*کالری تبدیل کند. مواد لازم برای 4 نفر : کلم بروکلی 400 گرم " /> چند غذای رژیمی ساده
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: چند غذای رژیمی ساده

  1. #1
    کاربرفعال

    آخرین بازدید
    سه شنبه ۱۴ خرداد ۹۲ [ ۱۳:۱۱]
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    311
    امتیاز
    2,077
    سطح
    1
    Points: 2,077, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    Three Friends1000 Experience Points3 months registered
    سپاس ها
    143
    سپاس شده 317 در 166 پست
    حالت من
    Mehrabon

    چند غذای رژیمی ساده



    خورش سویا و کلم بروکلی، غذایی ضد حساسیت و رژیمی

    اگر در لیست مواد غذایی که برای رفع علائم حساسیت فصلی مفید است، نگاهی بیندازید هر سه ماده کلم بروکلی، سویا و هویج را در آن می*بینید. کلم بروکلی حاوی ویتامین C و بیوفلاونوئید است سویا هم امگا3 دارد، از بتاکاروتن هویج هم نمی*شود گذشت. همه این مواد کافی است برای این*که این خورش را به یک غذای ضد حساسیت و البته کم*کالری تبدیل کند.

    مواد لازم برای 4 نفر :
    کلم بروکلی 400 گرم
    سویا 2 پیمانه
    پیاز بزرگ 1 عدد
    سیر 4 حبه
    هویج بزرگ یک عدد
    رب گوجه* فرنگی 2 قاشق سوپ خوری
    روغن به میزان لازم
    نمک، فلفل و زرد چوبه مقداری

    طرز تهیه خورش سویا و کلم بروکلی :
    پیاز را پوست کنده، شسته و خلالی یا نگینی خرد کنید.
    هویج را هم پوست کنده، بشویید و به شکل دلخواه برش بزنید.
    در تابه*ای روغن ریخته، روی حرارت بگذارید.
    پس از داغ شدن روغن، پیازها را در روغن تفت دهید.
    سیرها را هم له کرده و همراه پیاز سرخ کنید.

    مقداری زردچوبه و فلفل به تابه اضافه کرده و سویای آماده را داخل تابه ریخته و خوب با مواد دیگر مخلوط کنید.

    بعد از کمی تفت دادن سویا، نوبت به اضافه کردن رب گوجه فرنگی و هویج خردشده است.
    مدتی که از تفت دادن مواد گذشت مقداری آب به خورش اضافه کنید (تا حدی که روی مواد بیاید ) و اجازه دهید تا هویج بپزد.

    حدود 10 دقیقه به آخر پخت مانده، کلم بروکلی خردشده را اضافه کرده و بعد از پخت خورش را سرو کنید. این غذا را، هم می*شود با نان سرو کرد و هم با برنج.


    فوت* و فن
    1 - برای آماده*سازی سویا آن را به مدت 20 دقیقه تا نیم* ساعت در مقداری آب و نمک خیس کنید و بعد از این مدت در آبکش ریخته و با فشردن در دست آب آن را به خوبی بگیرید. حالا سویا آماده استفاده در غذاست.

    2 - برای خوش* رنگ شدن کلم بروکلی بهترین راه این است که در قابلمه*ای مقداری آب و نمک ریخته، روی حرارت بگذارید. پس از جوش آمدن آب کلم بروکلی را در آن انداخته و بعد از مدتی آنها را بیرون آورده و سریع زیر آب سرد بگیرید. این شوک حرارتی باعث ثابت ماندن رنگ سبز کلم بروکلی می*شود.



    نکته : مقدار سیر در این غذا به سلیقه شما بستگی دارد. اگر دوست ندارید، مقدار آن را کمتر یا حتی حذف کنید.


    مواد لازم برای 3 نفر
    ماکارونی=400 گرم
    هویج پخته شده=2 عدد متوسط
    نخود سبز پخته شده=1 استکان سرخالی
    لوبیا سبز پخته شده= 200 گرم
    قارچ=6 عدد
    پیاز=1 عدد بزرگ
    سیر= 2 حبه یا پودر سیر 1 قاشق چایخوری
    رب گوجه فرنگی=3 قاشق غذا خوری سرخالی
    نمک و فلفل قرمز=به مقدار لازم



    طرز تهیه

    ابتدا پیاز و هویج(میتوانید هویجها را بشکل حلقه حلقه هم خرد کنید)را بشکل خلالی خرد میکنیم و بعد از آن هر کدام از لوبیاها را با چاقو به 3 قسمت مساوی خرد میکنیم و بعد از آن هر کدام از قارچها را 3 قسمت کرده.

    پیاز را داخل قابلمه یا تابه مورد نظر ریخته و با کمی روغن، خیلی کم تفت میدهیم و بعد از آن سیر را ریز خرد میکنیم و کمی تفت میدهیم و بعد از آن همه مواد را داخل ظرفمان ریخته و کمی تفت میدهیم و در آخر یک استکان آب داخل موادمان میریزیم و میگذاریم 10 دقیقه بپزد.قابلمه مناسبی را آب می کنیم و می گذاریم تا آب بجوشد.



    یکی دو قاشق روغن مایع یا روغن زیتون و نصف قاشق نمک در آب جوشان می ریزیم و ماکارونی ها را داخل قابلمه ریخته (میتوانید از وسط نصفشان کنید یا درسته بریزید خود من همیشه درسته میریزم) و می گذاریم ماکارونی ها کاملا نرم شود ولی له نشود و آنها را در صافی می ریزیم و کمی آب ولرم روی آنها میریزیم و میگذاریم تا آب آن گرفته شود و بعد از اینکه آب آن رفت در ظرف مخصوص فر ریخته و موادمان را روی آن میریزیم و نوش جان میکنیم.


    طرز تهیه کوفته تبریزی بدون گوشت کاملا رژیمی

    سبزی شامل گشنیز، جعفری، شوید، ترخون، مرزه 1کیلو

    لپه 2پیمانه
    گوجه فرنگی 6عدد
    آرد نخودچی نصف پیمانه
    نمک، فلفل قرمز، زردچوبه،زیره سیاه به مقدار لازم
    روغن زیتون به مقدارلازم
    آلو و گردو به مقدار لازم


    طرز تهیه :
    لپه را از شب قبل خیس کنید و با کمی آب بپزید.برنج را نیز جداگانه پخته و به همراه لپه ها چرخ کنید، بعد سبزیها را که کاملا ریزخورد کرده اید به همراه آرد نخودچی و ادویه جات به لپه و برنج چرخ شده اضافه کنید و کاملا ورز دهید تا آماده شود.آنها را گلوله گلوله کرده و وسطشان را در صورت تمایل آلوچه یا مغز گردو بگذارید و در قابلمه ی مناسب قرار دهید.

    حال گوجه و آب را مخلوط کرده و بگذارید خوب بجوشد تا به سسی نه چندان سفت تبدیل شود، این سس را روی کوفته ها بریزید و قابلمه را روی شعله ی ملایم بگذارید تا آرام آرام پخته شود و جا بیفتد .همراه روغن زیتون میل کنید.


    جســـارت مـــی خــــواهــد!!!

    نــزدیــک شــدن بــه افــکــار دختــری...

    کــه روزهـــا...

    مــردانــه بـــا زنــدگــی مــی جنـــگد ...

    امــا شـــب هــا......

    بالــشـتـش از هـــق هـــق هـــای دختــــرانه خیــــس اســـت ... !

  2. 2 کاربر از پست مفید topolijoon سپاس کرده اند .

    وکیل (دوشنبه ۱۳ آذر ۹۱),دنیای خاموش من (جمعه ۳۰ فروردین ۹۲)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •