یک دامنه سطح بالای کد کشوری به یک دامنه سطح بالای عمومی منتقل شود یا بالعکس، مثلا از .co.uk به .com منتقل شود یا از .com به .co.uk منتقل شود. تغییرات ساختار سایت:این تغییرات در معماری سایت بوده و معمولا بر لینک دهی داخلی سایت و ساختار آدرس سایت تاثیر دارند. دسته*های دیگر انتقال یک سایت :دسته*های دیگر انتقال از تغییراتی در محتوا، ساختار، طراحی یا پلت*فرم سایت نشأت می*گیرند. پلت*فرم سازی مجدد:این زمانی رخ می*دهد که یک وبسایت از یک پلت*فرم یا سیستم مدیریت محتوا به نوع دیگری منتقل می*شود. برای مثال انتقال از WordPress به Magneto یا صرفا به*روز رسانی نسخه قبلی همان پلت*فرم. در بعضی موارد، پلت*فرم سازی مجدد ممکن است به دلیل محدودیت*های فنی حین تغییرات پلت*فرم به تغییرات آدرس و طراحی سایت نیز منجر شود. به همین دلیل است که معمولا پلت*فرم سازی مجدد به ندرت منجر به وبسایتی می*شود که دقیقا ظاهر قبلی را دارد. انتقال*های محتوا:تغییرات اساسی محتوا مانند بازنویسی محتوا، تثبیت محتوا یا هرس کردن محتوا می*تواند بر مشاهده جست*وجوی واقعی یک سایت تاثیر بزرگی داشته باشد که به مقیاس کار بستگی دارد. این تغییرات معمولا می*توانند بر مسیریابی، دسته*بندی و لینک دهی داخلی سایت تاثیر داشته باشند. تغییرات تنظیمات موبایلی:با توجه به گزینه*های بسیاری که در خصوص جابه*جایی تنظیمات موبایلی سایت وجود دارد، فعال*سازی فهرست*سازی برنامه، ساخت یک سایت AMP یا ساخت یک وبسایت PWA نیز می*تواند به عنوان یک انتقال مقطعی سایت در نظر گرفته شود. به خصوص زمانی که سایت موبایلی موجود با یک برنامه، AMP یا PWA جایگزین می*شود. تغییرات ساختاری:این موارد معمولا با تغییرات اساسی در دسته*بندی سایت رخ می*دهند که بر مسیریابی، لینک دهی داخلی و نقشه مسیر کاربر تاثیر می*گذارند. طراحی مجدد سایت:این دسته، از تغییرات طراحی اساسی در ظاهر گرفته تا یک اصلاح کامل وبسایت را شامل می*شود که همچنین ممکن است شامل تغییرات معناداری در کپی، کد و رسانه بشود. انتقال*های ترکیبی:به علاوه موارد بالا، دسته*های ترکیبی انتقال نیز وجود دارند که در هر مسیر عملی ممکنی ترکیب می*شوند. هر چه تغییرات بیشتری در یک زمان ایجاد شوند، ریسک و پیچیدگی بیشتری در پی خواهد داشت . حتی با این وجود که انجام هم*زمانی تغییرات زیاد می*تواند ریسک این که خطایی رخ دهد را افزایش دهد، اگر این امر به خوبی برنامه*ریزی و اجرا شود، از دیدگاه منابع مقرون به صرفه خواهد بود. اشتباهات متداول در انتقال یک سایت هابا وجود این که هر انتقالی متفاوت از دیگری است، پشت رایج*ترین فجایع انتقال در سایت*ها، موارد مشترکی وجود دارند. بزرگ*ترین موارد قابل ذکر در ادامه آمده*اند:دلایل شکست انتقال در سایت*هااستراتژی ضعیف (مانند اهداف ناواضح)- برنامه*ریزی ضعیف- کمبود هم*فکری در سئو یا تجربه کاربری- کمبود منابع یا بودجه- مشارکت دیرهنگام- آزمون ضعیف- واکنش کند به رفع باگ- دست کم گرفتن مقیاسانتقال سایت استراتژی ضعیفبعضی از انتقال*ها خیلی قبل*تر از این که سایت جدید راه*اندازی شود، محکوم به شکست هستند. استراتژی که بر پایه اهداف غیرواقعی و نامشخص ساخته شده به احتمال بسیار کمتری موفق خواهد شد.برای ارزیابی اثر انتقال یک سایت پس از راه*اندازی، برقراری اهداف قابل اندازه*گیری ضروری است. در غالب انتقال*ها، هدف اولیه باید حفظ سطوح موجود ترافیک و درآمد سایت باشد. در مواقع خاصی این موارد می*توانند بالاتر درنظر گرفته شوند، اما در پیش*بینی و انتظار عمومی، رشد باید هدف درجه دو باشد. این از ایجاد انتظارات غیرواقعی جلوگیری خواهد کرد.برنامه*ریزی ضعیفایجاد هرچه سریع*تر یک برنامه پروژه جزئی از ایجاد تاخیرها در طول مسیر جلوگیری می*کند. زمان و منابع اضافی را نیز برای دست*وپنجه نرم کردن با هر موقعیت غیرقابل پیش*بینی*ای که ممکن است رخ دهد در نظر بگیرید. مهم نیست که برنامه شما چه*قدر جرئی است و خوب پشت آن فکر شده است، احتمال این که همه چیز درست مانند انتظار پیش برود بسیار پایین است. نسبت به برنامه خود انعطاف*پذیر باشید و این حقیقت که قطعا تاخیرهایی وجود خواهد داشت را بپذیرید. تمام وابستگی*ها را مشخص کرده و کاری کنید تمام سهام*داران از آن*ها باخبر باشند.از برنامه*ریزی برای راه*اندازی نزدیک نقاط اوج فروش فصلی خود اجتناب کنید. چون اگر مشکلی ایجاد شود، زمان کافی برای حل آن نخواهید داشت. برای مثال خرده*فروشی*ها باید از راه*اندازی سایت نزدیک دی ماه یا بهمن خودداری کنند تا دوره شلوغ پیش از عید نوروز را به خطر نیندازند. در این مورد، راه*اندازی سایت در زمان*های خلوت ماه*های تابستان هوشمندانه*تر خواهد بود.کمبود منابعپیش از متعهد شدن به اجرای یک انتقال یک سایت، زمان و تلاش لازم برای موفقیت آن را تخمین بزنید. اگر بودجه شما محدود است، ببینید که آیا اجرای انتقالی که احتمال شکست آن در رسیدن به اهداف اولیه و در نتیجه کاهش درآمد هست، ارزشش را دارد یا خیر. طی یک حساب سرانگشتی سعی کنید ۲۰ درصد بیشتر از منبعی که فکر می*کردید برای پروژه لازم است، داشته باشید. این مقدار اضافه به شما اجازه می*دهد در آینده وقتی مشکلی به وجود می*آید، فورا و بدون به خطر انداختن موفقیت آن را رفع کنید. اگر منابع شما در مضیقه هستند یا شروع به صرفه*جویی در مراحل اولیه کنید، احتمالا انتقال شما به خطر خواهد افتاد.کمبود هم*فکری برای سئو یا تجربه کاربریوقتی تغییری در یک وبسایت رخ می*دهد، هر تصمیم باید از نقطه*نظر سئو و تجربه کاربر سنجیده شود. برای مثال حذف حجم زیادی از محتوا یا لینک*ها برای بهبود تجربه کاربری ممکن است به توانایی سایت در هدف گرفتن کلیدواژه*های ضروری کسب*وکار صدمه بزند یا به مشکلاتی در فهرست*سازی و خزیدن منجر شوند. در هر دو مورد چنین تغییراتی ممکن است به مشاهده جست*وجوی واقعی سایت آسیب بزنند. از طرف دیگر، داشتن متن*های بسیار و عکس*های کم، ممکن است بر مشارکت کاربر تاثیر منفی داشته و به نرخ تبدیل*های سایت ضرر برساند.برای اجتناب از ریسک، از مشاوران باتجربه سئو و تجربه کاربری استفاده کنید تا آن*ها در خصوص عواقب احتمالی هر تغییر با سهام*داران کلیدی کسب*وکار بحث کنند. سهام*دارانی که پیچیدگی*های کسب*وکار را بهتر از هر کسی می*فهمند. پیش از هر تصمیم*گیری، نکات مثبت و منفی هر دو گزینه باید سنجیده شود. مشارکت دیرهنگامانتقال سایت*ها ممکن است ماه*ها به طول بینجامد و به برنامه*ریزی عالی و زمان کافی برای آزمودن نیاز دارد.جست*وجوی دیرهنگام به دنبال پشتیبانی حرفه*ای بسیار ریسکی است چرا که ممکن است گام*های کلیدی فراموش شده باشند.کمبود آزموندر کنار استراتژی عالی و برنامه*ریزی فکر شده، زمان و تلاشی را به آزمون کامل سایت پیش از راه*اندازی آن اختصاص دهید. خیلی بهتر است که اگر آزمون به مسائل مهمی برخورده، به جای عجله جهت اجرای ناقص محصول، زمان راه*اندازی را به تاخیر بیندازید. نیاز به گفتن نیست که نباید یک وبسایت را بدون آزمایش شدن توسط تیم*های متخصص سئو و تجربه کاربری راه*اندازی کنید.توجه به جزئیات همچنین بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که توسعه*دهندگان کاملا از ریسک*های مرتبط با اجرای ضعیف آگاه هستند. اطلاع*رسانی به توسعه*دهندگان در خصوص تاثیر مستقیم کارشان بر ترافیک سایت (و در نتیجه درآمد سایت) تفاوت بزرگی ایجاد می*کند.واکنش کند به رفع باگزمانی که سایت راه*اندازی می*شود، همیشه باگ*هایی وجود دارند که باید برطرف شوند. با این حال بعضی باگ*ها مهم*تر از باگ*های دیگر بوده و به توجه فوری نیاز دارند. برای مثال وقتی پس از راه*اندازی سایت فورا متوجه این می*شوید که عنکبوت*های موتور جست*وجو در خزیدن و فهرست*سازی محتوای سایت به مشکل خورده*اند، باید سریع مشکل را رفع کنید. واکنش کند به موانع فنی مهم بعضی اوقات می*تواند فاجعه*بار باشد و ریکاوری از آن زمان زیادی ببرد.دست* کم گرفتن مقیاسسهام*داران کسب*وکار گاهی انتظار ندارند که انتقال یک سایت زمان*بر بوده و منابع بسیاری نیاز داشته باشد. غیرمعمول نیست که سهام*داران عمده بخواهند سایت در روزی که دقیقا برنامه*ریزی شده اجرا شود، خواه به طور ۱۰۰ درصد آماده باشد یا خیر. شعار بیایید هرچه سریع*تر کار را راه*اندازی کنیم و بعدا مشکلات را رفع کنیم یک اشتباه کلاسیک است. چیزی که اکثر سهام*داران از آن آگاه نیستند این است که بازگشت به آمار مشاهده جست*وجوی واقعی تنها چند روز طول می*کشد، اما یک ریکاوری ممکن است چند ماه به طول بینجامد.آگاه*سازی مشتریان، سپری کردن تمام سناریوها و مراحل مختلف با آن*ها و شرح این که هر مرحله مستلزم چه چیزی است، مسئولیت مشاور و مدیر پروژه است. در آن صورت سهام*داران کسب*وکارها قادر هستند که تصمیم*های آگاهانه*تری گرفته و مدیریت انتظاراتشان ساده*تر خواهد شد. فرآیند انتقال سایتفرآیند انتقال یک سایت را می*توان به شش گام ضروری تقسیم کرد.تمام آن*ها به مقدار برابری مهم بوده و از قلم انداختن آن*ها به درجات مختلفی مانع از موفقیت انتقال می*شود.انتقال سایتفرآیند انتقال یک سایتمرحله ۱- ارزیابی و برنامه*ریزی: اهداف، ریسک*ها، موقعیت*های رشد و پیش*بینی سناریوها، راهبردها، برنامه پروژهمرحله ۲- آماده*سازی پیش از راه*اندازی: مرور چارچوب، مشخص*سازی فنی سئو، شناسایی صفحات در اولویت، برنامه وقایع احتمالی آیندهمرحله ۳- آزمون پیش از راه*اندازی: مرور محتوا، مرور فنی، آزمون تغییر مسیر، ارزیابی ریسک راه*اندازی سایت، ارزیابی استانداردها (بنچمارک)مرحله ۴- پشتیبانی روز راه*اندازی: عملیات*های راه*اندازی سایت، آزمون زنده سایت، پشتیبانی رسانه که هزینه آن پرداخت شده باشدمرحله ۵- مرور پس از راه*اندازی: ارزیابی*ها و عملیات پس از راه*اندازی، مرور رفع باگ*ها، نظارت بر عملکردمرحله ۶- مرور عملکرد: اولویت*سازی فعالیت*های معمول کسب*وکاری مرحله اول: ارزیابی و برنامه*ریزیارزیابی پروژهفارغ از دلایل پشت یک پروژه انتقال، شما باید از ابتدا نسبت به اهداف مشخص باشید چرا که این امر به تنظیم و مدیریت انتظارات کمک می*کند. جابه*جایی از HTTP به HTTPS بسیار متفاوت از یک اصلاح کامل سایت است، بنابراین هر یک باید اهداف متفاوتی داشته باشند.در مثال اول، هدف باید بازیابی سطوح ترافیک سایت باشد، در حالی*که در مثال دوم هدف باید احتمالا رشد باشد.انتقال در سایت فرصت بسیار خوبی برای حل مشکلات قدیمی است. قرار دادن هر چه بیشتر این مشکلات در یک ظرفیت انتقال تا جای ممکن باید بسیار مقرون* به صرفه باشد چرا که حل این مشکلات پس از راه*اندازی، منابع بسیار بیشتری نیاز خواهد داشت.در هر مورد، حیاتی*ترین جنبه*های پروژه* را جهت موفق شدن شناسایی کنید. تمام ریسک*هایی را که ممکن است تاثیری منفی بر مشاهده سایت داشته باشد را شناسایی کرده و اقدامات احتیاطی لازم را لحاظ کنید. حالت ایده*آل این است که چند سناریوی مورد پیش*بینی را بر اساس ریسک*های مختلف و موقعیت*های رشد آماده کنید. نیاز به گفتن نیست که سناریوهای موردانتظار باید توسط مشاوران باتجربه انتقال سایت آماده شوند.سهام*دارانلحاظ کردن سهام*داران در این مرحله اولیه تا جایی که ممکن است، به شما کمک می*کند درک عمیق*تری از بزرگ*ترین چالش*ها و موقعیت*های بین بخش*ها پیدا کنید. از تیم*های سئو، محتوا، تجربه کاربری و تحلیلی خود بازخورد بخواهید و فهرستی از بزرگ*ترین مسائل و موقعیت*ها را تهیه کنید. سپس باید بفهمید بازگشت سرمایه احتمالی رسیدگی به هر یک از این موارد چه خواهد بود. یکی از گزینه*های در دسترس را که راهبرد انتقال یک سایت شما را شکل می*دهد بر اساس اهداف و منابع در دسترس خود انتخاب کنید.حال فهرستی از فعالیت*های اولویت*بندی شده دارید که انتظار می*رود در صورت اجرا، بازگشت سرمایه*ای مثبت در پی داشته باشند. این موارد سپس باید با سهام*داران به اشتراک گذاشته شده و در خصوص آن*ها بحث شود. در این صورت اهدافی واقع*گرایانه خواهید داشت، بر سر پروژه توافق خواهید کرد، ارزیابی خواهید داشت و از ابتدا انتظارات درستی خواهید داشت.آماده*سازی برنامه پروژهبرنامه*ریزی به همان اندازه اهمیت دارد. چرا که انتقال سایت*ها می*تواند غالبا پروژه*هایی بسیار پیچیده باشد و به راحتی چند ماه به طول بینجامد. طی هر مرحله برنامه*ریزی، هر وظیفه باید یک مالک (مانند مشاور سئو، مشاور تجربه کاربری، تدوین*گر محتوا، توسعه*دهنده وب) و یک تاریخ آماده*سازی مورد انتظار داشته باشد. هر وابستگی باید شناسایی شده و در برنامه پروژه لحاظ شود تا همه از هر فعالیتی که به*خاطر وابستگی به دیگران تکمیل نخواهد شد آگاه باشند. برای مثال تا زمانی که طرح نقشه تغییر مسیر کامل نشده و تغییر مسیرها در اجرای پیش از عمومی شدن تکمیل نشده*اند، نمی*توان تغییر مسیرها را آزمود.برنامه پروژه باید هر چه سریع*تر با تمام افراد مشارکت کننده به اشتراک گذاشته شود تا زمان کافی برای بحث و شفاف*سازی وجود داشته باشد. هر فعالیت باید به جزئی*ترین حالت توصیف شود تا سهام*داران بدانند هر مرحله شامل چه چیزهایی است.نیازی به گفتن نیست برای سامان*دهی و انجام فعالیت*های لازم با توجه به برنامه، به مدیریت پروژه*ای بی*نقص لازم است.یک بخش حیاتی در برنامه پروژه رسیدن به موقع به تاریخ راه*اندازی است. به طور ایده*آل، سایت جدید باید زمانی راه*اندازی شود که ترافیک پایین است. تکرار می*کنم که از راه*اندازی سایت پیش از یا حین یک دوره اوج خودداری کنید. چون اگر شرایط آن طور که پیش*بینی شده پیش نروند، عواقب می*تواند قاجعه*بار باشد. چیز دیگری که باید در ذهن داشته باشید این است که چون انتقال* سایت*ها هیچ وقت دقیقا مانند برنامه پیش نمی*روند، باید درجه*ای از انعطاف*پذیری را داشته باشید. مرحله دوم: آماده*سازی پیش از راه*اندازیاین موارد شامل هر فعالیتی می*شود که باید زمانی انجام شوند که سایت جدید همچنان در حال توسعه است. تا این نقطه، ملزومات سئوی سایت جدید باید به دست* آمده باشند. شما باید با طراحان و معماران اطلاعاتی در ارتباط باشید و پیش از آن که سایت به محیط آماده برای راه*اندازی برسد، به خوبی در خصوص نمونه*های آزمایشی و چارچوب*ها بازخورد دریافت کرده باشید.مرور چارچوبپیش از آغاز توسعه، نمونه*های آزمایشی یا چارچوب*های سایت را مرور کنید. مرور الگوهای اصلی سایت جدید می*تواند در شناسایی مسائل سئو و تجربه کاربر در مراحل اولیه مفید باشد. برای مثال ممکن است متوجه شوید که بخش بزرگی از محتوا از صفحات دسته*بندی*ها حذف شده است که باید فورا به آن توجه شود. یا ممکن است دریابید که برخی صفحات با ترافیک بالا دیگر در مسیریابی اصلی ظاهر نمی*شوند. هر نوع تغییر رادیکال در طراحی یا کپی صفحات باید به طور کامل مرور شود تا هرگونه مشکل بالقوه در سئو یافت شود.آماده*سازی مشخصات فنی سئووقتی نمونه*های آزمایشی و چارچوب*ها مرور شدند، مشخصاتی جزئی از مسائل فنی سئو آماده کنید. هدف این مستندسازی حیاتی ثبت تمام ملزومات ضروری سئو است که توسعه*دهندگان باید پیش از ارزیابی پروژه در خصوص کار و هزینه از آن آگاه باشند. بودجه*ها طی این مرحله است که قطعی می*شوند. اگر ملزومات سئو در آن لحاظ نشده باشند، در نظر گرفتن آن*ها در آینده غیرممکن خواهد بود.مشخصات فنی سئو باید بسیار جزئی باشند و در عین حال به شکلی نوشته شده باشند که توسعه*دهندگان به سادگی ملزومات را به عمل تبدیل کنند. این سندی برای شرح چرایی اجرا نیست، بلکه شرحی بر نحوه اجراست.اطمینان حاصل کنید که ملزومات خاصی شامل حوزه*های زیر لحاظ شده*اند:ساختار آدرس سایتفراداده (شامل ارزش*های پیش*فرضی که به طور پویا ایجاد شده*اند)داده*های ساخت*یافتهکنونیکال*ها و دستورالعمل*های فراروبات*هاکپی و تیترهامسیریابی*های اصلی و ثانویهلینک*دهی داخلی (به هر نحوی)صفحه*بندینقشه سایت (های) XMLنقشه سایت HTMLHreflang(اگر سایت*های بین*المللی وجود دارند)تنظیمات موبایل (شامل برنامه، سایت AMP یا PWA)تغییر مسیرهاصفحه معمول ۴۰۴جاوا اسکریپت، CSS و فایل*های عکسیزمان*های بارگذاری صفحه (برای دسکتاپ و موبایل)این مشخصات همچنین باید شامل حوزه*هایی از کارکرد CMS باشند که به کاربر امکان این موارد را می*دهد:تشخیص آدرس*های معمول و نادیده گرفتن آدرس*های پیش*فرضبه*روز رسانی عناوین صفحاتبه*روز رسانی متا توضیحاتبه*روز رسانی هر یک از تیترهای h1 تا h6اضافه کردن یا اصلاح تگ*های کنونیکالتنظیم ویژگی*های متا روبات*ها به index/noindex/follow/nofollowاضافه کردن یا اصلاح متن جایگزین عنوان تصویر هر عکسلحاظ کردن میدان*های اوپن گراف برای توضیحات، آدرس، عکس، تایپ و اسم سایتلحاظ کردن میدان*های اوپن گراف توییتر برای کارت، آدرس، عنوان، توضیحات و عکسبه*روز رسانی Bulk یا اصلاح تغییر مسیرهابه*روز رسانی فایل txtهمچنین اطمینان حاصل کردن از این که هنگام به*روز رسانی یک ویژگی خاص (مانند یک h1)، عناصر دیگر (مانند عنوان صفحه یا هر فهرستی از مسیریابی) تحت تاثیر قرار نمی*گیرند، مهم است. شناسایی صفحات در اولویتیکی از بزرگ*ترین چالش*های انتقال سایت این است که موفقیت به طور گسترده به کمیت و کیفیت صفحاتی که مورد انتقال قرار گرفته*اند بستگی دارد. از این رو، اطمینان حاصل کردن از تمرکز بر روی صفحاتی که واقعا اهمیت دارند، مهم است. این*ها صفحاتی هستند که در سایت قدیمی ترافیک به همراه داشته*اند، لینک*ها به این صفحات منتج شده است، نرخ تبدیل خوبی دارند و… .برای این کار، شما باید:باید در سایت قدیمی عمل crawl را انجام دهید.تمام صفحات قابل فهرست*بندی شدن را شناسایی کنید.صفحات با عملکرد بالا را شناسایی کنید.نحوه crawl در سایت قدیمیبا عمل crawl شما یک کپی از تمام آدرس*ها، عناوین صفحات، فرداده*ها، تیترها، تغییر مسیرها، لینک*های خراب و … خواهید داشت. فارغ از برنامه انتخابی جهت crawl (ضمیمه را ببینید) اطمینان حاصل کنید که crawl زیاد سفت و سخت نباشد. پیش از crawl در سایت قدیمی، خوب به تنظیمات برنامه مورد نظر توجه کنید و موارد زیر را در نظر بگیرید:txt را نادیده بگیرید (در صورتی که هر یک از بخش*های حیاتی بلاک شده*اند)لینک*های داخلی nofollow را دنبال کنید (تا crawler به صفحات بیشتری دسترسی پیدا کند)تمام زیردامنه*ها را (با توجه به ارزیابی) crawl کنیدخارج از پوشه استارت، crawl کنید (با توجه به ارزیابی)عامل کاربری را به Googlebot تغییر دهید (دسکتاپ)عامل کاربری را به Googlebot تغییر دهید (تلفن هوشمند)راهنمای حرفه*ای: تا چند ماه پس از تکمیل انتقال از داده crawl سایت قدیمی یک کپی داشته باشید (روی ابر یا در یک فایل) تا وقتی سایت جدید روی کار آمد، در صورت نیاز داده*های سایت قبلی را در اختیار داشته باشید.نحوه شناسایی صفحات فهرست*پذیر (indexable)وقتی عمل crawl به پایان رسید، روی شناسایی صفحات فهرست شده سایت قدیمی کار کنید. این موارد شامل تمام صفحات HTML با ویژگی*های زیر می*شوند:سرور پاسخ مثبت بدهدیا تگ کنونیکال نداشته باشد یا یک آدرس کنونیکال خود ارجاع داشته باشدNoindex متا روبات نداشته باشداز فایل txt خارج نشده باشندلینک*های صفحات داخلی به آن*ها منجر نشده باشدصفحات فهرست*پذیر تنها صفحاتی هستند که ممکن است بتوانند ترافیک را به سمت سایت هدایت کنند. از این رو باید در جهت هدف انتقال سایت شما اولویت*بندی شوند. این*ها صفحاتی هستند که ارزش بهینه*سازی (اگر قرار است در سایت جدید حضور داشته باشند) یا تغییر مسیر (اگر قرار است در سایت جدید حضور نداشته باشند) را دارند. برای مشاهده*ی مراحل بعدی انتقال یک سایت به متن کامل این مقاله در بلاگ پارمیسافت مراجعه کنید.

  2. کاربر روبرو از پست مفید parmisoft2 سپاس کرده است .

    negintreat (چهارشنبه ۰۳ بهمن ۹۷)

  3. #2
    کاربر سایت

    آخرین بازدید
    امروز [ ۱۰:۰۵]
    محل سکونت
    تهران
    سن
    38
    نوشته ها
    172
    امتیاز
    2,638
    سطح
    1
    Points: 2,638, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 24.0%
    دستاوردها:
    Created Blog entry1000 Experience Points1 year registered
    نوشته های وبلاگ
    1
    سپاس ها
    1
    سپاس شده 32 در 28 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط parmisoft2 نمایش پست ها
    انتقال یک سایت چیست؟انتقال سایت عبارتی است که به طور گسترده توسط متخصصان سئو استفاده می*شود تا هر رویدادی را که در آن سایت تحت تغییرات اساسی قرار می*گیرد را توصیف کند. تغییرات حوزه*هایی که می*توانند تاثیرات معناداری بر پدیدار شدن در موتور جست*وجو داشته باشند. تغییراتی عمدتا در محل، پلت*فرم، ساختار، محتوا، طراحی یا تجربه کاربری سایت.بخش مستندات گوگل انتقال*های سایت*ها را به طور عمیق پوشش نداده و این حقیقت را که آن*ها معمولا منجر به کاهش معنادار درآمد و ترافیک می*شوند، کم اهمیت*تر جلوه می*دهد. کاهشی که می*تواند از چند هفته تا چندین ماه دوام داشته باشد و به میزان تاثیرپذیری سیگنال*های رتبه*بندی موتور جست*وجو و زمان لازم برای کسب*وکار ضرر دیده جهت اجرای یک برنامه بهبودی موفق دارد.مثال*های انتقال یک سایتبخش آتی در خصوص چگونگی انتقال*های موفق و ناموفق خواهد بود و توضیح می*دهد که خروج از انتقال یک سایت بدون متحمل شدن ضرر جدی چگونه به طور ۱۰۰ درصد امکان*پذیر است.اشتباه بودن افسانه ترافیک از دست رفته مورد انتظار هر کسی که با انتقال یک سایت مشغول بوده، نظریه شایعی که می*گوید این امر در واقع منجر به از دست رفتن ترافیک و درآمد می*شود را شنیده است. با وجود این که این ادعا در خصوص مواردی بسیار خاص صحت دارد (برای مثال جابه*جایی از یک دامنه تثبیت شده به یک دامنه کاملا جدید)، نباید مقدس و بدون استثنا لحاظ شود. این امکان وجود دارد که انتقال را انجام داده و هیچ درآمد یا ترافیکی از دست ندهید. شما حتی می*توانید بلافاصله پس از اجرای یک سایت اصلاح شده رشد مشخصی داشته باشید. اما این موضوع تنها زمانی صادق است که تمام گام[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]ها به خوبی برنامه*ریزی و اجرا شوند.مثال*هایی از انتقال*های ناموفقگرافی که در ادامه آمده یک انتقال یک سایت ناموفق را از یک خرده*فروشی بریتانیایی نشان می*دهد. این وبسایت دو هفته پس از انتقال از HTTP به HTTPS ، ۳۵ درصد مشاهدات خود را از دست داده است. حدود شش ماه زمان برد تا آن*ها به طور کامل به حالت قبلی برگردند که احتمالا تاثیر معناداری بر درآمدشان از جست*وجوی واقعی داشته است. این مثالی از انتقال ضعیف در سایت است که احتمالا نتیجه برنامه*ریزی یا اجرای ضعیف بوده است.اما ریکاوری همیشه امکان*پذیر نیست. گراف مشاهدات زیر از یک خرده*فروش بزرگ بریتانیایی دیگر است که در آن انتقال از HTTP به HTTPS منجر به کاهش دائمی ۲۰ درصدی مشاهده می*شود. در واقع کاملا امکان*پذیر است که از HTTP به HTTPS منتقل شد و برای چنین مدت طولانی، این مقدار ترافیک از دست نداد. به جز چند هفته اول که به دلیل پیدا کردن آدرس سایت جدید توسط گوگل و به*روز رسانی نتایج جست*وجو، نوسانات بالایی وجود دارد.مثال*هایی از انتقال*های موفقیک انتقال موفق چگونه است؟ این به طور عمده به نوع انتقال، اهداف و KPIها (در آینده بیشتر توضیح خواهیم داد) بستگی دارد. اما در غالب موارد، یک انتقال موفق در سایت، حداقل یکی از ویژگی*های زیر را دارد:۱-حداقل کاهش آمار مشاهده در هفته*های اول (هدف کوتاه مدت).۲- افزایش مشاهده پس از آن، که به نوع انتقال بستگی دارد (هدف بلندمدت).گزارش مشاهده زیر در خصوص انتقال از یک HTTP به HTTPS است که همچنین با بهبود مشخص در سرعت بارگذاری صفحات سایت همراه بوده است.گزارش آمار مشاهدات زیر از یک تعمیرات اساسی در وبسایت است که من شانس حضور در آن چند ماه پیش از تعمیرات و مشارکت در حمایت از راهبرد، برنامه*ریزی و مراحل آزمون را داشتم که همگی به یک میزان مهم بودند.به مانند آن چه در دیگر پروژه*های انتقال متداول است، تاریخ راه*اندازی به دلیل ریسک*های پیش از موعد راه*اندازی سایت و عدم رفع کامل موانع اساسی فنی، چند بار عقب افتاد. اما همان*طور که گراف مشاهدات زیر می*بینید، این صبر ارزشش را کاملا داشت.رشد آمار مشاهدهمشاهدات ناشی از جست*وجوی واقعی نه تنها کاهش نیافتند، بلکه از هفته اول شروع به رشد کردند.رشد آمار مشاهده یک ماه پس از انتقال به ۶۰ درصد رسید در حالی که رشد ترافیک جست*وجوی واقعی دو ماه پس از راه*اندازی ۸۰ درصد را پشت سر گذاشت.از جایی که وبسایت جدید طراحی مجدد شده بود، از صفر روی یک پلت*فرم جدید در یک طبقه*بندی اصلاح شده که شامل صفحات فرود جدید می*شد ساخته شده بود، ساختار آدرس آن به*روز رسانی شده بود، بسیاری از تغییر مسیرها تعبیه شده تا ارزش لینک حفظ شود و همچنینتغییر از HTTP به HTTPS صورت گرفته بود، این انتقال نسبتا پیچیده به شمار می*آمد.به طور کلی اعمال تغییرات بسیار در یک زمان می*تواند سخت باشد چون اگر اشتباهی رخ دهد، زمان خواهد برد تا متوجه شوید اشکال از کجا بوده است. اما در عین حال به تعویق انداختن تغییرات عمده برای آینده نیز ایده*آل نیست چرا که به منابع بیشتری نیاز خواهد داشت. اگر شما بدانید چه می*کنید، اعمال چندین تغییر مثبت به طور هم[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]زمان می*تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.قبل از پرداختن به اصل موضوع چگونگی موفق شدن در یک پروژه انتقال پیچیده، مهم است که انواع انتقال*ها را بشناسیم و همچنین دلایل اصلی شکست غالب انتقال*ها را بدانیم. انواع انتقال*های سایتانواع مختلفی از انتقال یک سایت وجود دارد. دسته*ها به ذات تغییرات اعمال شده بستگی دارند.دسته*های بسیار مختلف انتقال یک سایت تغییرات محل سایت: تغییر دامنه، برندسازی مجدد- جابه*جایی یا ادغام بخش*هایی از سایت- انتقال از HTTP به HTTPS یا HTTP2- جابه*جایی سایت*های بین*المللی- تغییر تنظیمات موبایلی (AMP، PWA)تغییرات پلت*فرم: انتقال به یک پلت*فرم جدید- به*روز رسانی نسخه پلت*فرم- معرفی ویژگی*های جدید پلت*فرم- ادغام پلت*فرم[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]های مختلفتغییرات محتوا: اضافه یا حذف کردن صفحات- اضافه کردن، حذف کردن یا پنهان کردن محتواها- تثبیت محتوا یا صفحات- معرفی زبان*های جدیدتغییرات ساختاری: تغییرات سلسله*مراتبی در سایت- تغییرات مسیریابی- تغییرات لینک*های داخلی- تغییرات نقشه سفر کاربرتغییرات طراحی و تجربه کاربری: تغییرات تجربه کاربر محور در دستگاه*های مختلف- تغییرات ظاهری و حسی- تغییرات رسانه*ای- تغییرات عملکرد سایتتمام ترکیب*های ممکن بخش مستندات گوگل اکثرا انتقال*هایی با تغییرات محل سایت را پوشش می*دهد که در دسته*های زیر قرار می*گیرند:جابه*جایی سایت با تغییر آدرس (URL)جابه*جایی سایت بدون تغییر آدرس (URL) انتقال*های جابه*جایی سایتاین زمانی رخ می*دهد که سایت به خاطر هر یک از دلایل زیر به آدرسی متفاوت منتقل می*شود:تغییرات پروتکلی:یک مثال کلاسیک زمان انتقال از HTTP به HTTPS است. تغییرات زیردامنه*ای و زیرپوشه*ای:در سئوی بین*المللی بسیار رایج است. جایی که کسب*وکاری تصمیم می*گیرد یک یا چند دامنه سطح بالای کد کشوری را به زیردامنه*ها یا زیرپوشه*ها منتقل کند. یک مثال رایج دیگر جایی است که یک وبسایت موبایلی که زیرپوشه یا زیردامنه*ای متفاوت دارد، به حالت واکنش*گر در آمده و آدرس*های موبایل و دسکتاپ یکسان شوند. تغییر نام دامنه:به طور متداول زمانی رخ می*دهد که یک کسب*وکار به دنبال برندسازی مجدد بوده و باید از یک دامنه به دامنه دیگری منتقل شود. تغییر دامنه سطح بالا:این زمانی متداول است که یک کسب*وکار تصمیم به راه*اندازی وبسایت*های بین*المللی گرفته و باید از یک دامنه سطح بالای کد کشوری به یک دامنه سطح بالای عمومی منتقل شود یا بالعکس، مثلا از .co.uk به .com منتقل شود یا از .com به .co.uk منتقل شود. تغییرات ساختار سایت:این تغییرات در معماری سایت بوده و معمولا بر لینک دهی داخلی سایت و ساختار آدرس سایت تاثیر دارند. دسته*های دیگر انتقال یک سایت :دسته*های دیگر انتقال از تغییراتی در محتوا، ساختار، طراحی یا پلت*فرم سایت نشأت می*گیرند. پلت*فرم سازی مجدد:این زمانی رخ می*دهد که یک وبسایت از یک پلت*فرم یا سیستم مدیریت محتوا به نوع دیگری منتقل می*شود. برای مثال انتقال از WordPress به Magneto یا صرفا به*روز رسانی نسخه قبلی همان پلت*فرم. در بعضی موارد، پلت*فرم سازی مجدد ممکن است به دلیل محدودیت*های فنی حین تغییرات پلت*فرم به تغییرات آدرس و طراحی سایت نیز منجر شود. به همین دلیل است که معمولا پلت*فرم سازی مجدد به ندرت منجر به وبسایتی می*شود که دقیقا ظاهر قبلی را دارد. انتقال*های محتوا:تغییرات اساسی محتوا مانند بازنویسی محتوا، تثبیت محتوا یا هرس کردن محتوا می*تواند بر مشاهده جست*وجوی واقعی یک سایت تاثیر بزرگی داشته باشد که به مقیاس کار بستگی دارد. این تغییرات معمولا می*توانند بر مسیریابی، دسته*بندی و لینک دهی داخلی سایت تاثیر داشته باشند. تغییرات تنظیمات موبایلی:با توجه به گزینه*های بسیاری که در خصوص جابه*جایی تنظیمات موبایلی سایت وجود دارد، فعال*سازی فهرست*سازی برنامه، ساخت یک سایت AMP یا ساخت یک وبسایت PWA نیز می*تواند به عنوان یک انتقال مقطعی سایت در نظر گرفته شود. به خصوص زمانی که سایت موبایلی موجود با یک برنامه، AMP یا PWA جایگزین می*شود. تغییرات ساختاری:این موارد معمولا با تغییرات اساسی در دسته*بندی سایت رخ می*دهند که بر مسیریابی، لینک دهی داخلی و نقشه مسیر کاربر تاثیر می*گذارند. طراحی مجدد سایت:این دسته، از تغییرات طراحی اساسی در ظاهر گرفته تا یک اصلاح کامل وبسایت را شامل می*شود که همچنین ممکن است شامل تغییرات معناداری در کپی، کد و رسانه بشود. انتقال*های ترکیبی:به علاوه موارد بالا، دسته*های ترکیبی انتقال نیز وجود دارند که در هر مسیر عملی ممکنی ترکیب می*شوند. هر چه تغییرات بیشتری در یک زمان ایجاد شوند، ریسک و پیچیدگی بیشتری در پی خواهد داشت . حتی با این وجود که انجام هم[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]زمانی تغییرات زیاد می*تواند ریسک این که خطایی رخ دهد را افزایش دهد، اگر این امر به خوبی برنامه*ریزی و اجرا شود، از دیدگاه منابع مقرون به صرفه خواهد بود. اشتباهات متداول در انتقال یک سایت هابا وجود این که هر انتقالی متفاوت از دیگری است، پشت رایج*ترین فجایع انتقال در سایت*ها، موارد مشترکی وجود دارند. بزرگ*ترین موارد قابل ذکر در ادامه آمده*اند:دلایل شکست انتقال در سایت*هااستراتژی ضعیف (مانند اهداف ناواضح)- برنامه*ریزی ضعیف- کمبود هم[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]فکری در سئو یا تجربه کاربری- کمبود منابع یا بودجه- مشارکت دیرهنگام- آزمون ضعیف- واکنش کند به رفع باگ- دست کم گرفتن مقیاسانتقال سایت استراتژی ضعیفبعضی از انتقال*ها خیلی قبل*تر از این که سایت جدید راه*اندازی شود، محکوم به شکست هستند. استراتژی که بر پایه اهداف غیرواقعی و نامشخص ساخته شده به احتمال بسیار کمتری موفق خواهد شد.برای ارزیابی اثر انتقال یک سایت پس از راه*اندازی، برقراری اهداف قابل اندازه*گیری ضروری است. در غالب انتقال*ها، هدف اولیه باید حفظ سطوح موجود ترافیک و درآمد سایت باشد. در مواقع خاصی این موارد می*توانند بالاتر درنظر گرفته شوند، اما در پیش*بینی و انتظار عمومی، رشد باید هدف درجه دو باشد. این از ایجاد انتظارات غیرواقعی جلوگیری خواهد کرد.برنامه*ریزی ضعیفایجاد هرچه سریع*تر یک برنامه پروژه جزئی از ایجاد تاخیرها در طول مسیر جلوگیری می*کند. زمان و منابع اضافی را نیز برای دست*وپنجه نرم کردن با هر موقعیت غیرقابل پیش*بینی*ای که ممکن است رخ دهد در نظر بگیرید. مهم نیست که برنامه شما چه*قدر جرئی است و خوب پشت آن فکر شده است، احتمال این که همه چیز درست مانند انتظار پیش برود بسیار پایین است. نسبت به برنامه خود انعطاف*پذیر باشید و این حقیقت که قطعا تاخیرهایی وجود خواهد داشت را بپذیرید. تمام وابستگی*ها را مشخص کرده و کاری کنید تمام سهام[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]داران از آن*ها باخبر باشند.از برنامه*ریزی برای راه*اندازی نزدیک نقاط اوج فروش فصلی خود اجتناب کنید. چون اگر مشکلی ایجاد شود، زمان کافی برای حل آن نخواهید داشت. برای مثال خرده*فروشی*ها باید از راه*اندازی سایت نزدیک دی ماه یا بهمن خودداری کنند تا دوره شلوغ پیش از عید نوروز را به خطر نیندازند. در این مورد، راه*اندازی سایت در زمان*های خلوت ماه*های تابستان هوشمندانه*تر خواهد بود.کمبود منابعپیش از متعهد شدن به اجرای یک انتقال یک سایت، زمان و تلاش لازم برای موفقیت آن را تخمین بزنید. اگر بودجه شما محدود است، ببینید که آیا اجرای انتقالی که احتمال شکست آن در رسیدن به اهداف اولیه و در نتیجه کاهش درآمد هست، ارزشش را دارد یا خیر. طی یک حساب سرانگشتی سعی کنید ۲۰ درصد بیشتر از منبعی که فکر می*کردید برای پروژه لازم است، داشته باشید. این مقدار اضافه به شما اجازه می*دهد در آینده وقتی مشکلی به وجود می*آید، فورا و بدون به خطر انداختن موفقیت آن را رفع کنید. اگر منابع شما در مضیقه هستند یا شروع به صرفه*جویی در مراحل اولیه کنید، احتمالا انتقال شما به خطر خواهد افتاد.کمبود هم[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]فکری برای سئو یا تجربه کاربریوقتی تغییری در یک وبسایت رخ می*دهد، هر تصمیم باید از نقطه*نظر سئو و تجربه کاربر سنجیده شود. برای مثال حذف حجم زیادی از محتوا یا لینک*ها برای بهبود تجربه کاربری ممکن است به توانایی سایت در هدف گرفتن کلیدواژه*های ضروری کسب*وکار صدمه بزند یا به مشکلاتی در فهرست*سازی و خزیدن منجر شوند. در هر دو مورد چنین تغییراتی ممکن است به مشاهده جست*وجوی واقعی سایت آسیب بزنند. از طرف دیگر، داشتن متن*های بسیار و عکس*های کم، ممکن است بر مشارکت کاربر تاثیر منفی داشته و به نرخ تبدیل*های سایت ضرر برساند.برای اجتناب از ریسک، از مشاوران باتجربه سئو و تجربه کاربری استفاده کنید تا آن*ها در خصوص عواقب احتمالی هر تغییر با سهام[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]داران کلیدی کسب*وکار بحث کنند. سهام[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]دارانی که پیچیدگی*های کسب*وکار را بهتر از هر کسی می*فهمند. پیش از هر تصمیم[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]گیری، نکات مثبت و منفی هر دو گزینه باید سنجیده شود. مشارکت دیرهنگامانتقال سایت*ها ممکن است ماه*ها به طول بینجامد و به برنامه*ریزی عالی و زمان کافی برای آزمودن نیاز دارد.جست*وجوی دیرهنگام به دنبال پشتیبانی حرفه*ای بسیار ریسکی است چرا که ممکن است گام[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]های کلیدی فراموش شده باشند.کمبود آزموندر کنار استراتژی عالی و برنامه*ریزی فکر شده، زمان و تلاشی را به آزمون کامل سایت پیش از راه*اندازی آن اختصاص دهید. خیلی بهتر است که اگر آزمون به مسائل مهمی برخورده، به جای عجله جهت اجرای ناقص محصول، زمان راه*اندازی را به تاخیر بیندازید. نیاز به گفتن نیست که نباید یک وبسایت را بدون آزمایش شدن توسط تیم[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]های متخصص سئو و تجربه کاربری راه*اندازی کنید.توجه به جزئیات همچنین بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که توسعه*دهندگان کاملا از ریسک*های مرتبط با اجرای ضعیف آگاه هستند. اطلاع*رسانی به توسعه*دهندگان در خصوص تاثیر مستقیم کارشان بر ترافیک سایت (و در نتیجه درآمد سایت) تفاوت بزرگی ایجاد می*کند.واکنش کند به رفع باگزمانی که سایت راه*اندازی می*شود، همیشه باگ*هایی وجود دارند که باید برطرف شوند. با این حال بعضی باگ*ها مهم[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]تر از باگ*های دیگر بوده و به توجه فوری نیاز دارند. برای مثال وقتی پس از راه*اندازی سایت فورا متوجه این می*شوید که عنکبوت*های موتور جست*وجو در خزیدن و فهرست*سازی محتوای سایت به مشکل خورده*اند، باید سریع مشکل را رفع کنید. واکنش کند به موانع فنی مهم بعضی اوقات می*تواند فاجعه*بار باشد و ریکاوری از آن زمان زیادی ببرد.دست* کم گرفتن مقیاسسهام[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]داران کسب*وکار گاهی انتظار ندارند که انتقال یک سایت زمان*بر بوده و منابع بسیاری نیاز داشته باشد. غیرمعمول نیست که سهام[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]داران عمده بخواهند سایت در روزی که دقیقا برنامه*ریزی شده اجرا شود، خواه به طور ۱۰۰ درصد آماده باشد یا خیر. شعار بیایید هرچه سریع*تر کار را راه*اندازی کنیم و بعدا مشکلات را رفع کنیم یک اشتباه کلاسیک است. چیزی که اکثر سهام[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]داران از آن آگاه نیستند این است که بازگشت به آمار مشاهده جست*وجوی واقعی تنها چند روز طول می*کشد، اما یک ریکاوری ممکن است چند ماه به طول بینجامد.آگاه*سازی مشتریان، سپری کردن تمام سناریوها و مراحل مختلف با آن*ها و شرح این که هر مرحله مستلزم چه چیزی است، مسئولیت مشاور و مدیر پروژه است. در آن صورت سهام[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]داران کسب*وکارها قادر هستند که تصمیم[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]های آگاهانه*تری گرفته و مدیریت انتظاراتشان ساده*تر خواهد شد. فرآیند انتقال سایتفرآیند انتقال یک سایت را می*توان به شش گام ضروری تقسیم کرد.تمام آن*ها به مقدار برابری مهم بوده و از قلم انداختن آن*ها به درجات مختلفی مانع از موفقیت انتقال می*شود.انتقال سایتفرآیند انتقال یک سایتمرحله ۱- ارزیابی و برنامه*ریزی: اهداف، ریسک*ها، موقعیت*های رشد و پیش*بینی سناریوها، راهبردها، برنامه پروژهمرحله ۲- آماده*سازی پیش از راه*اندازی: مرور چارچوب، مشخص*سازی فنی سئو، شناسایی صفحات در اولویت، برنامه وقایع احتمالی آیندهمرحله ۳- آزمون پیش از راه*اندازی: مرور محتوا، مرور فنی، آزمون تغییر مسیر، ارزیابی ریسک راه*اندازی سایت، ارزیابی استانداردها (بنچمارک)مرحله ۴- پشتیبانی روز راه*اندازی: عملیات*های راه*اندازی سایت، آزمون زنده سایت، پشتیبانی رسانه که هزینه آن پرداخت شده باشدمرحله ۵- مرور پس از راه*اندازی: ارزیابی*ها و عملیات پس از راه*اندازی، مرور رفع باگ*ها، نظارت بر عملکردمرحله ۶- مرور عملکرد: اولویت*سازی فعالیت*های معمول کسب*وکاری مرحله اول: ارزیابی و برنامه*ریزیارزیابی پروژهفارغ از دلایل پشت یک پروژه انتقال، شما باید از ابتدا نسبت به اهداف مشخص باشید چرا که این امر به تنظیم و مدیریت انتظارات کمک می*کند. جابه*جایی از HTTP به HTTPS بسیار متفاوت از یک اصلاح کامل سایت است، بنابراین هر یک باید اهداف متفاوتی داشته باشند.در مثال اول، هدف باید بازیابی سطوح ترافیک سایت باشد، در حالی*که در مثال دوم هدف باید احتمالا رشد باشد.انتقال در سایت فرصت بسیار خوبی برای حل مشکلات قدیمی است. قرار دادن هر چه بیشتر این مشکلات در یک ظرفیت انتقال تا جای ممکن باید بسیار مقرون* به صرفه باشد چرا که حل این مشکلات پس از راه*اندازی، منابع بسیار بیشتری نیاز خواهد داشت.در هر مورد، حیاتی*ترین جنبه*های پروژه* را جهت موفق شدن شناسایی کنید. تمام ریسک*هایی را که ممکن است تاثیری منفی بر مشاهده سایت داشته باشد را شناسایی کرده و اقدامات احتیاطی لازم را لحاظ کنید. حالت ایده*آل این است که چند سناریوی مورد پیش*بینی را بر اساس ریسک*های مختلف و موقعیت*های رشد آماده کنید. نیاز به گفتن نیست که سناریوهای موردانتظار باید توسط مشاوران باتجربه انتقال سایت آماده شوند.سهام[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]دارانلحاظ کردن سهام[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]داران در این مرحله اولیه تا جایی که ممکن است، به شما کمک می*کند درک عمیق*تری از بزرگ*ترین چالش*ها و موقعیت*های بین بخش*ها پیدا کنید. از تیم[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]های سئو، محتوا، تجربه کاربری و تحلیلی خود بازخورد بخواهید و فهرستی از بزرگ*ترین مسائل و موقعیت*ها را تهیه کنید. سپس باید بفهمید بازگشت سرمایه احتمالی رسیدگی به هر یک از این موارد چه خواهد بود. یکی از گزینه*های در دسترس را که راهبرد انتقال یک سایت شما را شکل می*دهد بر اساس اهداف و منابع در دسترس خود انتخاب کنید.حال فهرستی از فعالیت*های اولویت*بندی شده دارید که انتظار می*رود در صورت اجرا، بازگشت سرمایه*ای مثبت در پی داشته باشند. این موارد سپس باید با سهام[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]داران به اشتراک گذاشته شده و در خصوص آن*ها بحث شود. در این صورت اهدافی واقع*گرایانه خواهید داشت، بر سر پروژه توافق خواهید کرد، ارزیابی خواهید داشت و از ابتدا انتظارات درستی خواهید داشت.آماده*سازی برنامه پروژهبرنامه*ریزی به همان اندازه اهمیت دارد. چرا که انتقال سایت*ها می*تواند غالبا پروژه*هایی بسیار پیچیده باشد و به راحتی چند ماه به طول بینجامد. طی هر مرحله برنامه*ریزی، هر وظیفه باید یک مالک (مانند مشاور سئو، مشاور تجربه کاربری، تدوین*گر محتوا، توسعه*دهنده وب) و یک تاریخ آماده*سازی مورد انتظار داشته باشد. هر وابستگی باید شناسایی شده و در برنامه پروژه لحاظ شود تا همه از هر فعالیتی که به*خاطر وابستگی به دیگران تکمیل نخواهد شد آگاه باشند. برای مثال تا زمانی که طرح نقشه تغییر مسیر کامل نشده و تغییر مسیرها در اجرای پیش از عمومی شدن تکمیل نشده*اند، نمی*توان تغییر مسیرها را آزمود.برنامه پروژه باید هر چه سریع*تر با تمام افراد مشارکت کننده به اشتراک گذاشته شود تا زمان کافی برای بحث و شفاف*سازی وجود داشته باشد. هر فعالیت باید به جزئی*ترین حالت توصیف شود تا سهام[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید | عضویت]داران بدانند هر مرحله شامل چه چیزهایی است.نیازی به گفتن نیست برای سامان*دهی و انجام فعالیت*های لازم با توجه به برنامه، به مدیریت پروژه*ای بی*نقص لازم است.یک بخش حیاتی در برنامه پروژه رسیدن به موقع به تاریخ راه*اندازی است. به طور ایده*آل، سایت جدید باید زمانی راه*اندازی شود که ترافیک پایین است. تکرار می*کنم که از راه*اندازی سایت پیش از یا حین یک دوره اوج خودداری کنید. چون اگر شرایط آن طور که پیش*بینی شده پیش نروند، عواقب می*تواند قاجعه*بار باشد. چیز دیگری که باید در ذهن داشته باشید این است که چون انتقال* سایت*ها هیچ وقت دقیقا مانند برنامه پیش نمی*روند، باید درجه*ای از انعطاف*پذیری را داشته باشید. مرحله دوم: آماده*سازی پیش از راه*اندازیاین موارد شامل هر فعالیتی می*شود که باید زمانی انجام شوند که سایت جدید همچنان در حال توسعه است. تا این نقطه، ملزومات سئوی سایت جدید باید به دست* آمده باشند. شما باید با طراحان و معماران اطلاعاتی در ارتباط باشید و پیش از آن که سایت به محیط آماده برای راه*اندازی برسد، به خوبی در خصوص نمونه*های آزمایشی و چارچوب*ها بازخورد دریافت کرده باشید.مرور چارچوبپیش از آغاز توسعه، نمونه*های آزمایشی یا چارچوب*های سایت را مرور کنید. مرور الگوهای اصلی سایت جدید می*تواند در شناسایی مسائل سئو و تجربه کاربر در مراحل اولیه مفید باشد. برای مثال ممکن است متوجه شوید که بخش بزرگی از محتوا از صفحات دسته*بندی*ها حذف شده است که باید فورا به آن توجه شود. یا ممکن است دریابید که برخی صفحات با ترافیک بالا دیگر در مسیریابی اصلی ظاهر نمی*شوند. هر نوع تغییر رادیکال در طراحی یا کپی صفحات باید به طور کامل مرور شود تا هرگونه مشکل بالقوه در سئو یافت شود.آماده*سازی مشخصات فنی سئووقتی نمونه*های آزمایشی و چارچوب*ها مرور شدند، مشخصاتی جزئی از مسائل فنی سئو آماده کنید. هدف این مستندسازی حیاتی ثبت تمام ملزومات ضروری سئو است که توسعه*دهندگان باید پیش از ارزیابی پروژه در خصوص کار و هزینه از آن آگاه باشند. بودجه*ها طی این مرحله است که قطعی می*شوند. اگر ملزومات سئو در آن لحاظ نشده باشند، در نظر گرفتن آن*ها در آینده غیرممکن خواهد بود.مشخصات فنی سئو باید بسیار جزئی باشند و در عین حال به شکلی نوشته شده باشند که توسعه*دهندگان به سادگی ملزومات را به عمل تبدیل کنند. این سندی برای شرح چرایی اجرا نیست، بلکه شرحی بر نحوه اجراست.اطمینان حاصل کنید که ملزومات خاصی شامل حوزه*های زیر لحاظ شده*اند:ساختار آدرس سایتفراداده (شامل ارزش*های پیش*فرضی که به طور پویا ایجاد شده*اند)داده*های ساخت*یافتهکنونیکال*ها و دستورالعمل*های فراروبات*هاکپی و تیترهامسیریابی*های اصلی و ثانویهلینک*دهی داخلی (به هر نحوی)صفحه*بندینقشه سایت (های) XMLنقشه سایت HTMLHreflang(اگر سایت*های بین*المللی وجود دارند)تنظیمات موبایل (شامل برنامه، سایت AMP یا PWA)تغییر مسیرهاصفحه معمول ۴۰۴جاوا اسکریپت، CSS و فایل*های عکسیزمان*های بارگذاری صفحه (برای دسکتاپ و موبایل)این مشخصات همچنین باید شامل حوزه*هایی از کارکرد CMS باشند که به کاربر امکان این موارد را می*دهد:تشخیص آدرس*های معمول و نادیده گرفتن آدرس*های پیش*فرضبه*روز رسانی عناوین صفحاتبه*روز رسانی متا توضیحاتبه*روز رسانی هر یک از تیترهای h1 تا h6اضافه کردن یا اصلاح تگ*های کنونیکالتنظیم ویژگی*های متا روبات*ها به index/noindex/follow/nofollowاضافه کردن یا اصلاح متن جایگزین عنوان تصویر هر عکسلحاظ کردن میدان*های اوپن گراف برای توضیحات، آدرس، عکس، تایپ و اسم سایتلحاظ کردن میدان*های اوپن گراف توییتر برای کارت، آدرس، عنوان، توضیحات و عکسبه*روز رسانی Bulk یا اصلاح تغییر مسیرهابه*روز رسانی فایل txtهمچنین اطمینان حاصل کردن از این که هنگام به*روز رسانی یک ویژگی خاص (مانند یک h1)، عناصر دیگر (مانند عنوان صفحه یا هر فهرستی از مسیریابی) تحت تاثیر قرار نمی*گیرند، مهم است. شناسایی صفحات در اولویتیکی از بزرگ*ترین چالش*های انتقال سایت این است که موفقیت به طور گسترده به کمیت و کیفیت صفحاتی که مورد انتقال قرار گرفته*اند بستگی دارد. از این رو، اطمینان حاصل کردن از تمرکز بر روی صفحاتی که واقعا اهمیت دارند، مهم است. این*ها صفحاتی هستند که در سایت قدیمی ترافیک به همراه داشته*اند، لینک*ها به این صفحات منتج شده است، نرخ تبدیل خوبی دارند و… .برای این کار، شما باید:باید در سایت قدیمی عمل crawl را انجام دهید.تمام صفحات قابل فهرست*بندی شدن را شناسایی کنید.صفحات با عملکرد بالا را شناسایی کنید.نحوه crawl در سایت قدیمیبا عمل crawl شما یک کپی از تمام آدرس*ها، عناوین صفحات، فرداده*ها، تیترها، تغییر مسیرها، لینک*های خراب و … خواهید داشت. فارغ از برنامه انتخابی جهت crawl (ضمیمه را ببینید) اطمینان حاصل کنید که crawl زیاد سفت و سخت نباشد. پیش از crawl در سایت قدیمی، خوب به تنظیمات برنامه مورد نظر توجه کنید و موارد زیر را در نظر بگیرید:txt را نادیده بگیرید (در صورتی که هر یک از بخش*های حیاتی بلاک شده*اند)لینک*های داخلی nofollow را دنبال کنید (تا crawler به صفحات بیشتری دسترسی پیدا کند)تمام زیردامنه*ها را (با توجه به ارزیابی) crawl کنیدخارج از پوشه استارت، crawl کنید (با توجه به ارزیابی)عامل کاربری را به Googlebot تغییر دهید (دسکتاپ)عامل کاربری را به Googlebot تغییر دهید (تلفن هوشمند)راهنمای حرفه*ای: تا چند ماه پس از تکمیل انتقال از داده crawl سایت قدیمی یک کپی داشته باشید (روی ابر یا در یک فایل) تا وقتی سایت جدید روی کار آمد، در صورت نیاز داده*های سایت قبلی را در اختیار داشته باشید.نحوه شناسایی صفحات فهرست*پذیر (indexable)وقتی عمل crawl به پایان رسید، روی شناسایی صفحات فهرست شده سایت قدیمی کار کنید. این موارد شامل تمام صفحات HTML با ویژگی*های زیر می*شوند:سرور پاسخ مثبت بدهدیا تگ کنونیکال نداشته باشد یا یک آدرس کنونیکال خود ارجاع داشته باشدNoindex متا روبات نداشته باشداز فایل txt خارج نشده باشندلینک*های صفحات داخلی به آن*ها منجر نشده باشدصفحات فهرست*پذیر تنها صفحاتی هستند که ممکن است بتوانند ترافیک را به سمت سایت هدایت کنند. از این رو باید در جهت هدف انتقال سایت شما اولویت*بندی شوند. این*ها صفحاتی هستند که ارزش بهینه*سازی (اگر قرار است در سایت جدید حضور داشته باشند) یا تغییر مسیر (اگر قرار است در سایت جدید حضور نداشته باشند) را دارند. برای مشاهده*ی مراحل بعدی انتقال یک سایت به متن کامل این مقاله در بلاگ پارمیسافت مراجعه کنید.
    ایول خیلیییی کتن خووووبی بووود

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •