نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: نوتلا

  1. #1
    کاربر سایت

    آخرین بازدید
    سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸ [ ۲۳:۲۹]
    نوشته ها
    16
    امتیاز
    201
    سطح
    1
    Points: 201, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 73.0%
    دستاوردها:
    Created Blog entryTagger Second Class100 Experience Points7 days registered
    نوشته های وبلاگ
    2
    سپاس ها
    0
    سپاس شده 1 در 1 پست

    نوتلا

    نوتلابار، خرده فرهنگ موقت بین جوانان ایرانی در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم،یک نانوای ایتالیایی به علت قیمت بالای شکلات، مقداری فندق و شکر و کره را با شکلات ترکیب کرد تا خمیری ارزان تر بدست آورد که تمام شهروندان ایتالیا قادر به خریداری آن باشند.نوتلا از دو کلمه Nuts )آجیل) و پسوند معروف ایتالیایی ella تشکیل شده مثل: موتزارلا و کاراملا .نوتلا به ایتالیایی : (Nutella) برندی تجاری از شکلات فندقی است. نوتلا که توسط کمپانی ایتالیایی فِرِرو تولید می*شود در سال ۱۹۶۳ به بازار معرفی شد. دستور ساخت نوتلا پیش از آن در یکی دیگر از محصولات فررو که در سال ۱۹۴۴ منتشر شده بود، استفاده شده بود و سپس گسترش و تغییر یافته بود. امروزه نوتلا در بیش از ۷۵ کشور از جمله ایران خرید و فروش می*شودشروع داستان نوتلا از سال ۱۸۰۶ میلادی زده شد، پیش از شروع جنگ*های ناپلئون. منشأ این ترکیب شامل کاکائو و فندق به ناپلئون منتسب است. محاصره قاره ای ناپلئون باعث شد که تجارت فرانسه مختل شود. بعد از این محاصره، ارتباط فرانسه با ایتالیا (شهر پیدمونت) قطع شد. پیدمونت در آن دوره یکی از مرغوب*ترین انواع شکلات در جهان را تولید می*کرد و به همین دلیل، قیمت شکلات سر به فلک کشید. در این زمان، تورین که در مرکز پیدمونت قرار دارد، مشکل را حل کرد و با ترکیب فندق با کاکائو، ماده ای بسیار خوشمزه ساختند. جالب اینجاست که این ماده به وفور یافت می*شد.نوتلا و شیک نوتلا نوتلا از دهه 60 میلادی به دنیا عرضه شد و با وجود ترکیب بسیار ساده اش که شامل کاکائو، شکر، روغن پالم و فندق بود، با سرعتی زیاد به یک خوراکی پرفروش جهان تبدیل شد و راهش را به سبک زندگی مردم اروپا باز کرد.پرانرژی بودن این محصول، مزه خوبش و راحتی استفاده از آن باعث شد نوتلا به یکی از ارکان اصلی صبحانه بدل شود. شکل مایع این محصول و ترکیب آن باعث شد نوتلا به به عنوان صبحانه و یک میان وعده، کم کم به ماده اصلی دسرهای دیگر نیز تبدیل شود. این محصول که یکی از مشهورترین شکلات های تاریخ است، به درجه ای از محبوبیت در جهان رسید که چند وقت پیش تمبر یادبودی به افتخار آن منتشر شد و البته سالگرد پنجاه سالگی تولید آن هم روز جهانی نوتلا نام گرفت!نوتلا در ایران پدیده کاملا تازه واردی است و می توان آن را محصول دهه 80 شمسی دانست. در دهه 60 که بالکل خبری از محصولات خوراکی خارجی نبود و اگر هم بود، عرضه آن محدود می شد به یک یا دو سوپرمارکت مشهور در پایتخت.در دهه 70 و بعد از رونق گرفتن واردات هم نوتلا نتوانست جایی بین محصولات خوراکی محبوب برای خودش باز کند و نحوه ورودش منحصر می شد به سوغات آوردن توسط مسافران به صورت یک علاقه شخصی تا یک کالای عمومی. در آن زمان عمده واردات شکلات خارجی به کشور از ترکیه صورت می گرفت و از آن جا که ترک ها هم در تولید شکلات صبحانه دستی بر آتش داشتند، زمینه به شکل کمرنگی برای ورود اژدها مهیا شد. در دهه 80 ورود شکلات های اروپایی به کشور شدت گرفت و نوتلا در کنار برادرش Kinder به یکی از ارکان اصلی واردات خوراکی تبدیل شد اما مصرف آن همچنان محدود بود و تبدیل به خرده فرهنگ نشده بود.با گسترش شبکه های اجتماعی در اواخر دهه 80، شهرت نوتلا در کشور افزایش پیدا کرد و جوانان ایرانی هم همپای فرنگی ها، عکاسی و تجلیل از این شکلات را در دستور کار قرار دادند. در کنار مزه، اسم خوش آهنگ، بسته بندی خوش آب و رنگ و فتوژنیک بودن این محصول، ذائقه آن هایی را که از قافله عقب بودند هم قلقلک داد و نوتلا در دهه 90 شمسی تبدیل شد به ستاره محصولات خوراکی در فضای مجازی. از زمان اوج گیری اینستاگرام در ایران که مربوط به همین دهه است، ایرانی ها تا به حال 46 هزار بار از هشتگ#نوتلا در این شبکه اجتماعی استفاده کرده اند.با فراگیر شدن این تب، کم کم حساسیت ها نسبت به آن بالا رفت. ابتدا خبر رسید فرهنگستان زبان و ادب فارسی به عنوان غربی «نوتلابار» اشکال گرفته و واژه پیشنهادی جایگزینش هم «نان داغ، شکلات داغ» است.این خبر خیلی زود دستمایه بحث در فضای مجازی شد و چند روز بعد هم فرهنگستان آن را تکذیب کرد اما جمع شدن تابلوی «نوتلابار» از سردر نمایندگی ها با استفاده از ترکیب «شکلات» به اضافه محله آن نمایندگی در تابلوی مغازه، نشان داد فراگیرشدن این برند کاملا خارجی در جامعه موجب بروز نگرانی هایی شده.آن تابلوهای فرهنگی جمع شد اما تب نوتلاخوری کماکان ادامه دارد و اگر سری به صفحه رسمی این محصول در اینستاگرام که 55 هزار فالوئر دارد بزنید، تقریبا هر دو هفته یک بار خبر افتتاح شعبه جدیدی از آن در یک نقطه از تهران یا ایران منتشر می شود تا مشخص شود این جو دست کم تا پایان سال شیب صعودی خواهدداشت.نوتلا بار در فرنگهمزمان با اوج گیری کار نوتلابار در ایران، بلافاصله سر و کله برندهای مشابهی که دقیقا همان محصولات را با کمی تغییر عرضه می کردند، پیدا شد. نام برند تمامی این جدیدالورودها هم ترکیبی از اسم «نوتلا» با یک پسوند نظیر «لند»، «پلاس» و… بود.این تعدد برند باعث شد در مورد سرمنشاء نوتلابار کنجکاو شویم و ببینیم آیا اساس چنین نشانی به این شکل در خارج از کشور هم وجود دارد یا نه؟ پاسخ تا حدی مثبت است. نوتلا بار در خارج از ایران هم هست اما نه به این شکل و در قالب یک برند مجزا. یک سلسله فروشگاه زنجیره ای تولید و عرضه موادخوراکی در دنیا وجود دارد به اسم Eataly.در برخی از شعبه های این فروشگاه غرفه هایی هست به نام «نوتلابار». با توجه به طیف محصولات عرضه شده در آن و آب و رنگ غرفه هایش، به نظر می رسد نوتلابار ایرانی با الهام از آن در داخل به راه افتاده اما این که همتای وطنی نوتلابار به صورت رسمی از نسخه فرنگی اش مجوز نمایندگی دارد یا نه محل ابهام است، چرا که نوتلابارهای خارجی زیرمجموعه همان فروشگاه های Eataly هستند و به صورت مجزا از آن مجموعه ها وجود خارجی ندارند، در حالی که آن مجموعه در ایران نمایندگی یا مجوز فعالیت ندارد.این فروشگاه در سرتاسر جهان 28 شعبه دارد و توزیع آن به این شکل است؛ قاره آمریکا چهار شعبه دارد (سه شعبه آمریکا، یک شعبه برزیل)، در آسیا شش شعبه (سه شعبه ژاپن، یک شعبه دوبی، دو شعبه کره جنوبی) و در اروپا 18 شعبه (16 شعبه ایتالیا، یک شعبه آلمان و یک شعبه ترکیه)، در حالی که تعداد شعبه های نوتلا بار در ایران قریب به 30 شعبه است .ضمن این که نمایندگی رسمی هر محصول مطرح بین المللی موظف به داشتن وب سایت، شماره نمایندگی و گواهی نمایندگی از مبدا است، در صورتی که چنین چیزی در مورد این محصول در ایران به چشم نمی خورد و در وب سایت رسمی Eataly هم اشاره ای به وجود نمایندگی در کشورمان نشده.شیک *نوتلا۲۶٪ کل فندق تولید شده در جهان را کارخانه تولید نوتلا خریداری می¬کند. در هر شیشه ۷۵۰ گرمی نوتلا حدوداً ۱۰۰ عدد فندق و.جود دارد و هر ۱۰۰ گرم آن حدوداً ۵۰۰ کیلو کالری دارد.معروف ترین نوشیدنی که از نوتلا تهیه می شود شیک*نوتلا بوده که برای تهیه آن به یک قاشق غذاخوری نوتلا،۴اسکوپ ۶۰ گرمی بستنی وانیل،۱۰۰ سی سی شیر پرچرب احتیاج داریم. با هرشیشه ۳۵۰ گرمی حدوداً ۶ عدد شیک*نوتلا تهیه می شود.افتتاح فروشگاه* نوتلابرای افتتاح یک فروشگاه* نوتلا حداقل ۲۰ متر فضای کار احتیاج دارید. مهم¬ترین دستگاه های فروشگاهی برای تولید محصولات *نوتلا به شرح زیر می¬باشد:فریزر بستنی(تاپینگ)بلندرهای قویشیکرهای صنعتی 3 لیوانهیخچال هاشو کیک(کیک بار)ماشین های بستنی ساز یا ژلاتوماکروفرماشین اسپرسو و آسیاب قهوهتاپینگ های مخصوص میوه و آجیلگل خامه زنوافل سازکرپ سازمجموعه بالا توسط گروه تولیدی تجهیزات آشپزخانه صنعنتی زادمن با قیمتی مناسب و در اسرع وقت در خدمت متقاضیان قرار میگیرد.وسایل آشپزخانه صنعتی - تجهیزات آشپزخانه صنعتی - لوازم آشپزخانه صنعتی - تجهیزات فست فود - وسایل فست فود- لوازم فست فود- تجهیزات کافی شاپ- وسایل کافی شاپ- لوازم کافی شاپ- تجهیزات فست فود دست دوم - وسایل رستوران دست دوم- لوازم کافه - راه اندازی رستوران- راه اندازی فست فود - چگونه رستوران راه بیاندازیم - هزینه های راه اندازی رستوران - اموزش کافه منبرای کسب اطلاعات بیشتر و مقالات به روز از وب سایت گروه صنعتی زادمن به آدرس www.zadman.ir یا از صفحه اینستاگرام شرکت به آدرس *redirect.php?a=instagram.com/zadman.co بازدید فرمایید.

  2. کاربر روبرو از پست مفید zadman سپاس کرده است .

    Dorhato (چهارشنبه ۱۹ تیر ۹۸)

  3. #2
    کاربر سایت

    آخرین بازدید
    شنبه ۲۶ مرداد ۹۸ [ ۱۶:۴۵]
    نوشته ها
    116
    امتیاز
    457
    سطح
    1
    Points: 457, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    250 Experience Points31 days registered
    سپاس ها
    173
    سپاس شده 0 در 0 پست
    خدایی خیلی خوش مزه است

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •